Sony utvecklar egen grafikmotor?

Robot
Inaktiv
Sony utvecklar egen grafikmotor?

Det låter bra. Släpper de den som Open Source. Öppnar upp grafikkortet för alternativa operativsystem som Linux så får vi förhoppningsvis se en massa sköna gratis spel till PS3n. Inte särskilt sannolikt dock

Medlem

Bör innebära att saker och ting förenklas rejält för utvecklarna -- precis vad Sony behöver, tror jag.


signatur

Aj, dina ögon!

Flakmonkey
Skrivet av noaxark:

Bör innebära att saker och ting förenklas rejält för utvecklarna -- precis vad Sony behöver, tror jag.

Japp blir motorn bra, om de nu utvecklar en, så är det ju absolut inget negativt... vill ett företag göra en egen så kan de ju självklart fortfarande göra det, men finns det ett "enkelt" alternativ så är ju det toppen

Medlem

Naughty Dog har visat sig vara fullt kapabla att utnyttja Sonys konsoller till fullo, så om detta är sant så bådar det gott.

Medlem

låter som ett bra sätt att avskräcka utvecklarna. Hoppas det går bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Det låter bra. Släpper de den som Open Source. Öppnar upp grafikkortet för alternativa operativsystem som Linux så får vi förhoppningsvis se en massa sköna gratis spel till PS3n. Inte särskilt sannolikt dock

Jag kanske är felinformerad, men ska det inte gå att köra Linux på PS3? Wikipedia...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Skrivet av wiseguy:
Skrivet av dosman:

Det låter bra. Släpper de den som Open Source. Öppnar upp grafikkortet för alternativa operativsystem som Linux så får vi förhoppningsvis se en massa sköna gratis spel till PS3n. Inte särskilt sannolikt dock

Jag kanske är felinformerad, men ska det inte gå att köra Linux på PS3? Wikipedia...

hmmm:
Sony currently implements a hypervisor restricting RSX access[71], though the graphics are fast enough for emulation of some old systems

Medlem

kul! hoppas de lyckas bra!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ICE, ICE BABY!


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Medlem

Verkar ju som det är det här som Sony måste förbättra sig på där Microsoft ligger långt framme. Hjälp med verktyg samt dokumentation för att kunna utnyttja konsollen så mycket som möjligt.

1
Skriv svar