Star Ocean: The Last Hope till Europa 5 juni

Robot
Medlem
Star Ocean: The Last Hope till Europa 5 juni

Tja Star Ocean 4 var Mycket trevligt spel, lite kort men har mycket att göra efter spelet, Bonus Dungeon i slutet ökar nästan spel längden med det dubbla.

De som gillat föregångarna i serien lär dyrka detta som jag De som inte gillar det lär nog inte hitta något här, I alla fall storyn är nog den svagaste i Star Ocean serien medan åt andra sidan fighting systemet är lätt det bästa och väldigt roligt för ett RPG.

Medlem

Har sett fram emot detta länge.


signatur
Medlem

Hoppas det kommer till PS3 också, så småningom. SO3 var något av en besvikelse för mig, men SO2 är bland mina favorit-JRPGs.

Inaktiv

Fightingen är ok, repetativ och man blir lätt störd på voice actors. Och det är största problemet med spelet! Voice actors är så pinsamt dåliga att man knappt orkar spela med ljud på. Så tråkigt att de inte satsar på bättre skådisar ist för känslolösa tonåringar som inte vet hur man ska prata. Vissa gör sitt jobb men de flesta låter som japaniserade Amerikaner som försöker prata som... ja jag vet inte vad. Om man bortser från det så ja, då är det ett trevligt spel.
Håller med Mugi, storyn har aldrig varit direkt gripande, är mest det gamla vanliga, "dumma personer där borta, döda dem". Battle systemet är däremot rätt underhållande.

1
Skriv svar