Tyskland blir utan Gears of War

Robot
Medlem
Tyskland blir utan Gears of War

LOL

Medlem
Inaktiv

Är de rädda för folkmord?


signatur
Inaktiv

Tillåter man våldsamma spel så får man en ny Hitler. Titta bara på hur det är här i Sverige. Vi tillåter våldsamma spel och så får SD massor med röster i valet. Vilken tur för Tyskland att dom är klokare än oss.

Medlem

rofl jävla fåniga censur land..

Medlem

Är det godkänt i övriga EU-länder borde det väl få säljas i Tyskland! Helt sjukt.

Medlem

Det är väl bara för privatpersoner att importera (smuggla) in spelet

Medlem

Bra att de inte planerar att släppa en censurerad version. Till slut när spel slutar komma till Tyskland blir folk irriterade/förbannade, och en ändring kan ske av systemet.

Edit: För att inte tala om missade skatteintäkter för staten.

Medlem
Skrivet av dosman:

Tillåter man våldsamma spel så får man en ny Hitler. Titta bara på hur det är här i Sverige. Vi tillåter våldsamma spel och så får SD massor med röster i valet. Vilken tur för Tyskland att dom är klokare än oss.

Jag noterar viss sarkasm i ditt meddelande


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inte konstigt att Warez kommmer öka i tyskland.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dosman:

Tillåter man våldsamma spel så får man en ny Hitler. Titta bara på hur det är här i Sverige. Vi tillåter våldsamma spel och så får SD massor med röster i valet. Vilken tur för Tyskland att dom är klokare än oss.

Jag noterar viss sarkasm i ditt meddelande

Jag är så hemskt dålig på att uppfatta sarkasm på nätet, så jag var väldigt osäker på om det verkligen var sarkasm eller ej.

Medlem

Såna här bannlysningar ger ju verkligen resultat. Speciellt eftersom det är så sjukt svårt att köpa spel från andra länder.
Dom borde spendera tid på något vettigare.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dosman:

Tillåter man våldsamma spel så får man en ny Hitler. Titta bara på hur det är här i Sverige. Vi tillåter våldsamma spel och så får SD massor med röster i valet. Vilken tur för Tyskland att dom är klokare än oss.

Jag noterar viss sarkasm i ditt meddelande

Jag antar att det tyska folket och dess regering har svårt att bli av med skuldkänslorna för att deras förfäder tillät det som skedde under andra världskriget.

Inaktiv

Tja, de leder ju sitt land i en positiv riktning, men man vet ju inte riktigt var det slutar. Censur kan vara bra i viss mån, men det är sunt förnuft också.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv
Skrivet av Jocke:

Tja, de leder ju sitt land i en positiv riktning, men man vet ju inte riktigt var det slutar. Censur kan vara bra i viss mån, men det är sunt förnuft också.

Censur är aldrig bra. Jag vill inte att min regering ska filtrera bort saker som de anser vara olämpliga för mig. Det är en sak när det är allmän tv, där kan de censurera bäst fan de vill. När det kommer till att knäppa en på näsan och säga "Nej tyvärr -- vi har haft en ledare för några år sedan som var världens ondaste man och vi har dåligt samvete således får du inte se någoting med rött blod i *smirk*".

Medlem

otur för dom


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha, det är juh så larvigt så det finns inte.. Stackars tyskar.

Flakmonkey

att förbjuda det helt och hållet känns ju lite överdrivet... bättre om de då såg till att åldersrekomendationen hölls

Medlem

send to:everyone@germany.de
Hey check out this link!
http://www.lik-sang.com/info.php?category=322&products_id=698...


signatur

---
Boo!

Medlem

"The lack of an official USK rating does not mean the game is banned from sale in Germany though, merely that Microsoft is not allowed to advertise it and shops are not allowed to display it openly. However, the game will be available “under the counter” in certain stores, while committed German games fans are used to importing uncensored versions of games from elsewhere in Europe."

http://gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=11327

Medlem

Coolt, då kan folk gå dit i mörka trenchcoats och viska fram "haru gears of war" å sticka till försäljaren 50 euro, och få en brun papperspåse tillbaka med spelet i.

*suck*Jag önskar att sverige censurerade...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Det är lustigt att spel som defcon tillåts, medans spel med våld på en mer personlig nivå orsakar moralpanik. Tryck på en knapp och bomba ihäl 16.3M civila i moskva.
Nukleära stridsmedel 4tw!

Flakmonkey

Opersonligt våld är inte lika farligt uppenbarligen

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dosman:

Tillåter man våldsamma spel så får man en ny Hitler. Titta bara på hur det är här i Sverige. Vi tillåter våldsamma spel och så får SD massor med röster i valet. Vilken tur för Tyskland att dom är klokare än oss.

Jag noterar viss sarkasm i ditt meddelande

Jag antar att det tyska folket och dess regering har svårt att bli av med skuldkänslorna för att deras förfäder tillät det som skedde under andra världskriget.

Det är därför nynazistiska partier har fått mandat i flera "landskap" i Tyskland...

Deras censur och dubbning av allt och alla är ofattbart löjligt. Snackade med några tyska personer som faktiskt trodde, innan dem internet blev mer vanligt och dem började ladda ner warzeade filmer från internet, att t.ex. många skådespelare faktiskt pratade tyska och inte engelska då det inte har gått att se filmer annat än dubbade till tyska. Endå kan någon som Uwe Boll få massa skatte friheter bara för att han gör film...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bara att ladda hem simple as that.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

1
Skriv svar