Neverwinter Nights 2-recension

Robot
Medlem
Neverwinter Nights 2-recension

Neverwinter är namnet på en stad, städers namn översätts inte.

Tänkte bara påpeka det, då jag inte har något att säga om nyheten. NWN2 förtjänade betyget, och jag håller med om det mesta som skrevs.

//Wookiee, fast i The Realms forever!

Medlem

Verkar vara väldigt likt 1:am förutom att man kan styra party members då. Och problemet med ettan är ju att det är aldeles för enkelt, även expansionerna var väldigt enkla. Min Cleric kund dra igenom hela spelet med melee blandat med en och annan heal. Kändes mest som man klickade sig vidare för att få se storyn typ. Dessutom gör sättet spelet är gjort på att det måste i princip funka att spela vilken klass som helst i vilken situation som helst vilket gör det lite tradigt då det blir "sönder balanserat". Baldurs Gate 1 och 2 var mycket svårare i sina fighter och det krävde nästan att man hadde lite logik i sitt party.

Hörde nånstans att spelet inte funkar via lan heller, utan att man måste logga in på deras online portal för att spela vilket är väldigt jobbigt om man ska på lan och spela lite eller dylikt och inte har internet access.

Annars kommer det ju förhoppningsvis leva like länge som NWN 1 med alla moduler.

Wookie: Skribenten var ju säkert super seriös med sin översatta länk...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

"Aldrig Vinternatt"? Hmm, skall det inte vara "Aldrigvinter Nätter"?

Aja, om 8.5 som IGN påstår stämmer så blir det kanske köp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Wookie: Skribenten var ju säkert super seriös med sin översatta länk...

Jag var heller inte så superseriös...

Nu måste jag sluta tjafsa och fortsätta spela NWN2!

Medlem

Irony doesn't translate well over the internet


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hmm känns inte grafiken väldigt 2002?

Medlem
Skrivet av Frux:

Hmm känns inte grafiken väldigt 2002?

Spelar du NWN för grafikens skull skall du förbannas till ett annat plan.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Irony doesn't translate well over the internet

Nej det är nog bara mina bristande svenskakunskaper (För mycket engelska kan skada!)

Medlem

Wardancer: Man kan ändra svårighetsgraden när som helst i 1'an och 2'an. Finns någonstans i options.

Köpte det i fredags men har inte hunnit lira mer än en timme. Har haft fullt upp med att köra igenom Sam & Max. Köpte Collectors och wow, inte lite stor box. Blev en god btw

Medlem

Kamerakontrollerna är det största minuset enligt mig och även då hur spelmotorn är rätt kass grafiskt sett. Inte så det är direkt fult, men som vanligt har obsidian släppt ett o-optimerat spel på den fronten (och av de som jobbar där så har deras tidigare företag inte direkt varit lysande på den fronten heller så blev inte förvånad).

Har bara hunnit spela ett antal timmar än men kan redan säga att singleplayer är mycket bättre stämning i än i NWN1 på alla sätt.

Medlem

Singleplayer är fortfarande ganska svagt, men det är de ända jag tycker gör spelet svagt. Max level cap på 20 tycker jag känns ok, och kan knappt vänta tills det kommer ut några intressanta moduler


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Neverwinter är namnet på en stad, städers namn översätts inte.

//Wookiee, fast i The Realms forever!

Säg det till Gothenburg


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ett riktigt bra spel, håller med om att grafiken var lite 2002-2003 aktig - men bortsett från det var det kanon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vet att man kan ändra svårighets grad men att ställa in så fiender gör 200% mer skada bryter ju bara mot D&D reglerna typ, men det är mer än hur svåra monstrena är utan att spelet måste vara balanserat så att alla klasser ska kunna klara sig själva genom typ hela spelet. (så var det iallfall i nwn) vilket gör att allt taktiskt försvinner som Icewind Dale och Baldurs Gate hadde i sina strider, och som jag tycker är en stor del i D&D.

Nu låter det ju som NWN2 ska vara lite bättre på den fronten, men det blir ju såklart bäst med 1-2 kompisar i coop så man kan hjälpa varandra bättre


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

spelen är väl "lätta" för att den större massan av mindre duktiga spelare världen över inte ska tröttna allt för lätt..
är väl ochså därför man kan ställa upp svårigheten om man känner att man vill ha lite motstånd


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Neverwinter är namnet på en stad, städers namn översätts inte.

varför översätts dom inte?...
är det en personlig lag som skapats i din lilla värld?..

varför säger jenkarna Gothenburg istället för göteborg....

det är inte en översättning men nog har det ändrats...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

namn översätts inte, men de kan förändras för att det skall gå att utala på språket i fråga, men vi har redan etablerat att varken skribenten eller wookie var särskilt seriösa så varför ta upp det igen?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

namn översätts inte, men de kan förändras för att det skall gå att utala på språket i fråga, men vi har redan etablerat att varken skribenten eller wookie var särskilt seriösa så varför ta upp det igen?

Därför att!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Fan vilket sug spel som inte går att lira LAN !!!


signatur

No weakness

1
Skriv svar