"Operation Flashpoint 2 i sommar"

Medlem
"Operation Flashpoint 2 i sommar"

Man blir ju inte direkt förvånad. Var ju omöjligt att de skulle hinna till hösten då de inte har släpt någon relevant information som visar att de kommer att hinna. Ex ingame gameplay.

Medlem

Bohemia skapade nastan genren soldat sim med fordon imo, tycker Codemasters bara utnyttjar Bohemias produkts namn

Medlem

Till konsol också, undra hur bantat det här blir till PC..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Varför får man ej välja Battlefield Badcompany 2? :/

Medlem

Vilka länder krigar i OPF2?

World War från ea? vad är det för spel minns att jag läste nått om det någon gång när opf 1 kom.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

World War blir väl nåt massproducerat spel som de flesta EA spelen är. :/

Tror på OpF2.. ArmA va bra i all sin ära. Men det man sett av OpF2 har varit grymt

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Varför får man ej välja Battlefield Badcompany 2? :/

Varför får man inte välja The Sims?

Skrivet av Hymer:

Vilka länder krigar i OPF2?

World War från ea? vad är det för spel minns att jag läste nått om det någon gång när opf 1 kom.

Tror det menas som ett "skämt" svar.

Skrivet av NookiE-afk:

Tror på OpF2.. ArmA va bra i all sin ära. Men det man sett av OpF2 har varit grymt

Jasså? dom har ju inte ens släppt en officiel ingame film.

Inaktiv

Jag har då inga större förhoppningar.
Dom kommer troligen att klanta till det på ett eller annat sätt.

Medlem

Bush: nää vilka länder handlar OPF2 om? Eller är det någon framtids mumbo jumbo på hittat land? Kan inte komma åt google från jobbet men jag skulle gissa på Usa - Kina om jag går efter namnet.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hittade och läste om storyn. Fan va larvigt Ryssarna hade aldrig vänt sig till USA för hjälp att gå i krig med Kina dom hade löst problemet själva.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag tror på Codemasters. Jag tror OPF2 kommer bli ett underbart spel!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ro
Medlem
Medlem
Skrivet av Remus:

Jag tror på Codemasters. Jag tror OPF2 kommer bli ett underbart spel!

Medlem

Ofp 2 har ju bara slappt prerender folk kan ju inte kopa det

Redaktör

Codemasters visade en skarp version på Games Convention i somras. Visserligen med låg fps men den såg jäkligt bra ut.


signatur
Medlem

Hoppas bara att det blir en Militärsimulator och inte en "militärsimulator".
Men det ser riktigt bra ut iallafall.

Medlem
Medlem

hoppas det blir bra optimerat. fan arma 1 går ju inte o maxa trots att man har en rätt kraftfull dator, vore ju nice om man kunde dra på allt på ofp2:)

Medlem

Jag gillar inte att det släpps till konsolerna samtidigt. Brukar göra att spelet till PC blir sämre. Hur skulle man kunna göra ett sånt här spel till konsol utan att det tappar på PCn? Känns för mig omöjligt, iaf om det ska likna ettan.


signatur

Sluta spela WoW och upptäcka alla andra bra spel som existerar!

Inaktiv

Även om begreppet "soldatsimulator" är något luddigt definierat så blir jag en smula besviken på att en eventuell uppföljare till Red Orchestra inte finns med på listan. Den moddade UT2004-motorn är rätt begränsad, men jag kommer på mig själv gång på gång med att försöka vila bössan mot valfritt underlag för att få bättre stabilitet i varje modernare soldatsim som jag testar. Darkest Hour (mod till RO) lär enligt utsago implementera ytterligare smaskigheter som bakblås från granatgevär, splitterverkan från HEAT-projektiler som träffar väggar, möjligheten att ta smällen från en granat genom att slänga sig på den m.m.

Medlem

glom OFP 2 o valj ARMA 2 om du ska spela pa PC sager ja bara for dem kmr slappa det forst pa PC och sen pa konsoll
antagligen pa 360 for bohemia slappte ofp elite som var en port av opf 1 + exp. pack till Xbox 1

Medlem

Jag längtar till ofp 2

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Varför får man ej välja Battlefield Badcompany 2? :/

Battlefield är ingen simulator, vilket frågan handlade om.

Själv tror jag att OFP2 tar hem vinsten. Bohemia brukar göra ganska buggiga spel och jag tror inte Arma 2 blir ett undantag, men idag kan man ju inte lita på att någon levererar ett färdigt spel.

Medlem
Skrivet av ace84:

glom OFP 2 o valj ARMA 2 om du ska spela pa PC sager ja bara for dem kmr slappa det forst pa PC och sen pa konsoll
antagligen pa 360 for bohemia slappte ofp elite som var en port av opf 1 + exp. pack till Xbox 1

att dom släpper det på pc först gör valet klart?
jag köper inte nåt spel om jag inte anser att det är värt det, och inget av spelen har visat sig vara en klar vinnare. vem vet, jag kanske skaffar båda. men välja arma2 för att det kommer först på pc, nej du.
det är som grafiken, vilken frisk person sätter grafiken först i en simulator?

vet jag att nåt av spelen kommer bli stort och till och med ha en stor klan scene, då blir det garanterat ett köp.

Medlem

Hoppas verkligen OF2 blir bra, vilket ha inte heller tror


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Får väl se om det ens kommer att bräcka originalet för då skulle det bli bättre än ARMA II i simulator-väg och det tror jag inte men ett kul komplement kan det säkert bli, typ AA med större mapp. Och sånt vill man ju spela ibland.

Fortfarande är väl frågan hur mycket man ska kunna modda i OFPII. Möjligheterna var och är nästan obegränsade i OFP och Arma.

jaja, kommer att spela båda iaf.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Hehe semestertider? inte för oss lantbrukare ^^

Inaktiv

Längtar, längtar, läääängtaaar :D:D

12
Skriv svar