Hjälp med NO-läxa

Medlem
Hjälp med NO-läxa

Hej FZ:are, undrar om det finns någon insatt i energiformer om jordvärme och liknande. Svar skulle vara riktigt uppskattat!

1. Vilka energiformer kan jordvärme utvinnas av ström?

2. Är energiutvinningen lönsam mot jordvärme?

3. Finns det särskilda faror att beakta vid tillverkning av energiromen från jordvärme?

4. Hur får vi tillgång till energi av jordvärme/bergvärme?

5. Finns de möjlighet att nyttja bergvärme/jordvärme i Tyskland?

6. Hur bra energi från källorna ur miljöhänseende av jordvärme?

Medlem

1. Ki-energi som hjälper mänsklighetens Tai Chi.

2. Självklart, vi människor värmer upp jorden genom att spy ut avgaser, det är inte mer än rätt att jorden ger oss värme tillbaka.

3. Ja, om någon är sur när han/hon släpper fri Poyung-energi från jordens innanmäten kan negativ Qi Gong energi släppas lös, och det rubbar den naturliga balansen.

4. Genom att utvinna Kyu-fung energi från jorden.

5. Nej, tyskland lider av högst negativ Pian Chu-energi från andra världskriget, och det hade varit högst farligt att försöka släppa lös Mayun-energi.

//Doktorerad i naturbiologi

///Självdoktorerad

////Och stolt new-ageare.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

1. Ki-energi som hjälper mänsklighetens Tai Chi.

2. Självklart, vi människor värmer upp jorden genom att spy ut avgaser, det är inte mer än rätt att jorden ger oss värme tillbaka.

3. Ja, om någon är sur när han/hon släpper fri Poyung-energi från jordens innanmäten kan negativ Qi Gong energi släppas lös, och det rubbar den naturliga balansen.

4. Genom att utvinna Kyu-fung energi från jorden.

5. Nej, tyskland lider av högst negativ Pian Chu-energi från andra världskriget, och det hade varit högst farligt att försöka släppa lös Mayun-energi.

//Doktorerad i naturbiologi

///Självdoktorerad

////Och stolt new-ageare.

Ha-ha skit kul -.- skulle gärna vilja ha mer seriösa svar. Kommer man med de där svaren så kommer ju lärarna att börja undra..

Medlem

Du borde kanske skriva frågorna bättre, för jag förstår knappt vad frågorna är.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Eller kanske göra dom själv?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Greger:

Du borde kanske skriva frågorna bättre, för jag förstår knappt vad frågorna är.

hehe inte jag heller. Läraren skrev dom bara sådär, fattar nada

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Eller kanske göra dom själv?

Men jag fattar dom inte därför jag kommer och är ute efter hjälp ?

Medlem

Varför påpekade du inte detta under lektionen?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Varför påpekade du inte detta under lektionen?

Men han kan inte utveckla därför han är ju efterbliven, ser ju hur han skriver frågorna, omöjligt att förstå...

Medlem

Efterbliven tror jag nog inte han är. Men ni måste få en förklaring över vad det är ni ska göra, klarar han inte det får ni helt enkelt gå till rektorn och klaga.

Precis som det är svårt för dig, är det svårt för oss att förstå. Speciellt när vi inte varit där på lektionerna och lyssnat på sammanhanget. Försök svara på de frågorna du kan hitta ett svar på, sen får du helt enkelt förklara för läraren att du inte förstått de andra frågorna.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Efterbliven tror jag nog inte han är. Men ni måste få en förklaring över vad det är ni ska göra, klarar han inte det får ni helt enkelt gå till rektorn och klaga.

Precis som det är svårt för dig, är det svårt för oss att förstå. Speciellt när vi inte varit där på lektionerna och lyssnat på sammanhanget. Försök svara på de frågorna du kan hitta ett svar på, sen får du helt enkelt förklara för läraren att du inte förstått de andra frågorna.

Jo det kanske är smart, ska framföra det till min flickvän, då det är hennes läxa.

Medlem

Haha.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Så, du sitter på samma lektion som din flickvän men går ändå inte i samma klass (för du behöver ju uppenbarligen inte göra läxan)?

Eller skrev hon ner frågorna som hon sen gav till dig för att göra (som du sedan ger till oss)?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Och som vanligt, är det inte personen i filmen som skrivit brevet

Medlem
Skrivet av Greger:

Så, du sitter på samma lektion som din flickvän men går ändå inte i samma klass (för du behöver ju uppenbarligen inte göra läxan)?

Eller skrev hon ner frågorna som hon sen gav till dig för att göra (som du sedan ger till oss)?

Nej för hon behöver hjälp med dom, och jag kanske trodde det fanns någon bussig själ som kunde hjälpa till ?

Medlem
Skrivet av znokker:

Nej för hon behöver hjälp med dom, och jag kanske trodde det fanns någon bussig själ som kunde hjälpa till ?

Jag hade gärna hjälpt till, men frågorna är alldeles för otydliga. Om ingen lyckas tyda dem får din flickvän helt enkelt förklara det för läraren. Förstår inte han får ni gå till rektorn.

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av Greger:

Så, du sitter på samma lektion som din flickvän men går ändå inte i samma klass (för du behöver ju uppenbarligen inte göra läxan)?

Eller skrev hon ner frågorna som hon sen gav till dig för att göra (som du sedan ger till oss)?

Nej för hon behöver hjälp med dom, och jag kanske trodde det fanns någon bussig själ som kunde hjälpa till ?

Kanske är din flickvän som är efterbliven som inte förstog frågorna till att börja med?
Eftersom dina frågor är så otydliga att man inte förstår vad frågan är så kommer du nog inte få någon hjälp alls, eftersom man vet inte vad man ska svara på.

Du får väl be din flickvän att fråga läraren vad som ska göras eller helt enkelt be henne att vara aktivare på lektionen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ja, okej. man får väl i alla fall tacka de som försöker hjälpa (båtsman )tack! Sen de som inte hjälper speciellt mycket bara är jobbiga.

Medlem

Är nog fler än båtsman som försökt läsa frågorna du skrivit, men inte fattat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

FM-guru
F.d. Sisyr

Fantastiskt dåligt formulerade frågor. Om de faktiskt är direkt överförda från frågepappret så är det bara att ta upp det med läraren. Ignorera de personer här som drygar sig. De kanske är ute efter fler posts. : )

Medlem

Vansinniga frågor.

Mitt tips är att ta dom frågorna till er svenskalärare och ägna tio minuter åt att identifiera alla grammatiska fel.

Därefter kan ni gå till läraren och säga att ni inte förstår frågorna och ber denne förtydliga.

Funkar inte detta så blir det nog rektorn, tyvärr.

Är själv nyfiken vad "energiromen" betyder, Koffeinberikad rom?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

1. Strålning, överföring.

2. Med tanke på att den plockar upp värmen ur marken så gör inte de så mycket för det kommer ditt värme senare igen, medans bergvärme alltid är varm.

3. Jordvärme ger inte upphov till några CO2-utsläpp med effekter på klimatet.

4. Markvärmepumpar, gräver ner slingor som är ca 200m långa, som tar upp värmen ur marken. kostar dock en del.

5. ja, Jordvärme går att nyttja där, för solen värmer upp marken, och värmen från inre jorden. bergvärme med om det finns berg där.

6. Verkar som dena fråga frågar om man får nytta av jordvärme/bergvärme, ja de får man, plus att man spara in pengar!

Svaren är kanske inte helt rätt, men jag försökte iaf=)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Greger:

2. Självklart, vi människor värmer upp jorden genom att spy ut avgaser, det är inte mer än rätt att jorden ger oss värme tillbaka

det här vill jag utveckla, eftersom vi värmer jorden är det naturligt att det blir varmare på jorden eftersom värmen inte kan slinka ut i rymden pga vår skyddande atmosfär. Samma fenomen förklarar även klimatförändringarna, kanske ett plus i kanten i betyget?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av USF-BH:

3. Jordvärme ger inte upphov till några CO2-utsläpp med effekter på klimatet.

Beror väl lite på hur man ser det.
Att bygga komponenterna som ingår i systemet släpper ut CO2, att gräva ner dem med maskiner släpper ut CO2


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Shiiiiiit. Kan heller inte hjälpa till tyvärr. Mycket dåliga formuleringar.

Att försöka besvara dessa är bara dumt för även om man lyckas tolka frågan rätt i sin nuvarande form kan originalfrågan ha varit annorlunda utformad.

Hur mycket delar 4 bilar totalt?

Kan ni hjälpa mig med min matteuppgift?

Ser du hur svårt det blir znokker?

Originalfrågor eller IG. Så är det.

edit: Jag är också nyfiken på vad det är för lärare som undervisar folk om bergvärme när de inte ens klarar av att anteckna frågor eller inte verkar förstå svenska särskilt bra.
Borde inte den här läraren kontrollera att svagare eleverna har förstått läxan och stödja dessa i klassrummet? Vad gör man med resurserna som borde gå till stödundervisning och extralärare?

Medlem
Skrivet av znokker:

Hej FZ:are, undrar om det finns någon insatt i energiformer om jordvärme och liknande. Svar skulle vara riktigt uppskattat!

1. Vilka energiformer kan jordvärme utvinnas av ström?

2. Är energiutvinningen lönsam mot jordvärme?

3. Finns det särskilda faror att beakta vid tillverkning av energiromen från jordvärme?

4. Hur får vi tillgång till energi av jordvärme/bergvärme?

5. Finns de möjlighet att nyttja bergvärme/jordvärme i Tyskland?

6. Hur bra energi från källorna ur miljöhänseende av jordvärme?

Que?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Dåligt ställda frågor, förstår att det inte blir så enkelt då.


signatur
Medlem

Har ni gått igenom svaren till frågorna på någon lektion än?
Om ni har skulle du kunna posta svaren?
Man blev ju lite intresserad.

1
Skriv svar