Match i Virtua Fighter 5 filmad

Robot
Inaktiv
Match i Virtua Fighter 5 filmad

Riktigt weird kvalité?? Vad är det med Segas PR-division?

Edit: Den verkar ju vara uppskalad från den här: http://www.gametrailers.com/player.php?id=16062&type=mov&pl=g...

Medlem

ser tråkigt ut samt att ljudet suger


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Man blev ju lite mindre sugen på det till PS3 när det kom ut att den uppdaterade versionen kommer senare till Xbox360...

Flakmonkey
Medlem

haha gillar röst skådespeleriet starkt! well, det blir nog att köpa detta till slut ändå eftersom det är ont om fighters på 360 nästa år. Måste ju ha nåt att lira med polarna när man tröttnat på Guitar Hero II.

Medlem

varför görs det aldrig något nytt i dessa uttjatade fightingspel? förrutom lite nya moves, en ny gubbe eller två och aningens upphottad grafik så äre ju samma skit som vi fick för flera år sedan.
Detta är tillomed värre än EA och deras nhl/nba/nfl spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Såg otroligt tråkigt och Okreativt ut, seriöst, movesen var ju fulare än DOA3 t.o.m

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

haha gillar röst skådespeleriet starkt! well, det blir nog att köpa detta till slut ändå eftersom det är ont om fighters på 360 nästa år. Måste ju ha nåt att lira med polarna när man tröttnat på Guitar Hero II.

Kul att äntligen se dig ändra åsikt dock först efter att spelet också flyttat till 360 Nej, haha, det är kul att spelet når ut till fler. Hoppas du finner det roligt

Skrivet av Soulless:

varför görs det aldrig något nytt i dessa uttjatade fightingspel? förrutom lite nya moves, en ny gubbe eller två och aningens upphottad grafik så äre ju samma skit som vi fick för flera år sedan.
Detta är tillomed värre än EA och deras nhl/nba/nfl spel.

Jag tycker det är tråkigt att se inlägg som dessa. Det är uppenbart att du inte spelar fightingspel på en högre nivå och då tycker jag det är tråkigt att du skriver som du gör. Inlägg som det här tillför inget till diskussionen. Det hade varit bättre om du istället frågade vad som är nytt under ytan på utseendet. När du anklagar blir det bara tråkigt och folk får istället en anledning att försöka försvara istället för att tillföra något.

Så, låt oss säga att du frågade. Virtua Fighter är en finslipning för varje revision som släpps. Om du hade spelat Virtua Fighter, eller något annat fightingspel, hade du varit väl medveten om att alla spelen självklart inte är likadana. Hur skulle det sälja? Det som står ut mest i och med Virtua Fighter 5, är definitivt inte grafiken, utan de två nya karaktärerna och alla finslipningar. El blaze (den mexikanske brottaren) introducerar en lite annorlunda vinkel på attackerna - nämligen att attackera i sidled (de flesta av hans rörelsemönster utgår från sidleds). Detta smittar självklart av sig på de andra karaktärerna som också fått ett mer utvecklat rörelsemönster åt sidorna.

Skrivet av RozZy:

Såg otroligt tråkigt och Okreativt ut, seriöst, movesen var ju fulare än DOA3 t.o.m

Du är precis lika tråkig i varje tråd jag ser dig posta i - och seriöst - det hade varit en annan femma om du inte bräkt ur dig skitsnack. Vem som helst kan se att rörelsemönstrena är top notch och det säger jag inte som grafiker och animatör. Om man sedan föredrar de mer överdrivna och energiska stilen på Dead or Alive är självklart en smaksak.

Medlem

clark.dennis: Word! Snyggt och informativt inlägg.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

clark.dennis

Måhända tillför inte mitt inlägg något till någon "diskussion" men denna del av forumet är tänkt för nyhetsläsare att lägga kommentarer på nyheterna, och det jag skrev ovan är en kommentar på nyheten.

Jag erkänner att jag inte spelat fightingspel på "högre nivå" men jag har spelat en hel del av dem en hel del.

Däremot ska jag hålla med om att skillnaden mellan spel och spel säkert är bra mycket tydligare för dig som inbiten fightinggamer än för t.ex. mig som endast spelar nått fightingspel då och då.

Men om en sidledesanfallande karaktär är det "revolutionerande" i detta spel så är det en skam att folk kommer köpa det (precis som det är en skam att folk köper EAs sportspel år efter år efter år).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

En ny version av Virtua Fighter får ses ungefär som en revision av reglerna i fotboll: en förbättring av ett redan fungerande koncept, som kan bli nästan hur djupt som helst för de som ger sig på att sätta sig in och bli bra på det.

Medlem
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av Soulless:

varför görs det aldrig något nytt i dessa uttjatade fightingspel? förrutom lite nya moves, en ny gubbe eller två och aningens upphottad grafik så äre ju samma skit som vi fick för flera år sedan.
Detta är tillomed värre än EA och deras nhl/nba/nfl spel.

Jag tycker det är tråkigt att se inlägg som dessa. Det är uppenbart att du inte spelar fightingspel på en högre nivå och då tycker jag det är tråkigt att du skriver som du gör. Inlägg som det här tillför inget till diskussionen. Det hade varit bättre om du istället frågade vad som är nytt under ytan på utseendet. När du anklagar blir det bara tråkigt och folk får istället en anledning att försöka försvara istället för att tillföra något.

Tja, att sätta sig "över" någon på det sättet du gjorde här är inte precis ett bevis på bättre retorik än vad Soulless uppvisade.

Soulless ställde en fråga, varför görs det aldrig något nytt inom genren, en mycket bra fråga, som du måste förstöra genom att sätta dig "över" honom. Jag tycker snarare att din post inte tillför något, utan bara meningslöst anfaller Soulless som en person.

Skrivet av clark.dennis:

Så, låt oss säga att du frågade. Virtua Fighter är en finslipning för varje revision som släpps. Om du hade spelat Virtua Fighter, eller något annat fightingspel, hade du varit väl medveten om att alla spelen självklart inte är likadana. Hur skulle det sälja? Det som står ut mest i och med Virtua Fighter 5, är definitivt inte grafiken, utan de två nya karaktärerna och alla finslipningar. El blaze (den mexikanske brottaren) introducerar en lite annorlunda vinkel på attackerna - nämligen att attackera i sidled (de flesta av hans rörelsemönster utgår från sidleds). Detta smittar självklart av sig på de andra karaktärerna som också fått ett mer utvecklat rörelsemönster åt sidorna.

Han ställde en fråga. Jag ser ett frågetecken, gör inte du?

Hursomhelst, sluta argumentera på en "högre" nivå, och kom ner på jorden. Det du pratar om, en ny karaktär, en mexikansk brottare... En annorlunda vinkel, sidled. Är det bara jag, eller är det absolut inget nytt med att anfalla i sidled? Okej att de andra karaktärerna har fått ett mer utvecklat rörelsemönster... Men åt sidan? Lika nytt som solsystemet.

Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av RozZy:

Såg otroligt tråkigt och Okreativt ut, seriöst, movesen var ju fulare än DOA3 t.o.m

Du är precis lika tråkig i varje tråd jag ser dig posta i - och seriöst - det hade varit en annan femma om du inte bräkt ur dig skitsnack. Vem som helst kan se att rörelsemönstrena är top notch och det säger jag inte som grafiker och animatör. Om man sedan föredrar de mer överdrivna och energiska stilen på Dead or Alive är självklart en smaksak.

Men, vad f*n. Personangrepp igen! Hans åsikt är högst personligt och en smaksak, och att kalla det han säger för skitsnack, och kalla honom som person tråkig, är... Tråkigt. "Vem som helst"... Det är din åsikt, inte vem som helsts åsikt.

Din egna åsikt är personlig. Inte bättre, eller sämre än någon annans åsikt.

Skrivet av SteinbergX:

clark.dennis: Word! Snyggt och informativt inlägg.

Inte precis. Jag har anmält hans inlägg för trollande och annat elakt som inte hör hemma i diskussioner, och inte tillför något. Hade han däremot låtit bli att angripa Soulless/rozZy personligen, och fokuserat på att föra fram sin egen åsikt, då hade det varit ett snyggt och informativt inlägg.

Inaktiv

det är helt enkelt så tydligen att sega har tappat en hel del bra folk,
för sega lyckas inte göra bra spel längre,

inte ens ett så enkelt spel som sonic klarardom längre,
det nya sonic på 360 är ju snyggt,

men styrningen är katastrof

Medlem

Tack för inlägget the wookiee, blev själv grinig på clark.dennis personangrepp där.

Inaktiv

Järnspikar! Jag skrev precis världens längsta inlägg för att förklara att jag självklart inte är ute efter personangrepp men att jag bara är trött på större delen av individerna på det här forumet som bara postar grundlösa argument som om det vore snabbsvarsmallar. Sen rebootade min dator. Grrr.

Jag har följt diskussionen av Virtua Fighter 5 på det här forumet rätt länge och i nästan varenda tråd dyker det upp troll som egentligen aldrig har spelat Virtua Fighter eller många andra beat em' ups och postar tråkigheter. Det kulminerar kanske lite i den här tråden.

The wookie: Om du tar det jag skrev som personangrepp så, varsegod. Kolla t.ex. på svaret till RozZy så ser du kanske att jag nämner att animationerna är top notch (ur en teknisk synvinkel) och att det är en ren smaksak vilka man _gillar bäst_.

Hade jag enbart gjort ett personangrepp på Soulless hade jag väl ändå inte bemödat mig med att svara på hans fråga. Det jag reagerade på där var att han kryddade en fråga med att direkt påstå att alla fightingspel är lika tråkiga och likadana.

Inaktiv

min dator gick ner på knä av den där filmen, tur att det fanns en länk till gametrailers längst upp i tråden

föredrar nog Tekken före det här. avsaknandet av effekter för träffar och blockar och det konstanta "yeah" och "dålig-hongkong-rulle" ljuden när man träffar nån....nja

Medlem
Skrivet av clark.dennis:

Järnspikar! Jag skrev precis världens längsta inlägg för att förklara att jag självklart inte är ute efter personangrepp men att jag bara är trött på större delen av individerna på det här forumet som bara postar grundlösa argument som om det vore snabbsvarsmallar. Sen rebootade min dator. Grrr.

Trött eller inte, personangrepp flyger inte (För att direktöversätta ett engelskt uttryck som den noob jag är).

Skrivet av clark.dennis:

Jag har följt diskussionen av Virtua Fighter 5 på det här forumet rätt länge och i nästan varenda tråd dyker det upp troll som egentligen aldrig har spelat Virtua Fighter eller många andra beat em' ups och postar tråkigheter. Det kulminerar kanske lite i den här tråden.

Jo, du har rätt, det stämmer ganska bra på ditt inlägg i den här tråden.

Skrivet av clark.dennis:

The wookie: Om du tar det jag skrev som personangrepp så, varsegod. Kolla t.ex. på svaret till RozZy så ser du kanske att jag nämner att animationerna är top notch (ur en teknisk synvinkel) och att det är en ren smaksak vilka man _gillar bäst_.

Du börjar meningen med, och jag citerar:

Citat:

Du är precis lika tråkig i varje tråd jag ser dig posta i - och seriöst - det hade varit en annan femma om du inte bräkt ur dig skitsnack.

"Du är precis lika tråkig i varje tråd", "om du inte bräkt ur dig skitsnack". Du kan inte ursäkta dig med att du faktiskt tog dig tid att utrycka din egen åsikt, när hälften av den delen av posten var ett rent personangrepp.

Skrivet av clark.dennis:

Hade jag enbart gjort ett personangrepp på Soulless hade jag väl ändå inte bemödat mig med att svara på hans fråga. Det jag reagerade på där var att han kryddade en fråga med att direkt påstå att alla fightingspel är lika tråkiga och likadana.

Jaså, han kryddade en fråga? Han uttryckte sin åsikt, och helt utan att ta till personangrepp såsom "Du spelar inte fightingspel på högre nivå" och att det är tråkigt att se han skriva det han skrev. Skitsnack. Det här är ett personangrepp och inget annat. Trolleri.

Soulless ställde en bra fråga, och du kunde ha svarat den på ett hövligt sätt. Men du gjorde inte det, och nu har ett inlägg anmälts och vi diskuterar personangrepp.

1
Skriv svar