EA-chef hoppas på Sony

Robot
Medlem
EA-chef hoppas på Sony

Konkurrent gynnar alltid utvecklingen, det gör att företagen hela tiden måste försöka toppa varandra. Med en enda stor supermaskin utan rivaler, skulle prissättningen kunna skena iväg, kvalitén gå ned eftersom den är ensam herre på täppan.

Medlem

Visst, en ps3 är inte gratis men ser man till vad man får så är den billig, iaf prisvärd. Sedan att en konsoll håller i 4 år eller mer gör ju inte saken sämre. 6000 som den kostade när den var ny? är mer än rimligt för så många år.

Skall vi ta ett annat exempel så är en wii otroligt jävla dyr till vad man får för dom pengarna den kostar, men det är en annan historia det.
Äger ingen PS3 själv men skulle gärna vilja ha en. Den dagen en FF7-remake kommer då har jag en PS3 va så säkra Sony!

Medlem

Anledningen till att PS3 säljer sämre än Wii och Xbox 360 är enligt mig dels det dyra priset och att många anser att om man ska ha användning för en PS3 ska man ha en Full HD tv för att kunna njuta av Blue Ray och spelen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

I det långa loppet tjänar man på att ha en Playstation 3, precis som någon var inne på så är 6000 kronor inte speciellt mycket om man ser till vad man kan göra med denna underhållningsmaskin.
Jag har nog sparat in en hel del riksdaler på att stannna hemma och köra lite spel med vännerna istället för att gå ut.
Det finns väl ingen som går ut utan att göra av med åtminstone 1000 kroner på en kväll?

Medlem
Skrivet av McKinley:

I det långa loppet tjänar man på att ha en Playstation 3, precis som någon var inne på så är 6000 kronor inte speciellt mycket om man ser till vad man kan göra med denna underhållningsmaskin.
Jag har nog sparat in en hel del riksdaler på att stannna hemma och köra lite spel med vännerna istället för att gå ut.
Det finns väl ingen som går ut utan att göra av med åtminstone 1000 kroner på en kväll?

Jag sparade de där 6000kr på att spela på min PC istället.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Seriöst, det gäller alla konsoler. Sänk priset på spelen. 699 för ett nytt spel? Det är ju för dyrt tycker jag iaf.

jkw
Medlem

Sålänge de ligger ca en tusenlapp över Xbox 360 kommer det aldrig ske någon bättre försäljning. Xbox 360 har näst intill identisk grafik, bättre spelutbud och fler spelare online. Att säga att PS3 är värd pengarna pga blueray spelare må vara sant, men man ska fortfarande ha råd med den extrema summan.

Jag valde att skaffa Xbox 360 pga jag anser att det har ett bättre pris, bättre spelutbud och i mitt tycke fler onlinespelare plus att jag inte känner någon som har ett PS3.

Sedan om PS3 har en blueray spelare gör inte mig ett jota då jag inte har införskaffat mig en supertjusig tv med HD än. 28" tjockistvn får duga tills vidare.

Inaktiv
Skrivet av xector:

Seriöst, det gäller alla konsoler. Sänk priset på spelen. 699 för ett nytt spel? Det är ju för dyrt tycker jag iaf.

För mångas plånböcker är det för dyrt. Men ett spel som har låt säga utvecklats i 2-4 år med ett team på 10 pers + konsulter så kan det tyckas billigt. Men jag förstår vad du menar. Inte många som har råd att lägga "1/10" av sin lön på nått som kanske är underhållande i ett par timmar.

Jag köpte ps3'an när den kom ut enbart för att det va den billigaste blu-ray spelaren vid tillfället. Sen visste jag att den skulle vara "framtidssäker" så det va det i särklass bästa valet. Sen att jag fick en spelkonsol på köpet gjorde inte saken sämre... Har faktist köpt ett par fysiska spel det senaste året + ett gäng från psn titlar.

Att skapa en gemensam "supermaskin" skulle vara rätt ruttet. Skulle sega/nintendo och sony gjort det innan så skulle aldrig xboxen dykt upp. Samt att, som någon sa...(lite omformulerat...)"företaget" skulle kunna skicka ut skitspel och "vi" skulle bara ta emot (köpa) eftersom vi inte hade några alternativ.

Men jag håller med EA nissen - Hoppas på en bättre försäljning på konsolen eftersom jag ser den som konsolen med bäst förutsättningar (underhållsmässigt)

Ps. Är meningarna "Complete nonsense" så beror det på att jag är ruggigt seg i pallet. Är kvar på jobbet o jobbar...Alltid härligt med 15 timmar pass...dax att bädda soffan...

Medlem

oh yeah!?
kan du köra starcraft på din xbox?
http://playstation.joystiq.com/2009/02/26/watch-ps3-run-starc...

köp mer ps3or nu!^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Stora problemet med konsoler är ju priset på spel. Jag har inga problem att punga ut 4000 för en PS3 men har verkligen inte lust att betala 600 för ett spel....så mest står konsolen och dammar :/

Inaktiv

Citat Jonas:

På samma sätt har Sony gjort det möjligt för vem som helst att bygga en olicensierad handkontroll till Playstation 3, bara att sula in i USB-porten. Vilket såklart gjort att folk köper skiten. Att det saknas Sixaxis-funktion är skitsamma om man kan spara några hundringar och vips säljs det färre handkontroller till Playstation 3 än till konkurrenterna där alternativ saknas eller måste licensieras för så dyra pengar att ingen gör det i någon större utsträckning.

Och så har vi bredbandet. Inbyggt trådlöst nätverk och en vanlig ethernet-port på baksidan. Sony är redo för allt. Ja, utom att tjäna pengar. Samtidigt säljer Nintendo USB-omvandlare så folk kan koppla in ethernet i sin Wii och Microsoft tjänar storkovan på trådlösa nätverksadaptrar.

Ska vi fortsätta? Hårddisken. Sony låter dig ta vilken hårddisk som helst i rätt format och uppgradera. Microsoft mer eller mindre rånar sina användare och tar glatt dryga tusenlappen för en anständig hårddisk. Pengar rakt ned i fickan. Handkontrollerna till Playstation 3 har inbyggt batteri, Microsoft har visserligen valfria lösningar men tjänar massvis på laddningskit och batterieliminatorer. Nintendo å sin sida säljer handkontroller i två delar vilket ger dem helt sjuka intäkter plus har gott om tillbehör som ljuspistolhållare, balansbrädor och annat.///

Detta stämmer så jävla bra!

Tycker det är synd att Sony får lida för att dom är så generösa.

Så trött på alla som lipar över hur dyr PS3'an är men dom har inte tänkt längre än vad deras näsa räcker för om man sätter sig ner å funderar lite så sparar man inte så mycket pengar.

Medlem

^- Men vanligt folk och casuals som är en stor skara av dom som köper spel idag bryr sig inte om om man kan byta hårddisk, blu-ray eller göra en egen kontroller. Så det är därför dom lipar, och förstår du inte det så har du för mycket pengar att göra av med.

Inaktiv

Fan funderar nästa på att "stödköpa" ett PS3

Skämt å sido så har Sony försatt sig i den här knipan på egen hand.

Två stora tabbar

1. låta gamers driva bytet: dvd > bluray.
2. komplicerad cellarkitektur.

Medlem

Jag har funderat ett tag på att köpa en ps3a, fast grejen är det att jag faktiskt inte vet vad jag skulle göra med den när jag köpt den. Visst det finns väl en del spel man kan spela, men inte tillräckligt många som jag är intresserad av för att rättfärdiga ett köp.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hoppet är det sista som sviker människan

Medlem

Har sagt det förut, och säger det igen, släpp en nedbantad ps3a med som enbart är en spelkonsoll som givetvis kan köra bluray filmer,

och en ps3 för dom som vill göra en massa annat på sin konsol,

det borde ju bli en märkbar prisskillnad på dom båda.

Inaktiv

Att skaffa blueray filmer är ju helt onödigt, så länge ingen Blueray spelare finns till dator kommer inte försäljningen att ta fart.

Nu är det extra svårt att sälja konsoller (speciellt den dyraste) när vi lider av en finanskris.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

KoP
Medlem
Skrivet av xector:

Seriöst, det gäller alla konsoler. Sänk priset på spelen. 699 för ett nytt spel? Det är ju för dyrt tycker jag iaf.

Den stora förtjänsten ligger ju i spelen dom säljer, inte maskinen (som redan är kraftigt bantad i pris).
Samma sak om man köper en billig skrivare.. efter några gångers byte av patroner så har man spenderat mer än vad skrivaren kostade.

Medlem

saken är enkel. Om hela konsollindustrin gick samman om en mjukvarustandard skulle alla tjäna på det. Det vill säga så att du kan köra alla spel på marknaden på alla konsoller. (Möjligen att man undantar Wii från detta då den är så säregen från de övriga maskinerna).
Varför skulle det vara något konstigare med det än att du kan se på alla TV-kanaler oavsett vilken TV-apparat du köper. Det är för övrig redan så PC-hårdvara fungerar principiellt.


signatur

Tänk gärna fel - men tänk själv

1
Skriv svar