Ataris grundare tvålar till Sony, sågar PS3

Robot
Ataris grundare tvålar till Sony, sågar PS3
Medlem
Ataris grundare tvålar till Sony, sågar PS3

Hmm Atari var en faktor att räkna med under 70-80-90 talet sedan när Playstation kom ut fanns det i princip inget som kunde matcha. Efter den kom ut hade ingen ens hört talas om Atari Jaguar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_Jaguar
Deras comeback blev en så hård flopp att t.om Sega inte verkade inse hur illa de stod still.

Men visst, konsoltillverkare har i historien haft upp och nedgångar. Klart om flera utvecklare börjar lämna så finns ju en risk för en flopp men med tanke på antalet bra titlar som skall komma och befinner sig under utveckling är risken ganska liten.

Inaktiv

Är du man, vuxen och framgångsrik? Såga PS3!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag håller med honom till en viss del. Jag tror absolut inte att PS3:an kommer sälja i de skalor som Sony sjävla räknar med. Om den ens landar som den mest sålda "next-gen" konsolen tror jag inte att det kommer vara med många mer enheter sålda än Xbox 360. Jag håller även med om att Sony agerar väldigt arrogant. De tror att de kommer slå konkurrenterna med STORA marginaler och de slänger ur sig en hel del dumma kommentarer. De är alldeles för självgoda.

Även om jag tycker att Sony framstår som ett gäng blöjbärare vid vissa tillfällen tror jag inte att PS3:an kommer bli en dålig konsol. Den kommer antagligen bli bättre än 360:n på en del fronter men även sämre på andra. Vad som avgör den här striden i slutändan kommer vara spelen. Den konsolen som släpper flest intressant spel kommer sälja mest enheter.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag vill ha PS3:an. Den är ful som stryk och kostar skjortan, men den kommer ha många fler RPG än Xbox, och det är anledning nog för mig att vilja ha den. Shooters och sportspel är inte min grej.

Får nog vänta tills "PSThree" kommer för att ha råd med den dock...

Medlem

Vad är det för många bra spel ni talar om som ska komma till PS3an? Jag kommer inte på någon just nu men upplys mig gärna vad det är för titlar. Förutom Final Fantasy dvs.

Inaktiv

final fantasy kommer ju till wii också

1
Skriv svar