DJ Hero 2 tillkännagivet

Robot
DJ Hero 2 tillkännagivet
Citat:

(Bilden kommer från första DJ Hero, en tid då du scratchade ensam. När man tänker på det är uppföljaren inte att rekommendera för sociofober som min nemesis Sebastian Lind)

Vad fan, gills inte mina låtsaskompisar då?

Medlem

Känns på förhand klart mer intressant än vad föregångaren gjorde.

Medlem

Ska nog stå "Deadmau5" istället för deadman?

Medlem

Lady Gaga.......*suicide*


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är verkligen tragiskt hur man kan få kalla något för dj hero och få folk att tro att hela världen inom elektronisk musik kretsar enbart kring t ex lady gaga och Rihanna. Iden med dj hero är innovativ, men varför så mycke mainstream och kommerciell radiomusik?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Det är verkligen tragiskt hur man kan få kalla något för dj hero och få folk att tro att hela världen inom elektronisk musik kretsar enbart kring t ex lady gaga och Rihanna. Iden med dj hero är innovativ, men varför så mycke mainstream och kommerciell radiomusik?

Därför att DJ Hero inte är ett nischspel, det ska sälja så många exemplar som möjligt. Det är helt okej att ogilla mainstreammusiken, men det går ju inte att förneka att den säljer bra.

Medlem

Kul med lite nya träcks!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skrivet av Stephan:
Skrivet av magma:

Det är verkligen tragiskt hur man kan få kalla något för dj hero och få folk att tro att hela världen inom elektronisk musik kretsar enbart kring t ex lady gaga och Rihanna. Iden med dj hero är innovativ, men varför så mycke mainstream och kommerciell radiomusik?

Därför att DJ Hero inte är ett nischspel, det ska sälja så många exemplar som möjligt. Det är helt okej att ogilla mainstreammusiken, men det går ju inte att förneka att den säljer bra.

Stämmer ganska mycket. Men en del mixar ger spelet potential. För egen del hatar jag fjollorna The Killers fullständigt. Men den här mixen är helt suverän t.ex.
http://www.youtube.com/watch?v=3IcnGnuyt1Y

Kanske mest Eric Prydz som räddar upp den men å andra sidan vad vet jag? Saknar taktkänsla och är tondöv, vad nu de innebär Kommer DJ hero med en A State Of Trance edition är jag på dock.

Medlem
Skrivet av Kobi the Leopard:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av magma:

Det är verkligen tragiskt hur man kan få kalla något för dj hero och få folk att tro att hela världen inom elektronisk musik kretsar enbart kring t ex lady gaga och Rihanna. Iden med dj hero är innovativ, men varför så mycke mainstream och kommerciell radiomusik?

Därför att DJ Hero inte är ett nischspel, det ska sälja så många exemplar som möjligt. Det är helt okej att ogilla mainstreammusiken, men det går ju inte att förneka att den säljer bra.

Stämmer ganska mycket. Men en del mixar ger spelet potential. För egen del hatar jag fjollorna The Killers fullständigt. Men den här mixen är helt suverän t.ex.
http://www.youtube.com/watch?v=3IcnGnuyt1Y

Kanske mest Eric Prydz som räddar upp den men å andra sidan vad vet jag? Saknar taktkänsla och är tondöv, vad nu de innebär Kommer DJ hero med en A State Of Trance edition är jag på dock.

Det är sant. Men det vore kul med variation dock, i form av t ex armin van buuren som du nämnde. Jag skulle även vilja se lite oldschool, som t ex några låtar från dream injection albumen från 95.

Angående mixen du skickade, var det inte min stil. Men jag respekterar din smak. Jag föredrar isf låtar som t ex "Underworld - spikee", oldschool progressive house från 93.

Dessutom har spridningen av musikprogram och övrig dj utrustning blivit alltmer tillgänglig världen över och detta har i vissa fall resulterat i att vi har fler djs.

Nu kan i princip "vilka som helst" finna verktyg och slänga ihop ljud och musikslingor. Givetvis är detta både en fördel och nackdel, eftersom detta lockar fram både bra och dålig musik, i mina öron.

Den största fördelen som jag kan se det, är isf utvecklingen av nya musikstilar.

*Kommersiell, ska det stå. Så kan det gå när man skriver ett inlägg 2 på natten.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Nice med deadmau5, får nästan lust att köpa det endast pga honom

Känns ju lönt. Housen är knappast överrepresenterad i denna titlen trots att den typen av musik dominerat i flera år ute i verkliga nattlivet.

Medlem

Deadmau5


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar