Shane Kim om Halo 3 och misslyckat Bioware-köp

Robot
Shane Kim om Halo 3 och misslyckat Bioware-köp
Medlem
Shane Kim om Halo 3 och misslyckat Bioware-köp

Ah, synd där Microsoft.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Bra Bioware! Kan inte ha alla utvecklar under Microsoft herravälde

Inaktiv

Wohoo! Go bioware!

Inaktiv
Medlem

BioWare :heart:


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Bravo! Om dom nu bara slutar outsourca till Obsidian så blir dom svårslagna på rollspelsfronten!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Bravo! Om dom nu bara slutar outsourca till Obsidian så blir dom svårslagna på rollspelsfronten!

Det har nog aldrig varit BioWares beslut att outsourca till Obsidian. Lucas Art äger KoToR licensen och WotC äger NWN licensen, det är de som beslutar vem som ska utveckla spel med de namnen.

Vet att BioWare inte har några planer på att någonsin göra ett till D&D spel, de tyckte att WotC la sig i utvecklingen för mycket, så istället så har de gjort en helt ny IP, nämligen Dragon Age och jag antar att de flesta (om inte alla) fantasy rollspel de gör hädanefter kommer baseras på den IPn.

Tror det var något liknande som gjorde att de valde att göra Mass Effect istället för ett nytt SW spel.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av SgtKelly:

Bravo! Om dom nu bara slutar outsourca till Obsidian så blir dom svårslagna på rollspelsfronten!

Det har nog aldrig varit BioWares beslut att outsourca till Obsidian. Lucas Art äger KoToR licensen och WotC äger NWN licensen, det är de som beslutar vem som ska utveckla spel med de namnen.

Sant, men jag är helt säker på att Bioware rekommenderat obsidian, har tom för mig jag läst det, sannolikt för att obsidian består till stora delar av gamla bioware arbetare

Medlem

Består till stor del av gamla anställda från Bioware? Nu menar du väl ändå Black Isle? Jävligt surt om Bioware skulle sälja ut sig ännu mer, räcker med elevation..

Medlem
Skrivet av NoCc:
Skrivet av LocSin:
Skrivet av SgtKelly:

Bravo! Om dom nu bara slutar outsourca till Obsidian så blir dom svårslagna på rollspelsfronten!

Det har nog aldrig varit BioWares beslut att outsourca till Obsidian. Lucas Art äger KoToR licensen och WotC äger NWN licensen, det är de som beslutar vem som ska utveckla spel med de namnen.

Sant, men jag är helt säker på att Bioware rekommenderat obsidian, har tom för mig jag läst det, sannolikt för att obsidian består till stora delar av gamla bioware arbetare

Obsidian är grundat av personer från en av Interplays före detta divisioner, Black Isle Studios. Det står ingenting om "stora delar av gamla bioware arbetare", eller ens att de ska ha folk från BioWare på deras officiella hemsida.

Skrivet av Obsidianent.com:

Who is Obsidian Entertainment?
Obsidian Entertainment was founded in 2003 by five game development veterans who've produced, programmed, and/or designed award-winning role playing games for the PC, Xbox and PlayStation®2 systems. The five founders are: Feargus Urquhart, Chris Parker, Darren Monahan, Chris Avellone and Chris Jones. Many of Obsidian's talented employees have worked on award winning products for companies such as Black Isle Studios, Blizzard Entertainment, Electronic Arts, Neversoft, and others.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar