Dragon Age utan störande DRM

Robot
Medlem
Dragon Age utan störande DRM

Trevligt att höra, dock så lär jag själv köpa spelet på xbox men ändå en positiv utveckling

/ LordDaimos

Medlem

Till pc kommer det antagligen piratas till förbannelse, åtminstone när det endast finnes till fullpris. Om det kommer upp i samma klass som BG2/Planescape etc blir det kanske köp till pc OCH 360, bara för att...


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Hade piratas vilket fall som helst.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hatten av, blir bara mer sugen på detta! Men Xbox360- eller PC-versionen? Gaah!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Hade blivit köp ändå, nu blir det stenhårt köp! Jag följer Nocturners exempel och tar av hatten för BioWare.

Inaktiv
Medlem

Piratas minst lika mycket på xpoxen. Dock ser jag detta som ett gott tecken och kommer att inhandla ännu ett BioWare-spel. Bra ideér bör stödjas.. och sen att spelet kommer vara kanonbra är grädde på moset. Mössan av, här med.


signatur

In war, truth is the first casualty

Fint. Är inte övertygad av spelet ännu men då läggs inte flaskhalsen i DRM:et iaf.

Inaktiv

Är heller inte övertygad om det här spelet heller. Älskar ju Baldurs Gate-spelen och de andra klassiska Infinity Engine-spelen men oroar mig över att man valt att göra spelet för konsol och vilka begränsningar vi som spelar detta på PC får lida av.

Tummen upp för att man skippar dock.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Kommer piratas minst lika mycket. Men det kan ändå sälja bättre.

Medlem

DRM eller ej, det piratas ändå lika enkelt....men helt klart ett köp.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Hatten av, blir bara mer sugen på detta! Men Xbox360- eller PC-versionen? Gaah!

PC

Skrivet av Juggernawt:

Piratas minst lika mycket på xpoxen.

Nej

Mys att dom skippar DRM. Vill inte se att Dragon Age får samma behandling som Dark Athena fick på t.ex Amazon.

Bah, jag blir galen. Kan dom inte bara skicka spelet nu? Eller åtminstone släppa lite mera lore O_O


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Om den här underbara trenden fortsätter så får piraterna snart komma på ett nytt svepskäl till varför de piratar sina spel

Kommer det inte vara någon större skillnad på PC/360 versionen är nog risken stor att det blir ett köp till 360n för min del, även om det skär i hjärtat lite att inte stödja Pc-plattformen mer


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Det skulle inte bli mycket mindre "crackande" med eller utan DRM. De som gör detta är ju knappast noviser allihop. Däremot kan man hoppas att nedladdningen minskar. Jag är en av dem som retar mig oerhört på detta skydd.

Det blir dock inte något köp för mig förrän jag uppgraderat. Så jag är utanför hursomhelst!

edit: förtydligande

Medlem

Och där försvann sista tvivlet på om jag ska köpa eller ej, stenhårt köp nu!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Det roliga är ju att alla som kommer läsa denna nyheten har tillgång till internet och kan aktivera online. ;P

Det vore mer intressant om de för en gångs skull släppte ett spel med möjlighet till att få en NoCd-fil om man registerade sig eller nått liknande... ;P

Själv är jag av åsikten att om man är duktig på att knäcka spärrar som SecuROM eller dylikt så blir man gladare ju svårare det är.

Men man ser ju fram emot ytterliggare ett episkt RPG också, får inte glömmas...


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Medlem

Trevligt, något som vore ännu trevligare vore ju om det kunde komma ut någon gång. Får fane mig gås gud när jag tänker på detta.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Nocturne:

Hatten av, blir bara mer sugen på detta! Men Xbox360- eller PC-versionen? Gaah!

PC

Skrivet av Juggernawt:

Piratas minst lika mycket på xpoxen.

Nej

Jo, annars har du ingen koll alls. Du kan ju bara fråga en enkel försäljare som chippar å se hur många konsoller det handlar om.
Sedan är det väl 25% av alla som även är hemmaflashade, för det klara vilken jöns som helst.

Enklare, snabbare, smidigare än på PC dessutom, och de som säger något annat har ingen aning om hur det fungerar.

Medlem

Ytterliggare en anledning att stödja världens bästa spel-utvecklare (*förtränger EA, lalala*)

Dragon Age är numer ett givet köp, det kommer att bli en trevlig resa detta.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Ytterliggare en anledning att stödja världens bästa spel-utvecklare (*förtränger EA, lalala*)

Dragon Age är numer ett givet köp, det kommer att bli en trevlig resa detta.

EA är utgivare, som utgivare är de väl inge fel på?

De ger ut massor av olika spel som passar för alla, sen att deras egna UTVECKLARstudios bajsar ut ett nytt NHL, FIFA, NBA etc. spel varje år är väl en annan femma.

Själv så gillade jag SSX spelen, som är utvecklade av EA Sports BIG och utgivare är Electronic Arts.

Verkar vara på modet att hata EA.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

LÄTT köp nu!

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Piratas minst lika mycket på xpoxen. Dock ser jag detta som ett gott tecken och kommer att inhandla ännu ett BioWare-spel. Bra ideér bör stödjas.. och sen att spelet kommer vara kanonbra är grädde på moset. Mössan av, här med.

Det piratas på xboxen, men inte alls i lika mycket som till pc.

Inaktiv

1st. Piratas som in i helvete till Xbox 360.
2nd. Det här gör bara konsumenterna glada, kommer ändå ut en crack till DRM skydda spel inom 72 timmar som högst.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

"Ingen DRM"

Citat:

Origins endast kommer använda en grundläggande skivbaserad koll och att den inte kommer kräva online-verifiering.

Fick man lite förhoppningar att man skulle slippa hålla på med dvd skivorna till höger och vänster. Dom borde kolla upp vad DRM står för...

Medlem
Skrivet av Andreaz:

"Ingen DRM"

Citat:

Origins endast kommer använda en grundläggande skivbaserad koll och att den inte kommer kräva online-verifiering.

Fick man lite förhoppningar att man skulle slippa hålla på med dvd skivorna till höger och vänster. Dom borde kolla upp vad DRM står för...

De sa ju bara att man skulle slippa online-verifiering, inte att spelet skulle vara utan DRM.

FZ kanske borde ändra på nyhetsrubriken.

Medlem

Nu blir det ett givet köp till PC.

Det känns som att man kommer få väldigt lite tid över då Dragon Age Origins kommer Q4 2009 och Mass Effect 2 kommer Q1 2010. Vilket kommer bli riktigt najs.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Trevligt att höra, men inte 17 kommer det att piratas mindre för det.

Piratas minst lika mycket på xpoxen.

Knappast, med tanke på att Xbox 360 är den konsol där spelarna köper flest spel per såld konsol...

Medlem

Jag tänker köpa spelet nu istället för att tanka det, just därför att det inte har DRM.

Trevligt att se att inte alla spelföretag är totala sellouts.

1
Skriv svar