Om ljuden i Medal of Honor: Airborne

Robot
Medlem
Om ljuden i Medal of Honor: Airborne

Fan de gäller att ligga i om man vill uppnå de så realistiskt som möjligt Spendera 30h bara med att hoppa fallskärm, då lär ju hoppen i spelen bli så bra de kan bli

Medlem

man kan nog aldrig simulera riktiga fallskärms hopp i spel förns man har uppfunnit cyberspace!

Medlem

Första gången jag ser EA lägga ned ordentligt med tid för att göra ett spel. Kanske kan bli en produkt med lite kvalité för en gångs skull.

Trevligt att de släpper spelet till PC. Börjar kännas som att allt färre utgivare/utvecklare skiter i PC:n, då de flesta tankar hem spel och skiter i att betala...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Allied Assault var ju sin tids kung!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ointressant marketingpladder.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"For other sound effects, the designers work to the closest approximation. For example, microphones had a difficult time capturing whiz by effects from real bullets. Instead, they went to the local Wal Mart and bought a couple of high-quality slingshots, and used them to fire pennies past the microphone. Much more convincing"

ÅÅÅÅh! Det är ju inte äns ett "whiz"-ljud! När en kula flyger förbi hör du en smäll, inget fjoing =( Jaja jag har aldrig hört en kula flyga förbi mitt eget huvud men sett nog med videobevis och personer som berättat för att tro på det :P. Det är det dom la in i Project Reality modden till BF2

Medlem

kanske var annorlunda med wwii vapen?
fast jag har då ingen aning

Allt jag vet är att Allied Assault hade DET GRYMMASTE ljudet någonsin när det släpptes. Var säkert inte realistiska ljud för fem öre men gav en riktig AHA upplevelse och grym inlevelse i spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av FAMILJEGUFF:

"For other sound effects, the designers work to the closest approximation. For example, microphones had a difficult time capturing whiz by effects from real bullets. Instead, they went to the local Wal Mart and bought a couple of high-quality slingshots, and used them to fire pennies past the microphone. Much more convincing"

ÅÅÅÅh! Det är ju inte äns ett "whiz"-ljud! När en kula flyger förbi hör du en smäll, inget fjoing =( Jaja jag har aldrig hört en kula flyga förbi mitt eget huvud men sett nog med videobevis och personer som berättat för att tro på det :P. Det är det dom la in i Project Reality modden till BF2

Om man ska vara riktigt petig så beror zim/smäll på kulans hastighet . Men jag tror faktiskt inte allmänheten bryr sig det minsta om det : )

Skrivet av redmac:

Första gången jag ser EA lägga ned ordentligt med tid för att göra ett spel. Kanske kan bli en produkt med lite kvalité för en gångs skull.

Trevligt att de släpper spelet till PC. Börjar kännas som att allt färre utgivare/utvecklare skiter i PC:n, då de flesta tankar hem spel och skiter i att betala...

C&C3 då?


signatur
Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

"For other sound effects, the designers work to the closest approximation. For example, microphones had a difficult time capturing whiz by effects from real bullets. Instead, they went to the local Wal Mart and bought a couple of high-quality slingshots, and used them to fire pennies past the microphone. Much more convincing"

ÅÅÅÅh! Det är ju inte äns ett "whiz"-ljud! När en kula flyger förbi hör du en smäll, inget fjoing =( Jaja jag har aldrig hört en kula flyga förbi mitt eget huvud men sett nog med videobevis och personer som berättat för att tro på det :P. Det är det dom la in i Project Reality modden till BF2

Jag vill minnas att när jag som tonåring låg uppe på en kulle och mina vänner sköt mot mig mid sina kolsyrepistoler så hörde jag ett whiz-ljud då kulorna flög förbi.

Medlem

Jo men om de hade varit kulor från riktiga gevär så hade det uppstått en knall också

Som i Armed Assault:
http://www.youtube.com/watch?v=2AQNWnvhVOQ

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

"For other sound effects, the designers work to the closest approximation. For example, microphones had a difficult time capturing whiz by effects from real bullets. Instead, they went to the local Wal Mart and bought a couple of high-quality slingshots, and used them to fire pennies past the microphone. Much more convincing"

ÅÅÅÅh! Det är ju inte äns ett "whiz"-ljud! När en kula flyger förbi hör du en smäll, inget fjoing =( Jaja jag har aldrig hört en kula flyga förbi mitt eget huvud men sett nog med videobevis och personer som berättat för att tro på det :P. Det är det dom la in i Project Reality modden till BF2

Om man ska vara riktigt petig så beror zim/smäll på kulans hastighet . Men jag tror faktiskt inte allmänheten bryr sig det minsta om det : )

Ja som du säger, glömde nämna att kulan givetvis måste gå i överljudshastighet 8) Tryckvågen som kulan skapar hör vi då som en smäll

1
Skriv svar