Nintendo rättar ett misstag

Robot
Medlem
Nintendo rättar ett misstag

men varför inte lite högre upplösning skulle vara så bra ju...

För att konsolen inte klarar av det och ändå leverera hyfsad grafik på andra områden.

Ärligt talat, att det ryktet skulle vara falskt trodde jag hela tiden. Att ändra den ståndpunkten en månad före release händer inte. Men jag bryr mig heller inte, Wii inhandlas inte för att spelens grafik ska vara id Software-kvalitet.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

För att konsolen inte klarar av det och ändå leverera hyfsad grafik på andra områden.

Resident Evil 4 x2 i grafik
480p räcker gott o väl.

Jag vill se bilder på Resident Evil: UC, nu.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av peak_performance:

...id Software-kvalitet.

Det är ingen kvalitet man vill vara nära ändå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Blir det 576p för oss Européer då? (PAL prog.)

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av peak_performance:

...id Software-kvalitet.

Det är ingen kvalitet man vill vara nära ändå...

Om du säger det så.

Medlem

Bäst att den där kontrollen är riktigt jävla bra!

Medlem

Återigen ett konsolföretag som på alla nivåer sett fan inte vet vad dom håller på med.


signatur

system: online

Skrivet av system-online:

Återigen ett konsolföretag som på alla nivåer sett fan inte vet vad dom håller på med.

Du får gärna utveckla.

Medlem

Ja det är nog bäst. Är lite trött och allmänt vresig.

Jo, Nintendo, Sony osv lovar runt/snackar strunt rent allmänt så man kan verkligen börja fundera på om de verkligen har alla indianer i kanoten. Ingen är up-to-date på alla nivåer utan alla bara virrar omkring och vet mest ingenting. Ja, det här kanske stämmer bättre in på andra företag egentligen. Men den här lilla nyhetsnotisen tickade mig liksom.

Nu ska jag sova så jag kanske blir lite snäll imorgon!

God natt allihopa! / system: offline


signatur

system: online

Medlem

Jag kommer skaffa Wii, men tycker det är extremt synd att den inte kan fixa 720p. Visst om jag fortfarande satt med min gamla 14" TV så skulle jag inte bry mig, men med 80" HD-projje så gör jag. >_<

Inaktiv

Jag tycker inte att Nintendo virrat runt så mkt. de har bara haft allt hemligt.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Skrivet av system-online:

Ja det är nog bäst. Är lite trött och allmänt vresig.

Jo, Nintendo, Sony osv lovar runt/snackar strunt rent allmänt så man kan verkligen börja fundera på om de verkligen har alla indianer i kanoten. Ingen är up-to-date på alla nivåer utan alla bara virrar omkring och vet mest ingenting. Ja, det här kanske stämmer bättre in på andra företag egentligen. Men den här lilla nyhetsnotisen tickade mig liksom.

Nu ska jag sova så jag kanske blir lite snäll imorgon!

God natt allihopa! / system: offline

Ah, då förstår jag dig lite faktiskt, ett tydligt exempel på det var när Nintendo of Europes chef var i intervju med Eurogamer och blev ställd frågan om en ny version av Nintendo DS var på väg, varpå han svarade att han inte kände till några sådana planer.

Det gick inte ens en vecka förrän DS Lite tillkännagavs efter det av det japanska kontoret
Lite liknande det här, det.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av system-online:

Ja det är nog bäst. Är lite trött och allmänt vresig.

Jo, Nintendo, Sony osv lovar runt/snackar strunt rent allmänt så man kan verkligen börja fundera på om de verkligen har alla indianer i kanoten. Ingen är up-to-date på alla nivåer utan alla bara virrar omkring och vet mest ingenting. Ja, det här kanske stämmer bättre in på andra företag egentligen. Men den här lilla nyhetsnotisen tickade mig liksom.

Nu ska jag sova så jag kanske blir lite snäll imorgon!

God natt allihopa! / system: offline

Ah, då förstår jag dig lite faktiskt, ett tydligt exempel på det var när Nintendo of Europes chef var i intervju med Eurogamer och blev ställd frågan om en ny version av Nintendo DS var på väg, varpå han svarade att han inte kände till några sådana planer.

Det gick inte ens en vecka förrän DS Lite tillkännagavs efter det av det japanska kontoret
Lite liknande det här, det.

du har inte tänkt på möjligheten att han inte fick säga något, alla företag, nintendo, microsoft, ericsson etc etc har stora krav på sekretess. antagligen fick han inget säga innan nintendo gjort ett officiellt uttalande, och det var knappast någon brist på kunskap.

Skrivet av jimmi:

du har inte tänkt på möjligheten att han inte fick säga något, alla företag, nintendo, microsoft, ericsson etc etc har stora krav på sekretess. antagligen fick han inget säga innan nintendo gjort ett officiellt uttalande, och det var knappast någon brist på kunskap.

Då svarar man inte med att man inte vet, utan att man inte kan kommentera. Allt annat är isåfall att ljuga rakt ut, vilket möjligen Sony vill riskera men inte så många andra företag. Detta bara en vecka före också och ifrån ett av NoEs högsta höns.

Nej, jag sätter mer på att han inte var tillräckligt informerad om, ifall han nu visste att Lite var på gång, när Nintendo planerade att visa upp den. Men att ljuga en vecka före, nej. Aldrig. Det köper jag inte.

Edit: fel av mig, det var inte NoEs chef utan Nintendo UK:s. Lite bättre att han inte vet då. Men hans ordval avslöjar tydligt att han inte visste om det, eller att han ljög, vilket jag själv bockar av från listan över sannolikheter. Nej, att frågan ställs precis om E3 betyder ingenting, han är ingen robot som bara kan svara exakt.

Eurogamer: Can you categorically rule out then that you'll have a DS redesign announcement at E3?

David Yarnton: That's been rumoured, I don't know for how long, but we haven't got any plans at the moment. Nothing I know of.

Inaktiv

Att säga att man inte kan kommentera kan ses som ett bekräftande, därför säger man att man inte vet.

1
Skriv svar