Robot
Medal of Honor

Efter 7 år i Call of Dutys skugga är serien som satte igång krigsspelshysterin äntligen på väg tillbaka. FZ har pratat med utvecklarna bakom det nya, samtida Medal of Honor och testat en tidig version av spelet.

#medal-of-honor, #medal-of-honor-allied-assault, #infinity-ward, #call-of-duty, #ea, #ea-los-angeles, #dice, #battlefield-bad-company-2, #unreal-tournament, #counter-strike, #quake


Medlem
Medal of Honor

Gillar att de har satsat mer på en "realistisk" touch än just den där überhetsiga MW2-actionen.

Såg just Sony´s PressCon och det såg onekligen väldigt trevligt ut: ser verkligen fram emot detta.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Modernisering betyder inte omedelbart att det gamla var dåligt, utan snarare, att folk ständigt vill känna igen sig...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det lär nog bli en bokning till Ps3. En HD-version av Frontlines är inte helt fel. Det är nog ett av mina mest spelade spel på PS2!

Medlem

Tråkigt att dice gör MP

Inaktiv

Allt jag sett hittills, speciellt från E3 ser mäktigt bra ut och bättre än något CoD-spel!
Har ni testat/sett spelet på konsoll eller PC? Funderar lite på systemkraven, vill gärna ha ett bra PC spel till hösten. Betan får väl avgöra om det blir PC eller PS3.

One more thing...
US Army Ranger Dante Adams - en helt vanlig fotsoldat? (bara för att han inte är Tier 1?) Tveksamt, men men..


signatur

PSN: japp :)

Medlem

Detta kan bli mycket bra, hoppas mycket på storyn.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Blir att spela betan på torsdag

Inaktiv
Skrivet av bladefinor:

Blir att spela betan på torsdag

Me2 Brofist

Medlem

SKumt att dom har en motor för sp och en för mp

Medlem

Då kanske Dice också vet att en granat påverkas av samma gravitation som allting annat och inte flyger 40 mil och känns som man kastar en bit kartong. Att döma av trailern så verkar det tyvärr inte så!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag såg när de spelade multiplayer live och blev besviken.
Dålig fysik i hela spelet och framför allt usel rekylfysik i vapnen.

Ljudet lät som ett nedbantat BFBC2.

Medlem

Hade vart mkt bättre om de användigt Unreal engine 3 i MP också.
Det är en etablerad motorn som klarar av många spelare , låg ping m.m

Orka med frostbite, så mycket problem, och så uppenbart en konsoll motor med "destruction" till alla som "bryr sig"...

Medlem

????

Det är ju jättejobbigt att ha den där röda poängbannern i mitten av skärmen när man lirar! Hur tänkte de nu???


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hade vart mkt bättre om de användigt Unreal engine 3 i MP också.
Det är en etablerad motorn som klarar av många spelare , låg ping m.m

Orka med frostbite, så mycket problem, och så uppenbart en konsoll motor med "destruction" till alla som "bryr sig"...

Att lira ett krigsspel utan förstörbara miljöer i MP känns otänkbart nu för denna iaf efter BFBC2. Ger så mycket mer dynamik åt rundorna. Tycker frostbite fungerar utmärkt på PC, har inte haft några problem hittils med mitt iaf. Går ju att hitta servrar med nice ping om man bara letar lite. 32 Spelare räcker på mindre kartor, vilket det lär bli i detta spel också ändå.

Unreal 3 motorn är för övrigt rätt tradig, allt ser ut som polerad plast....

Medlem

Låter intressant iaf sp delen,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Låten i trailern är Linkin Park - New Divide.

Passar verkligen inte, men om man inte har Joel Eriksson som kompositör så förstår jag.

Medlem

"inklusive stöd för dedikerade servrar till PC" Som vi får hyra eller hosta kan man fråga sig..

Medlem

Hoppas verkligen att det blir som dom säger ett mer infanteri baserat spel, dock så finns ju fordon.

Medlem
Skrivet av Leedow:

Låten i trailern är Linkin Park - New Divide.

Passar verkligen inte, men om man inte har Joel Eriksson som kompositör så förstår jag.

Passar bra på ett ställe - när Bradleyn brakar på några skott i takt med låten, det var lite passande imo.

Angående Frostbite kontra UE3; Frostbite är en klassisk BF-motor, med per se aningen mer arkadliknande känsla, medan Unreal 3-motorn kan användas för lite mer trög, simulationslik känsla. (BFBC2 försöker närma sig samma känsla, men når långt ifrån fram.) Säger emot mig själv en aning - eftersom UE3 i alla fall är väldigt flexibel (har ingen direkt erfarenhet av hur Frostbite är i praktiken, mer i detalj) - men många UE3-spel använder många av de funktioner som skapar en mer "trög" (äv. kallat realistisk - med andra ord att du inte kan snurra 720 grader på en mikrosekund, eller hoppa runt som en kanin hur som helst, mao. flertalet fysiska begränsningar) känsla.

Att dra in nätverksprestanda i det hela är tämligen befängt, då oftast tredjepartskod används för nätverksimplementeringar. Varken UE3 eller Frostbite har en definierad nätverksdel.

Gällande det grafiska har det också relativt mycket att göra med hur man väljer att konfigurera grafikmotorn, inte grafikmotorn i sig. Anledningen till att ytor kan se plastiga ut har i mångt och mycket bara med optimering, programmering och texturering att göra - det finns inget som hindrar utvecklare från att slänga in "snyggare" ytor. (Förutom då givetvis mer tid och pengar, och högre systemkrav... Go figure.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

förbokad iaf så får man testa betan. såg nice ut...
sen som nån skrev högre upp så är det lite surt att DICE gör MP.
Kommer nog vara samma sak som BF spelen...

Medlem

Men seriöst när ska DICE lära sig göra ett crossair som inte är mongolit? I Quake kunde man välja på 3-4 st som var bra, det har gått till ett crossair som har typ 2 cm i diameter och sen ökar i diameter när man skjuter. Får ingen som helst bra känsla i aimen med det. Snacka om att vara bakåtsträvande.

Inaktiv

Känn lugnet, multiplayer har 4 kartor vid release men ett V.I.P program som gör att man kommer att få gratis kartor allt eftersom, fungerade ju bra med BFBC2. F.U V.I.P.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av zauii89:

Hade vart mkt bättre om de användigt Unreal engine 3 i MP också.
Det är en etablerad motorn som klarar av många spelare , låg ping m.m

Orka med frostbite, så mycket problem, och så uppenbart en konsoll motor med "destruction" till alla som "bryr sig"...

Att lira ett krigsspel utan förstörbara miljöer i MP känns otänkbart nu för denna iaf efter BFBC2. Ger så mycket mer dynamik åt rundorna. Tycker frostbite fungerar utmärkt på PC, har inte haft några problem hittils med mitt iaf. Går ju att hitta servrar med nice ping om man bara letar lite. 32 Spelare räcker på mindre kartor, vilket det lär bli i detta spel också ändå.

Unreal 3 motorn är för övrigt rätt tradig, allt ser ut som polerad plast....

Unreal 3 ser minst 5 ggr bättre ut än frostbite, ser fram emot Red Orchestra 2 , där har vi ett riktigt spel. Destruction i all ära, men vad jag är ute efter är bra spel inte bara skjuta sönder saker, dessutom failade BC2 ganska hårt på att supporta Clanscenen och dem hardcore lirande pc spelarna.

Dedikerade servrar i all ära men utan tillgång till dem på ett högre plan, mod tools och ett i grunden stabilt spel/motor kommer aldrig scenen att växa.

Esport FPS förblir än så länge i Cod4, Cod2, Cs , Css, Quake.. sorgligt att inget spel post 2007 har kommit i närheten av att stödja vad folk vill ha.

Medlem
Skrivet av highspeed:

Men seriöst när ska DICE lära sig göra ett crossair som inte är mongolit? I Quake kunde man välja på 3-4 st som var bra, det har gått till ett crossair som har typ 2 cm i diameter och sen ökar i diameter när man skjuter. Får ingen som helst bra känsla i aimen med det. Snacka om att vara bakåtsträvande.

Ta bort dem helt istället. Det är gay att köra utan iron sights.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av highspeed:

Men seriöst när ska DICE lära sig göra ett crossair som inte är mongolit? I Quake kunde man välja på 3-4 st som var bra, det har gått till ett crossair som har typ 2 cm i diameter och sen ökar i diameter när man skjuter. Får ingen som helst bra känsla i aimen med det. Snacka om att vara bakåtsträvande.

Ta bort dem helt istället. Det är gay att köra utan iron sights.

+1


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Gillar själv inte Frostbite motorn, så nej tack. Men Singleplayern kanske är något.

Medlem

Hmm...

Har inget emot Frostbite motorn, tycker faktiskt den är annorlunda och jag tycker den ser ganska verklig ut, ser faktiskt inga som helst fel i Bad Company 2. Dessutom tycker jag Dice har bra koll på multiplayer, Bad company 2 är skit kul om man har en full sqaud med några polare och lirar, det är fan skit kul.

Men, jag vet inte om det är något som detta spel kan vara, ser ut lite som Call of Duty 4:as banor (tycker jag...).

Ska inte prata för mycket om gameplayen i sig då man inte sett så mycket av det, men det jag såg i videon var att vapnet i princip inte hade någon rekyl alls och fler har sett det också. Men jag märkte även att vapnet hade ett handtag som ska sänka rekylen på vapnet, kan nog ha något med det att göra.

Kan nog bli väldigt lyckat när de även kör en Beta, det betyder iallafall att de bryr sig om sina kunder...:)

Medlem
Skrivet av Cyberz:

förbokad iaf så får man testa betan. såg nice ut...
sen som nån skrev högre upp så är det lite surt att DICE gör MP.
Kommer nog vara samma sak som BF spelen...

Nej inte som BF spelen, detta är sämre...

1
Skriv svar