Grafikmotorn Amp II avbildad

Robot
Inaktiv
Grafikmotorn Amp II avbildad

Skulle det dära vara imponerande lr?
Så länge det inte mäter sig med UE3 så kan det slänga sig i väggen för då har det absolut inget att komma med!


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Ser inte bra ut.

Medlem

Det är nog mer tänkt för små företag eller privatpersoner som vill göra egna 3d spel. UE2 kostar $350000, tänk då vad UE3 kostar. $1000 är ju ingenting för en motor.

Medlem

Tror inte du får en UE3 licens för 1000$ dock. Denna är nog inte tänkt att tävla i samma liga...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ser ut som en blandning mellan doom3 motorn och Fear motorn, seriöst!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Finns även en motor vid namn C4: http://www.terathon.com/c4engine/index.php - 200$

Medlem

ahhh skit


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Ser ju helt hyffsat ut för det priset.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

ser bra ut, för 4 år sen... men visst... vill man göra egna spel med billig motor så...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ja, ser ut lite plastig, de använder bump mapping det är därför.
det verkar bara passa inom hus shooter spel.
deras editor ser ut enkel att använda.

det finns många shooter spel nu förtiden och alla spel utvecklare
saknar bra ider... de gör hela tiden vapen eller skräck spel.
den motor passar bra föratt göra ett rambo spel eller ny predator.

MFC
Medlem

Jag ska inte kritisera för mycket, tycker dom gjort ett bra jobb och editorn såg okej ut med om det ska konkurrera med vad som finns idag så kan dom lägga ner sitt projekt om det är det bästa dom kan åstadkomma. Men man vet ju inte.. kanske det är mer på g?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Bonik:

det finns många shooter spel nu förtiden och alla spel utvecklare
saknar bra ider... de gör hela tiden vapen eller skräck spel.
den motor passar bra föratt göra ett rambo spel eller ny predator.

Det här var ändå 2007 års bästa inlägg och vinner lätt pris i kategorin "jaha, tycker du det?". Inlägget är också nominerat i kategorin "DUH!".

On topic. Tja, en lågbudgetmotor, imponerande specs för priset.

Jag har sagt det förr och säger det igen; väntar med spänning på FZ stora reportage om SVENSKA grafikmotorer! Avalanche Engine vs Starbreeze nya motor vs Refraction3/Frostbite från DICE.

Medlem
Citat:

* Personal license $99. Limited to use on one computer system by one person. Games made with this license can be distributed through our upcoming shareware plan, released for free on the internet, submitted to publishers, used for non profit purposes. They cannot be sold, marketed or published without a professional license unless you opt to use our upcoming shareware plan. Comes with forum access for support.
* Professional license $1000.00 . Limited to use on one project. Customer can sell, market or distribute or publish their game. Comes with forum access and email support.
* Professional source license $20,000.00. Full engine and tool source code allows serious developers to modify anything they wish, rendering code, networking, tools, etc.
* Email support: Free . Will answer emailed questions within 1-2 working business days.
* Tool Source code. $2,500.00 Customize the editor and tools to fit your own needs.

Om man använder Amp II för non-profit projekt så kostar det bara 99$. Inte så illa.

Nu verkar det ju inte vara särskilt mycket rocket science över motorn, MEN, det är onekligen intressant hur folk i den här tråden tycks såga en spelmotor enbart för att den presenteras med medelmåttigt content (=modeller och texturer).

Ge en professionell spelprogrammerare två veckor för att implementera post-filter och eventuellt nya shaders, och sätt en riktigt vass grafiker på att göra nya miljöer och karaktärer, så ser ni knappt någon kvalitetsskillnad på screenshots på denna motor kontra screenshots på GoW.

Epic är onekligen smarta som marknadsför sin programmering med skickliga grafiker (inget ont sagt om UE3, den har sina unika styrkor. Grafiken är dock inte en av dem).

Medlem

Den här grafikmotorn är sååååå 1990


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ser rätt bra ut för budget spel. Tänk på att nästan alla budget spel som kommer ut ofta ser ut som om Deus Ex och inte som ett billigare Doom 3 som den där motorn verkar kunna prestera.

Medlem

Jag tror att all eventuell sugighet beror mer på innehållet än själva motorn. Bortsett från skuggor så går det knappast att döma en spelmotor genom att titta på statiska bilder.

Hade inte Serious Engine också ett rätt hyggligt pris?
Å andra sidan, relativt UE är har det mesta ett överkomligt pris

C4 såg rätt ok ut.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Medlem

Är väl samma gäng som gjorde Gore också? Visst, grafiken kanske inte var den bästa, men det var riktigt väloptimerat om jag minns rätt Att det är ett av inte allt för många spel där spelaren kan se sig själv (fötter etc.) gör ju inget det heller

Edit: Se där ja, fick svar på min egen fråga genom att klicka på länken >_<

Medlem

Jag gillade C4 motorn, den skulle passa bra till ett gratis-mmo

Medlem

jag tycker den ser bra ut för det priset. Påminer lite om Quake


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser mkt intressant ut faktiskt. Det låga priset kan komma att innebära att de med lite kunskaper och bra ideer kan göra något mer rejält en endast t.ex. moddar till spel

Förstår inte varför folk klagar?

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Förstår inte varför folk klagar?

Gammal vana?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Om ett spel kom ut med den här motorn idag så skulle jag rynka på näsan lite men det skulle vara förlåterligt. Den är som sagt inte direkt imponerande men...

Medlem

Jag brukar inte säga min åsikt om saker jag inte riktigt förstår mig på, men jag tycker det såg lite trist ut. Men jag vet heller inte riktigt vad man kan göra med den eller ifall det går att få till något riktigt snyggt och eventuellt kul med den.

Billig är den iallafall

Medlem

Inte alls snyggt..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

FML
Medlem

Påminde mig lite om Die Hard Nakatomi Plaza grafiken. Som var väldigt enfärgig och saknade detaljer. Lite AA på bilderna skulle inte heller skada.

Medlem
Skrivet av zioxin:

http://ogre3d.org/

Gratis är gott

ser ut som wii.... ^^

1
Skriv svar