Killzone 2-banorna prissatta

Robot
Medlem
Killzone 2-banorna prissatta

haha vilket rån.. förstår inte hur folk kan betala dessa summor för banpaket.

Medlem

Ja de borde givetvis vara gratis som så sig bör med all DLC till spel. Lite goodwill får väl ändå företagen ge oss som köper deras spel och inte konkurrentens. Hade konsolerna varit mer modvänliga så att alla kunde skapa banor så hade de inte kunnat ta ut några pengar för sånt här. Problemet är väl att det intresset finns varken hos MS eller Sony så några modvänliga konsolspel kommer vi nog inte få på länge


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Sånthär som Henke Ponten blir helt till sig av

Medlem

Visst håller med om att det borde vara gratis DLC men sen är väl 50 kronor inte mycket att gråta över heller. Finns ju spel till konsol med baneditor t.ex Farcry 2 och little big planet.

Medlem

Fy fan, det handlar bara om mjölka att mjölka pengar. De e ju lite så uppenbart att upplägget nu för tiden är att släppa halvfärdiga spelpaket. Sen säljer de på en DLC så att man till slut har spelet som det borde varit från början till ett pris man inte hade accepterat i butik eller på nätet.

Medlem
Skrivet av pwell:

Fy fan, det handlar bara om mjölka att mjölka pengar. De e ju lite så uppenbart att upplägget nu för tiden är att släppa halvfärdiga spelpaket. Sen säljer de på en DLC så att man till slut har spelet som det borde varit från början till ett pris man inte hade accepterat i butik eller på nätet.

På konsol är det så iaf, PC får man ju oftast all DLC gratis iaf

Medlem

Vilket gnäll det ska vara om 50:-. En öl på krogen är vad det är. Tycker detta är mer prisvärt då man kommer lägga ned hundratals timmar på dessa banor. Men eftersom folk är vana med att "snylta" kan ju allt som kostar något kännas dyrt...

btw. Konstigt att folk inte gnäller när det kommer expansioner? Jag menar, de använder samma texturer och modeller, skapar bara nya banor och i vissa fall lägger till lite ny handling. (undantag finns där de även skapar nya texturer och modeller)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

lol sony.....

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Vilket gnäll det ska vara om 50:-. En öl på krogen är vad det är. Tycker detta är mer prisvärt då man kommer lägga ned hundratals timmar på dessa banor. Men eftersom folk är vana med att "snylta" kan ju allt som kostar något kännas dyrt...

btw. Konstigt att folk inte gnäller när det kommer expansioner? Jag menar, de använder samma texturer och modeller, skapar bara nya banor och i vissa fall lägger till lite ny handling. (undantag finns där de även skapar nya texturer och modeller)

Undra vad du köper för expansioner, dom flesta jag köper har då mer än ett par banor, är ny handling eller nya chars/klasser eller spelsätt i nästan alla expansioner.
Fast iof så köper jag mest PC spel, blir väl sådär på konsol tyvärr.

Medlem

50 kr för två maps är ett hån spelar ingen roll att ni säger "50 kr är inget att gråta över" 50 kr är dyrt för två maps. Det är väldigt dyrt då man tänker på att jag kan ladda hem tusentals maps gratis till mina online fps spel jag har på pc.

Men det är väll det extra priset man betalar då man väljer en spel konsol istället för pc. OT: FPS på konsol är så dåligt att det är synd om spelarna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

shit jag kan fa ett aldre spel med manga fler timmars spel gladje for 50 kr pa webhallen
fyfan tur att man inte gick med i konsol lemming taget

Medlem

$6 tycker jag var lite överpris, men vi får se..

Men jeesus, varför är alla här och klagar på konsolspel hela tiden? Vad är det med er? Det är oftast ett medvetet val man har gjort när man väl väljer att införskaffa en konsol. Tror ni att folk är lurade och att ni vet bättre? Är ni här för att lära dom stackars konsolspelarna vad som är rätt och fel, eller bara skratta dom rakt in i ansiktet?

_78
Medlem
Skrivet av redmac:

Vilket gnäll det ska vara om 50:-. En öl på krogen är vad det är. Tycker detta är mer prisvärt då man kommer lägga ned hundratals timmar på dessa banor. Men eftersom folk är vana med att "snylta" kan ju allt som kostar något kännas dyrt...

btw. Konstigt att folk inte gnäller när det kommer expansioner? Jag menar, de använder samma texturer och modeller, skapar bara nya banor och i vissa fall lägger till lite ny handling. (undantag finns där de även skapar nya texturer och modeller)

Priset är ointressant, och ligger valet mellan en öl i gott sällskap kontra att betala för att fylla ut en ganska innehållsfattig produkt som redan kostat mer än den smakat är valet inte något vidare svårt.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

50 kr för två maps är ett hån spelar ingen roll att ni säger "50 kr är inget att gråta över" 50 kr är dyrt för två maps. Det är väldigt dyrt då man tänker på att jag kan ladda hem tusentals maps gratis till mina online fps spel jag har på pc.

Men det är väll det extra priset man betalar då man väljer en spel konsol istället för pc. OT: FPS på konsol är så dåligt att det är synd om spelarna.

Hur länge ska vi behöva läsa dina fittiga patetiska inlägg? Är så jävla trött på dig så jag skulle kunna spy.

Jag spelar FPS på både konsoll och PC, och jag kan säga dig att det är minst lika bra på konsoll.

FzCrew; Att ni inte bannar den här idioten, han spammar runt i varenda tråd utan att säga något vettigt. Fy fan.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av _78:

Priset är ointressant, och ligger valet mellan en öl i gott sällskap kontra att betala för att fylla ut en ganska innehållsfattig produkt som redan kostat mer än den smakat är valet inte något vidare svårt.

Tråkigt att du finner spelet innehållsfattigt. Måste ha spela olika versioner av KZ2. Själv finner jag MP delen väldigt djup med massvis att pyssla med mellan spel klasserna. Trött på att bara skjuta, bli taktiker och styr flödet i spelet. Trött på det, bli medic osv. Eller blanda mellan klasserna och skapa en egen klass. +90 timmar online och mer blir det för mig. Grymt underhållande. Speciellt när man känner flera som spelar. Men smaken är som sagt olika dock kan jag inte förstå att du ser KZ2 som innehållsfattigt. Bara TF2 som kan erbjuda samma mängd innehåll som KZ2.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ja, och det är ju inte alls så att utvecklare kan lägga upp hur mycket skit som helst på Sonys servrar utan att det kostar nått?

Jo så är det faktiskt, det är inte gratis, Sony tar faktiskt betalt för att utvecklare ska få lägga ut DLC's.
Vissa utvecklare väljer att stå för kostnaderna, andra inte.

Ni slipper spela banorna, jag lovar. Det är inget som gör att ert inköpta spel kommer gå sönder bara för att ni inte får lira på dessa banor, inga nya vapen, badges läggs till.

Får man påpeka att Sonys online tjänst är gratis, medans PC-användare som spelar onlinespel i vissa fall får betala en månadskostnad på 140-160 kr för att kunna fortsätta spela. I samma mått skulle det ungefär bli cirka 100 nya Killzone 2 banor om året.

för att inte prata om Xbox och kostnaderna där.
Jag har hört det här jävla gnället förrut och det brukar bottna i att människor som är för lata eller för unga inte skaffar sig ett eget Visa kort och börjar betala för sig istället för att springa till morsan och be henne om internet pengar.

1
Skriv svar