LOTRO uppdateras

Inaktiv
LOTRO uppdateras

väntade fler år på LOTR:O dock tyckte jag att betan var allt för fattig på innehåll. Mycket intressant att se hur spelet kommer att se ut när det väl slutas expanderas.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Leaves of lorien släpps under maintence torsdag morgon the 26e nästa vecka för den som undrar om specefikt datum.

Matte86 spelet är gott annorlunda från vad det var under betan, du vet väl att en beta inte är riktiga spelet? Drygt och basera ett spel på det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Blir alltid lika sugen att börja igen, spelade till lvl 21 och hade roligt men wow tog över...

Medlem

blir också lite sugen men vet inte, jag gillade det som fan sist jag körde, men tappade lusten helt enkelt

Medlem

Notera att de sänker xp kraven i patchen så att det går snabbare upp till runt lvl 25.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Matte86 spelet är gott annorlunda från vad det var under betan, du vet väl att en beta inte är riktiga spelet? Drygt och basera ett spel på det.

Beta är beta, det är sant. Men på MMO brukar det handla mer om bugg städning och inte nytt innehåll. Lirade betan i 2 månader ända fram till slutet av den, tror inte jag missade något större.

WoW lockar runt hörnet som alltid, var fast framför det i ett helt år. Men nu känns det lite som att tåget har åkt för att börja lira det igen, kanske LOTR eller det nya knights of the old republic. Svårt val.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Monsters which "burrow" (Cave-claws, Shades, Dark-waters, Neekers) will no longer do so when they are near death, because that's annoying.
Gillar den ändringen

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av KlosterKatten:

Matte86 spelet är gott annorlunda från vad det var under betan, du vet väl att en beta inte är riktiga spelet? Drygt och basera ett spel på det.

Beta är beta, det är sant. Men på MMO brukar det handla mer om bugg städning och inte nytt innehåll. Lirade betan i 2 månader ända fram till slutet av den, tror inte jag missade något större.

WoW lockar runt hörnet som alltid, var fast framför det i ett helt år. Men nu känns det lite som att tåget har åkt för att börja lira det igen, kanske LOTR eller det nya knights of the old republic. Svårt val.

Har du inte lirat sedan Betan så har det tillkommit enormt mycket, inte minst i fråga om nya stora områden. Hela Evendim, Forochel, delar av Misty Mountain, Trollshaws och Angmar mm. En 24-man och en 12 mans raid, Housing mm mm. Allt detta tillkom alltså INNAN Mines of Moria expansionen. Turbine släppte Bok 9-14 (av den episka storyn) från realeasen fram till MoM. Varje sådan bok har innehållit långt mer än bara buggstädningar som synes. MoM kom med 6 nya böcker av storyn så det är alltså Book 7 av Vol II som släpps nu. Sin vana trogen så läggs området Lothlorien till denna gång. Tänk på att större delen av Midgård fortfarande inte är släppt, så bara rent områdesmässigt är det enormt mycket kvar att göra. Det är inte som WoW där man nu börjar se vägs ände i fråga om expandering. Hursomhelst, det är nästan ett helt nytt spel på alla fronter om du inte lirat sedan betan. Välkommen om valet faller på LOTRO.

Inaktiv

"This one's for you, Layo! You never know who'll be reading your comments in the OOC channel. I've toned down the debuffs to Block/Parry/Evade for the common Wound effects: Lacerations, Sprains, and Dislocations. The minor, medium, and major versions were all debuffing BPE by the same amount, which I agree is "ridiculous." "

Respekt.

Medlem

Är sååååå glad att jag inte spenderade pengar på den här skiten.


signatur
Medlem
Skrivet av stege99:

Det är inte som WoW där man nu börjar se vägs ände i fråga om expandering.

Förklara.

EDIT: Har aldrig provat just det här, men håller med om att man knappt kan jämföra en MMO beta med hur spelet är efter ett antal expansioner / större patcher. Spelen ändras oftast väldigt mycket.

Medlem

Jag längtade så många år att få spelade ett lotr mmo (började med mmos 1999 å läste lotr när andra i min ålder läste Kitty och Fem böckerna)
Men när detta väl kom hade jag inte dator att spela det på.. och nu kan jag bara inte dra mig till att spela det fast det verkar så bra på alla sätt.
Känns bara så segt att sätta igång med det, kanske om man hittat ett par polare som bara velat lira casual så hade det varit kul

Medlem
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av stege99:

Det är inte som WoW där man nu börjar se vägs ände i fråga om expandering.

Förklara.

EDIT: Har aldrig provat just det här, men håller med om att man knappt kan jämföra en MMO beta med hur spelet är efter ett antal expansioner / större patcher. Spelen ändras oftast väldigt mycket.

Han menar nog att både Outland och northrend var ju kända sen innan WoW (lore och tidigare spel).
Så ska de göra någon ny expansion kommer det bli något helt nytt som de tar från ingenstans, typ som rymdfarkoster som kraschar eller gnomes som uppstår från ingenstans!
Eller så bara de slänger till någon ny planet eller kontinent, typ den där pandas kommer ifrån

Dock e de inte rikgt sant, då Maelstrom finns kvar fortfarande och fanns med i de tidigare spelen, så jag tror personligen nästa expansion kommer vara det området.

Men å andra sidan, vad vet jag.. inte läst/spelat något vidare i Warcraft universumet sen 2004/2005 någon gång.. var dock väldigt intresserad av loren innan dess

Medlem
Skrivet av UOme:

Han menar nog att både Outland och northrend var ju kända sen innan WoW (lore och tidigare spel).
Så ska de göra någon ny expansion kommer det bli något helt nytt som de tar från ingenstans, typ som rymdfarkoster som kraschar eller gnomes som uppstår från ingenstans!
Eller så bara de slänger till någon ny planet eller kontinent, typ den där pandas kommer ifrån

Dock e de inte rikgt sant, då Maelstrom finns kvar fortfarande och fanns med i de tidigare spelen, så jag tror personligen nästa expansion kommer vara det området.

Men å andra sidan, vad vet jag.. inte läst/spelat något vidare i Warcraft universumet sen 2004/2005 någon gång.. var dock väldigt intresserad av loren innan dess

Måste erkänna min fråga var menat lite provokativ, men hans påstående var verkligen helt taget ur luften.
Många "anser" att den enda lore som finns är den som kom med Warcraft 3 och expansionen Frozen Throne, vilken är väldigt långt ifrån sanningen. Det finns massor av lore kvar att ta av, inte minst Emerald Dream tex. Så nej, de måste inte hitta på massa ny lore till kommande expansioner.

EDIT: Nu blev det här väldigt offtopic

Medlem

Riktigt nice spel detta, dock inte spelat på ett tag men ska nog ta och börja igen alltså! Längtar till de gör rohan och gondor dock Jag spelade betan och sedan fulla spelet när det kom, det var otroligt välgjort och buggstädat. Det funkade bättre vid release än något annat MMO jag prövat(vid release) Så kan bara tänka mig hur det är nu när jag inte spelar på kanske ett år.

Medlem
Skrivet av UOme:
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av stege99:

Det är inte som WoW där man nu börjar se vägs ände i fråga om expandering.

Förklara.

EDIT: Har aldrig provat just det här, men håller med om att man knappt kan jämföra en MMO beta med hur spelet är efter ett antal expansioner / större patcher. Spelen ändras oftast väldigt mycket.

Han menar nog att både Outland och northrend var ju kända sen innan WoW (lore och tidigare spel).
Så ska de göra någon ny expansion kommer det bli något helt nytt som de tar från ingenstans, typ som rymdfarkoster som kraschar eller gnomes som uppstår från ingenstans!
Eller så bara de slänger till någon ny planet eller kontinent, typ den där pandas kommer ifrån

Dock e de inte rikgt sant, då Maelstrom finns kvar fortfarande och fanns med i de tidigare spelen, så jag tror personligen nästa expansion kommer vara det området.

Men å andra sidan, vad vet jag.. inte läst/spelat något vidare i Warcraft universumet sen 2004/2005 någon gång.. var dock väldigt intresserad av loren innan dess

Haha det finns ju redan en ras som kommer från en annan planet och krachade med deras rymdskepp dom kallas för Draenei. Den rasen kom i the burning crusade expansionen. Dock så är deras bakgrunds historia väldigt bra så dom passar utmärkt in i spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Orcs var ju redan 'aliens' före Draenei.

Men det där är lite OT! Jag har respekt för Turbine måste jag erkänna och är glad att se de som spelar LotRO få mer kuligheter!

Medlem

En god bok förlänger livet, men en god patch förlänger spelet borde det väl vara?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av witriolus:

...

Hehe, tycker även om en bit av listan med rewards:

Skrivet av lorebook.lotro.com:
  • Knock knock!

  • Who's there?

  • Ida

  • Ida who?

  • Ida know!

Hur som helst, många bra saker detta, mycket uppskattat


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Slangar trial as we speak. hade fan glömt bort LOTRO. PM till mig om ni vill lattja lite med en annan noob.

Medlem

Glöm inte att det är på [EN]Eldar ni ska in på


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar