Cell-processorn förbättrad

Robot
Medlem
Cell-processorn förbättrad

in before "Europa får sämre ps3or"

Inaktiv

"Förbättrad". Har alldrig i mitt 18 åriga liv sett någonting bli billigare och dra mindre kraft utan att dra ner på prestanda.

Inaktiv
Skrivet av Bazil:

"Förbättrad". Har alldrig i mitt 18 åriga liv sett någonting bli billigare och dra mindre kraft utan att dra ner på prestanda.

Då kan du inte ha sett många processorer.

Medlem
Skrivet av Bazil:

"Förbättrad". Har alldrig i mitt 18 åriga liv sett någonting bli billigare och dra mindre kraft utan att dra ner på prestanda.

Var har du varit de 3 senaste åren av processorutvecklingen ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Då kan du inte ha sett många processorer.

Och din poäng är?

Skrivet av KlosterKatten:

Var har du varit de 3 senaste åren av processorutvecklingen ?

Läst organisk kemi

Inaktiv
Skrivet av Bazil:
Skrivet av dosman:

Då kan du inte ha sett många processorer.

Och din poäng är?

Antagligen att du har fel och är ute å cyklar =P

Inaktiv
Skrivet av plastviktor:
Skrivet av Bazil:
Skrivet av dosman:

Då kan du inte ha sett många processorer.

Och din poäng är?

Antagligen att du har fel och är ute å cyklar =P

Meh, de vet bara inte så mycket som jag. Eftersom jag har en kompis som har en farbror som jobbar med processor utveckling så vet jag mycket mer än dessa 2 människor. Igentligen så har vi sämre processorer nu än vi hade för 5 år sedan, de har bara lagt till "xtreme" och höjt priserna.

Medlem
Skrivet av Bazil:

"Förbättrad". Har alldrig i mitt 18 åriga liv sett någonting bli billigare och dra mindre kraft utan att dra ner på prestanda.

Anledningen att det inte märks på pc processorer
är ju att så fort tillverkarna kan göra strömsnålare/billigare så drar dom upp farten och värmen är tillbaka med en aning högre pris.

En konsol cpu som updateras ska ju hålla ungefär samma hastighet så där görs ju inte detta till lika stor grad.

Nu kanske den kan köras med svagare fläkt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Bättre för 5år sedan, har ganska svårt att tro på det.

Inaktiv

Jag var nästan rädd att folk skulle ta den posten allvarligt, nästan.

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av plastviktor:
Skrivet av Bazil:
Skrivet av dosman:

Då kan du inte ha sett många processorer.

Och din poäng är?

Antagligen att du har fel och är ute å cyklar =P

Meh, de vet bara inte så mycket som jag. Eftersom jag har en kompis som har en farbror som jobbar med processor utveckling så vet jag mycket mer än dessa 2 människor. Igentligen så har vi sämre processorer nu än vi hade för 5 år sedan, de har bara lagt till "xtreme" och höjt priserna.

Dark Helmet: Before you die there is something you should know about us, Lone Star.
Lone Starr: What?
Dark Helmet: I am your father's brother's nephew's cousin's former roommate.
Lone Starr: What's that make us?
Dark Helmet: Absolutely nothing! Which is what you are about to become.

- Spaceballs (1987)

Inaktiv
Skrivet av Bazil:

Jag var nästan rädd att folk skulle ta den posten allvarligt, nästan.

Det är nog på grund av att den skiljer sig inte så mycket från din första post. :>

Inaktiv
Skrivet av iramirion:

Det är nog på grund av att den skiljer sig inte så mycket från din första post. :>

Hahahaha

Nej jag var nog ute och cyklade i den, nu vet jag iaf att det är bäst att jag tänker efter nästa gång jag skriver någonting här. Eller lämnar en utväg ifall jag behöver säga att jag bara skojade.

Tror mitt originella tänkande fungerar bättre när det gäller bilmotorer.

Medlem

Vad gott, då lär ju Sony sänka priset på PS3 per omgående!

<insert tvättäkta LOL trix here>


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av Bazil:
Skrivet av plastviktor:
Skrivet av Bazil:
Skrivet av dosman:

Då kan du inte ha sett många processorer.

Och din poäng är?

Antagligen att du har fel och är ute å cyklar =P

Meh, de vet bara inte så mycket som jag. Eftersom jag har en kompis som har en farbror som jobbar med processor utveckling så vet jag mycket mer än dessa 2 människor. Igentligen så har vi sämre processorer nu än vi hade för 5 år sedan, de har bara lagt till "xtreme" och höjt priserna.

lol?

Medlem
Skrivet av Saxit:

Dark Helmet: Before you die there is something you should know about us, Lone Star.
Lone Starr: What?
Dark Helmet: I am your father's brother's nephew's cousin's former roommate.
Lone Starr: What's that make us?
Dark Helmet: Absolutely nothing! Which is what you are about to become.

- Spaceballs (1987)

Sån jävla skön rulle, de är brist på bra humor idag

Sony har nog pressat på IBM att jobba riktigt hårt för att minska kostnaderna på Cell, som idag är en stor bov i de saftiga priset. Hoppas för Sony skull att detta kan sänka priset till under 6000kr iaf.

Medlem

5995!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

5999.99kr


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

jag får min ps3 för 4000:-


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Får min för 5999:- Känns lite surt att få en konsol utan spel för så mycket pengar. Har för mig att jag fick 360n med en extra kontroll med 2 spel för mindre på release dagen.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Eftersom jag har en kompis som har en farbror som jobbar med processor utveckling så vet jag mycket mer än dessa 2 människor.

Min kompis farsas brors barnbarns kusins sysslings systers bror jobbar med klimatet, han säger att växthuseffekten inte finns!

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Får min för 5999:- Känns lite surt att få en konsol utan spel för så mycket pengar. Har för mig att jag fick 360n med en extra kontroll med 2 spel för mindre på release dagen.

Det kostar att ligga på topp.

Medlem
Skrivet av Mysli:
Skrivet av Bazil:

Eftersom jag har en kompis som har en farbror som jobbar med processor utveckling så vet jag mycket mer än dessa 2 människor.

Min kompis farsas brors barnbarns kusins sysslings systers bror jobbar med klimatet, han säger att växthuseffekten inte finns!

George W Bush?

Inaktiv

Tänker anta att personerna som svarade med "Min broders fasters systers pappas morbror etc..." förstod att det var det som var skämtet.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Tänker anta att personerna som svarade med "Min broders fasters systers pappas morbror etc..." förstod att det var det som var skämtet.

Ne, för min farsas kollegas brors kompis frus kusins hunds mammas mattes karateinstruktörs bilskolelärares sons kompis brorsa jobbar på internet, och han läste av att du menade fullt allvar med sitt superprogram.

Medlem

Det lär väl bli lägre värmeutveckling på de nya? Det är ju väldigt positivt! Ingen aning om hur mycket en PS3 låter, men jag hade personligen krävt en knäpptyst maskin om jag skulle köpa en konsoll. Låter PS3:n mycket?

Medlem
Skrivet av hest:

Det lär väl bli lägre värmeutveckling på de nya? Det är ju väldigt positivt! Ingen aning om hur mycket en PS3 låter, men jag hade personligen krävt en knäpptyst maskin om jag skulle köpa en konsoll. Låter PS3:n mycket?

Nee.. den e princip ljudlös som den e just nu...
Så ljudet/oväsendet e inga problem, inte värmen heller som det e just nu vad jag har hört.

Medlem
Skrivet av hest:

Det lär väl bli lägre värmeutveckling på de nya? Det är ju väldigt positivt! Ingen aning om hur mycket en PS3 låter, men jag hade personligen krävt en knäpptyst maskin om jag skulle köpa en konsoll. Låter PS3:n mycket?

Ska du sitta med den i knät när du spelar?
Eller har du inge ljud alls när du spelar?

Ti.
Medlem

Hmm... Minns när de första "slakt-filmerna" av PS3 kom ut på youtube.com. Man kunde bl.a. se japaner plocka isär den och då blottlades den enorma kylningen som PS3: an har och bl.a. bidrar till dess storlek. Kanske vi har en slim eller mini-variant av PS3:an snabbare den här gången än med PS2: an.

12
Skriv svar