Half-Life genomsprunget på 30 minuter

Robot
Half-Life genomsprunget på 30 minuter
Medlem
Half-Life genomsprunget på 30 minuter

Undra hur många gånger han spelat igenom spelet för att lära sig allt...

Inaktiv

How do you kill that wich has no life


signatur

De kallar mig Lunde

Medlem

ok, normalt, ungefär som den där killen som körde igenom Smb3 på 10 minuter

Inaktiv

Känner ju sig tillräckligt geekig genom att kolla igenom hela:P

Medlem

Kör inte han i såkallade segments dock? dvs allt är inte gjort i en sittning raktigenom?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

^-- "This is my segmented Half-Life speedrun" Som vanligt är det folk som inte har koll på vad det betyder :P. Men det är ingen rakt sittning nej utan att han kört om samma ställe om och om igen för att få det så perfekt som möjligt och sen tagit sig på nästa del och klippt ihop det

Medlem

skjukt snabbt, coolt att se

Medlem

"What's the fucking point?" Alan Davies


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

It came from HalfLife2.nu!

och som Drunken Monkey Boxer säger, det är fusk för att inte tala om slöseri med tid, pengar och intelligens. Förfan, gör ett 100% Oblivion-speedrun så kanske folk blir imponerade.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Lunde:

How do you kill that wich has no life

Haha!


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Finns ju en film där en snubbe lirar igenom Morrowind på 20 minuter.


signatur

OP river ja, OP river Var gång jag lenat min hals med Renat jag sagt med iver att OP river långt mer.

Medlem
Medlem

Lite tufft är det imo.


signatur

NinjaSkitz.

Inaktiv
Skrivet av meanpete:

Finns ju en film där en snubbe lirar igenom Morrowind på 20 minuter.

De var som fan!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

"Lirar igenom" skulle jag knappast kalla det. Det enda han gör är att springa direkt till hammaren och svärdet man behöver för att komma till slutbossen och dödar honom. Vilket kanske visar hur obalanserat spelet är.

EDIT: Morrowind snackar jag om nu, alltså...

Medlem

Man får väl inte den där speciella HL-upplevelsen genom att spela sådär men sakran va fort det gick!

Inaktiv

det var ganska jävla imponerande alltså.. heeelt sjukt.

Medlem

Synd att kvaliten var super dålig dock.

Medlem

Skaffa ett liv, fort!


signatur

yolo

Medlem

... jisses, vad spännande, måste dra och skita.


signatur

// Peace

Inaktiv

Speedruns är bara för dem som verkligen tröttnat på allt i själva spelet och bara vill sluta så fort som möjligt.
Varför spelar de alls?

Medlem
Skrivet av meanpete:

Finns ju en film där en snubbe lirar igenom Morrowind på 20 minuter.

Någon som kan skicka länken till den filmen?:)

Medlem

Jag kan spola igenom filmer (med bild) på några minuter!

Medlem

Har fått min årliga dos av Half-life nu.

Synd att det var så dålig bildkvalitet...

Medlem
Skrivet av Big M:

Speedruns är bara för dem som verkligen tröttnat på allt i själva spelet och bara vill sluta så fort som möjligt.
Varför spelar de alls?

Vad snackar du om?
De gör en speedrun för att spelet är gjort på ett sätt att genom olika tricks så kan man klara av det på ett sätt som skaparna inte tänkte på, INTE för att de tröttnat på allt i det.

Speedruns ftw, precis lika mycket nytta i att göra en speedrun som att spela vilket spel som helst imo. Förutom om man är proffsspelare och får pengar för det.

Medlem

Det HÄR är min kopp te. Jag har varit fascinerad av speed runs ända sedan jag var liten. För den som tyckte det här var intressant rekommenderar jag ett besök på

http://speeddemosarchive.com/

Där finns runs igenom ett helt galet antal spel - se listan

http://speeddemosarchive.com/gamelist/FullList.html

Det är otrolig nördkärlek rakt igenom, nostalgikickar så man nästan får en tår i ögonvrån. Rekommenderar starkt en titt där, exempelvis någon nämnde Super Mario förut; de olika spelen i den serien har totalt krossats. Se även Half-Life 2 som gåtts igenom på 1:36:57 - och med en riktigt schysst writeup på alla detaljer kring hur de gör och vilka tricks som krävts.

Ahh, jag ÄLSKAR sådant här!

Medlem

tack för länken eldloppa!

Medlem

Eldloppa, du är min eldsjäl!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

man kan ju undra om han fuskade med typ jump hack lr nått ^^ om inte så e det skillat som fan att lira igenom det på så pass bra tid grr.. ;P

12
Skriv svar