Om man köper spel i usa kan man spela på svensk ps3?

Inaktiv
Om man köper spel i usa kan man spela på svensk ps3?

Help?

Medlem

Ja, spel till Ps3 är regionsfria.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja, men jag kan inte svara på om patchar och DLC kommer att fungera men det kan säkert någon annan?

Inaktiv

Beror väl på. Jag tror utgivaren själva får välja. Jag läste i något forum att vissa gamla PS2 spel inte funkar på europeisk PS3. Men det rör väl antagligen inte dig. Blue-ray är också regionslåst.

Vad man ska tänka på när man handlar från olika regioner är att det finns olika standarder. El uttagen ser olika ut och ger olika spänning. På NGC var många USA version bara i 50Hz eftersom jänkare suger i allmänhet medan Europa versionen var i 60Hz.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

^- Sluta förvirra killen harmless.

Alla ps3 spel kommer funka på din importerade konsol tack vare att alla spel är regionsfria. Där i mot kommer du endast kunna spela Blu-ray filmer och PS2(om du nu fixar en sån konsol med BC) som har NTSC regionkodning.

Finns även vissa spel där du endast kommer kunna spela med folk från den regionen konsolen kommer ifrån som USA, asien etc i multiplayer. Vilket kan vara intressant ur lag synpunkt.

Inaktiv

ja

att folk fortfarande måste fråga....
vad lär ni er i skolan nu för tiden?

MFC
Medlem
Skrivet av F3D:

ja

att folk fortfarande måste fråga....
vad lär ni er i skolan nu för tiden?

att köpa saker på kredit?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det funkar utmärkt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Har de bytt ut hemkunskap mot PS3-kunskap i skolan nu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar