Bioshock 2-utvecklarna om uppföljarproblematiken

Robot
Bioshock 2-utvecklarna om uppföljarproblematiken
Inaktiv
Bioshock 2-utvecklarna om uppföljarproblematiken

Från de filmer jag har sett så syns det verkligen inte att det är en 2:a. Såg mer ut som en expansion. Fast iofs så när de jobbar mot Xboxen så kan du inte direkt bestämma dig att göra feta grafikuppdateringar.
Helt ärligt så skulle jag hellre se ett RIKTIGT FPS RPG som systemshock eller liknande ist. Bioshock var mera FPS med lite extra, knappast bra nog som RPG.

Medlem

Bioshock är och var ett spel för sig enligt mig. Tycker inte det behöver denna uppföljare som förmodligen bara gör alla besvikna.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Från de filmer jag har sett så syns det verkligen inte att det är en 2:a. Såg mer ut som en expansion. Fast iofs så när de jobbar mot Xboxen så kan du inte direkt bestämma dig att göra feta grafikuppdateringar.
Helt ärligt så skulle jag hellre se ett RIKTIGT FPS RPG som systemshock eller liknande ist. Bioshock var mera FPS med lite extra, knappast bra nog som RPG.

Håller med här. Mera system shock i spelet hade varit riktigt fett. Men också så hade det inte blivit lika mainstream o lätt spelat som bioshock är...

Medlem

Nej utan levine blir det knappast lika bra

Medlem

Jag blev riktigt förvånad när jag testade BS att jag inte fastnade. Jag trodde verkligen att jag skulle göra det med tanke på hur mycket jag älskade System Shock 2 (har tyvärr inte spelat 1an). Kanske skulle jag fastna om jag gav det en ny chans.

Håller verkligen med om att ett SS3 hade varit riktigt trevligt, men vad jag hört så är det strul med rättigheterna. Shodan är lätt en av de bästa "badguys" någonsin.

Citat:

Look at you, hacker: a pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?

1
Skriv svar