Medieval II: Total War förkollat

Robot
Medlem
Medieval II: Total War förkollat

Sicily? Bah! Gimme Danes!!! :evil:


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Vad jag längtar tills det släpps! SKa bli underbart att få njuta högkvalitativt strategi spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Ser underbart ut kan inte bärga mig. Hoppas någon vänlig själ skapar ett svenskt rike också sen när det är släppt. Hade vart kul och kriga med gamle Birger Jarl (eller var det senare tidsmässigt) eller någon annan svensk om inte han. Man måste ju ha med Sverige om Danmark är med hehe.


signatur
Inaktiv

Såg att dom skrivit om Byzantium tidigare. Det har varit min favorit faktion sen Age of Empires II och blev också det i MTW när jag insåg hur jävla kul det är att spräcka fiendens linjer med stora tunga klumpar av kött och stål. Kataphract... mmmmumma.

Medlem

Sicilien men inte Sverige? Bah! :evil:


signatur

yolo

Medlem

Sverige är representerat, via Kalmarunionen, under dansk flagg.

Wikipedia utbildar:

Kalmarunionen

Sverige under Kalmarunionen


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Medieval II: Total War - släpps halvfärdigt, patchas totalt två gånger, precis allting förutom readme.txt:n är hårdkodat, modutvecklare som hittas hängda? Japp!

Imponerande slag dock. Jag kommer definitivt hålla utkik efter en högupplöst in-game-film att dra i gång och kika på i bland när jag känner för det. Kommer kanske inte ge lika mycket som spelet, men man slipper ju i ren frustration slänga sig på golvet och gnugga ansiktet mot en tröskel på grund av icke-existerande diplomati (evighetskrig, allierade som helt plötsligt och utan anledning anfaller en), AI:ns ständiga försök att utan stormstegar storma murar eller oförmåga att gå till anfall mot fort som därför fungerar som definitiva stopp, o.s.v... Så, i slutändan går det väl ungefär jämt ut.

Ja, jag utgår från att spelet blir lika kaputt som R:TW. Det spelet hyllades och sålde bra, och det här spelet kommer att hyllas och sälja bra. Det finns ingen anledning att ändra på det konceptet.

Medlem

Rome Total War räddades till slut av total realism-moden. Om allt är hårdkodat i Medieval II blir det jobbigt.

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Sverige är representerat, via Kalmarunionen, under dansk flagg.

Wikipedia utbildar:

Kalmarunionen

Sverige under Kalmarunionen

Smartass...
Finns Sverige med ens som en egen region? Återstår att se.
Sen heter det Danes = danskar i spelet. Ändras det till "Kalmarunionen" får du en kvarts poäng, d v s att Sverige är med under de sista 130 åren av kampanjen tillsammans med danskar och norrmän och troligen inte med en egen region. Med region blir det ett halvt poäng. Lycka till.
Sicilien.. pfft


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av w4rhog:

Sverige är representerat, via Kalmarunionen, under dansk flagg.

Wikipedia utbildar:

Kalmarunionen

Sverige under Kalmarunionen

Smartass...
Finns Sverige med ens som en egen region? Återstår att se.
Sen heter det Danes = danskar i spelet. Ändras det till "Kalmarunionen" får du en kvarts poäng, d v s att Sverige är med under de sista 130 åren av kampanjen tillsammans med danskar och norrmän och troligen inte med en egen region. Med region blir det ett halvt poäng. Lycka till.
Sicilien.. pfft

Jo, vi borde representeras under Nordisk flagg, men eftersom danskarna var den dominanta parten i unionen så faller det sig ganska naturligt att det är de som får representera oss.

Ser fram emot en eventuell expansion som förhoppningsvis innefattar Vasa-ätten och Sveriges stormaktstid.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Ju jag vill spanka danskar med Arn och ehmm Röde orm.

Danmark var ju under medeltiden den dominerande makten i Norden men nog borde Sverige och kanske även Norge föräras med varsin egen region?
Lazy english bastards :evil:


signatur

yolo

Skrivet av Döbringer:

Ju jag vill spanka danskar med Arn och ehmm Röde orm.

Danmark var ju under medeltiden den dominerande makten i Norden men nog borde Sverige och kanske även Norge föräras med varsin egen region?
Lazy english bastards :evil:

Ja jag vill se länsherre Birger Jarl storma fram mot danskarna!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Namron:

Medieval II: Total War - släpps halvfärdigt, patchas totalt två gånger, precis allting förutom readme.txt:n är hårdkodat, modutvecklare som hittas hängda? Japp!

Ehm, nej? Det mesta är ju inte hårdkodat, jallafall itne i R:TW... eller menar du nåt annat?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Jag hoppas det blir betydligt mer än bara ny grafik..har iofs läst en del om den - men vill se den i praktiken också.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Schimpans:

Rome Total War räddades till slut av total realism-moden. Om allt är hårdkodat i Medieval II blir det jobbigt.

Räddades är att ta i. Total Realism inkluderade nya enheter, ny grafik, förbättrade spelbalansen och realismen, blandade om rikena (några döptes om, försvann eller las till) - men inget av detta ändrade ju på de grova felen med R:TW. Det bästa R:TR förändrade med AI:n var att lägga till några nya förinställda formationer i slagen för AI:n att använda, men att AI:n var totalt korkad när det kom till anfall mot murar kvarstod. AI:n kunde fortfarande inte gå till anfall mot fort (i 99 fall av 100), diplomatin var fortsatt icke-existerande o.s.v. R:TW förblev med andra ord ett rätt så ospelbart spel.

1
Skriv svar