Mario Kart 64 på Virtual Console

Robot
Medlem
Mario Kart 64 på Virtual Console

Bästa Mario Kart spelet enligt mig, SNES versionen va också jävligt roligt men Double Dash va ju en katastrof.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Bästa Mario Kart spelet enligt mig, SNES versionen va också jävligt roligt men Double Dash va ju en katastrof.

Helt och hållet sanning. Double Dash var riktigt riktigt dåligt. Nu körde man helt plötsligt lådbil, och allt vad hette körkänsla och skicklighet var som bortblåst.

Mario Kart 64 är fortfarande ett av de roligaste (för att inte säga DET roligaste) konsollspelet som gjorts.

Inaktiv

Jaaaaa! MER Mario till Wii!! wohoooooo!

Inaktiv

1000 poäng lika med hur mycket?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Wii_Points

haha...kollade wiki...
100 lapp alltså..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

SNES versionen var överlägsen. Inte tillräckligt med fart känsla i N64 versionen som även hade fuskande AI (handikapp som inte gick stänga av). Dessutom så var de röda skalen bättre i SNES versionen, hade åtminstone en chans att klara sig undan...

Medlem

64ans mariokart är ju sjukt roligt, fan va kul!

Inaktiv
Skrivet av asker:
Skrivet av Mahone:

Bästa Mario Kart spelet enligt mig, SNES versionen va också jävligt roligt men Double Dash va ju en katastrof.

Helt och hållet sanning. Double Dash var riktigt riktigt dåligt. Nu körde man helt plötsligt lådbil, och allt vad hette körkänsla och skicklighet var som bortblåst.

Mario Kart 64 är fortfarande ett av de roligaste (för att inte säga DET roligaste) konsollspelet som gjorts.

Håller inte riktigt med där. Double Dash va ingen katastrof. Körkänslan är bra och det krävs skicklighet på en del banor. I Mario kart 64 är banorna breda som motorvägar med massa höga väggar omkring. T ex Warios bana. Och Rainbow road jämfört med den i Double dash är ett skämt.

Det går inte att ramla ner och bred är den tillskillnad från double dash som är krokig och där man kan ramla ner och den har bättre musik vad jag minns.

Multiplayer har jag inte testat så det är möjligt att Mario kart 64 är roligare.

1
Skriv svar