Enkät - vad tycker du om flashreklam?

Robot
Enkät - vad tycker du om flashreklam?
Medlem
Enkät - vad tycker du om flashreklam?

Har inget imot flashreklam sålänge det inte är nåt jobbigt skit som typ hoppar upp mitt i rutan och håller på.

Medlem

Längtat efter en sånhär enkät.

Det ända som verkligen stört mig på riktigt är "Can of whoop ass" reklamen från BF2142. Helt otroligt, ger ju mig bara en mer negativ inställning till spelet.

Edit: Kan vara störande med 3 flashreklamer på sidan, om man har uppe mer än en firefox ruta på sidan så får även min x2 3800+ kämpa.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Adblock - punkt slut

Inaktiv

Instämmer med föregående skribent.

Medlem

Adblock i all ära som sagt!

Medlem

blinkande reklam är jobbigt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Adblock på "hoppande"/blurrad/vibrerende/fade in_fade ut flash.
Utan pardon.

Statiskt = ok.

Inaktiv

Blinkande reklam och med ljud är det värsta, hatar websidor med ljud!! -.-

Inaktiv

Heja Adblock!

Fragzone: Det här är väl inte en förvarning om extra reklam? För då känns det som dags att emigrera...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Antikvitet

Nej, det här är ingen förvarning om extra reklam.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Flakmonkey
Skrivet av SgtKelly:

Heja Adblock!

Fragzone: Det här är väl inte en förvarning om extra reklam? För då känns det som dags att emigrera...

Tja, om folk använder adblock så blir du nog tvungen att emigrera snart ändå, det är det enda som håller sidan flytande.

Det är inte en fråga om att ha mer reklam på sidan utan bättre och mer effektiv sådan som inte är störande... Har ju haft vissa skräckexempel...

Medlem

Flashreklam är ungefär lika populärt som cancer, eller könssjukdomar.

Medlem

Har inget större problem med reklmanen mer än att jag måste stänga ner sidan när jag ska spela något. För krävande att ha FZ igång.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av SgtKelly:

Heja Adblock!

Fragzone: Det här är väl inte en förvarning om extra reklam? För då känns det som dags att emigrera...

Tja, om folk använder adblock så blir du nog tvungen att emigrera snart ändå, det är det enda som håller sidan flytande.

Vad är det för snack? Varför fungerade det så bra dem 5 (?) åren innan reklamen tog över alla websidor?

Det handlar om mindre jobb för mer pengar.
(vilket iofs är allas mål)

Medlem

jag har hört att cancer och könssjukdomar är ganska poppis nuförtiden.

Jag är en av de som stör sig på minsta lilla reklam, så jag blockar de endå. Även om de är störande eller ej.

Medlem

Som det är nu med reklamen så stör den mig inte nämnvärt, så länge skiten är ljudlöst så är det lungan. Visst vore det bättre om den var lättare som tex gifar istället för flash, men men.. Så länge jag slipper uppleva (ljud) bf2142-adden igen.. Toppar listan av mest irriterande reklamer, lätt. Speciellt när man brukar ha fz uppe så här på andra skärmen o f5ar den ibland, men det kunde man inte ha under dess levnad ;P


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av SgtKelly:

Heja Adblock!

Fragzone: Det här är väl inte en förvarning om extra reklam? För då känns det som dags att emigrera...

Tja, om folk använder adblock så blir du nog tvungen att emigrera snart ändå, det är det enda som håller sidan flytande.

Vad är det för snack? Varför fungerade det så bra dem 5 (?) åren innan reklamen tog över alla websidor?

Det handlar om mindre jobb för mer pengar.
(vilket iofs är allas mål)

Mer användare och större databas kräver mer pengar. Bandbredd & Databas kommer inte i kinderägg.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Flakmonkey
Skrivet av Mabec:

Vad är det för snack? Varför fungerade det så bra dem 5 (?) åren innan reklamen tog över alla websidor?

Det handlar om mindre jobb för mer pengar.
(vilket iofs är allas mål)

Det går självklart att hålla en viss nivå utan pengar och på bara entusiasm... men saker som servrar, bandbredd, etc kostar trots allt en hel del pengar och det blir ju inte mindre då sidan växer och man vill leverera en sida med mer och bättre innehåll...

Gratistidningar som Metro hade ju knappast funnits kvar om alla hade kunnat använda adblock på dem... samma sak här

Antikvitet
Skrivet av Mabec:

Vad är det för snack? Varför fungerade det så bra dem 5 (?) åren innan reklamen tog över alla websidor?

Det handlar om mindre jobb för mer pengar.
(vilket iofs är allas mål)

Nu har du fel.

Bara FZ:s filserver pumpar ut ungefär 30 terabyte i månaden. Tror du den bandbredden är gratis? I dag har "alla" bredband och alla förväntar sig hög hastighet och korta responstider.

Vi gör dessutom ständigt förändringar med sidan, utveckling kostar pengar. Precis som löner och frilansarvoden.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Om jag surfar in på FZ.se utan adblock slukar Firefox heltplötsligt sisådär en 40-50% av cpu kraften på min 1.66Ghz Core duo, vilket i min mening är mkt irriterande. Jag kan på rak arm säga att jag skaffade adblock av just denna anledning, så om ni skär ner på dessa extremt processor-krävande flashhistorier kommer jag nog avinstallera adblock.

MVH En annars mkt nöjd läsare


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

firefox + adblock.

Aldrig ens reflekerat över att FZ faktiskt har reklam.

Medlem

Det borde väl gå att testa flash-reklamen innan den tas in på sidan för att se till att den inte är allt för prestanda-krävande? Det är störande när man surfar in på en sida och datorn segar ner sig på grund av reklamen.

Sidor/reklam som låter är också extremt störande.

Medlem

Jag instämmer till 100% med Meep. Jag tycker inte annonserna är speciellt störande rent visuellt, men det är helt ohållbart att ett besök på en populär webbsida skall sega ner hela burken. Av denna anledning har jag blivit tvungen att filtrera bort annonser-div:en med Stylish. Föredrar det framför adblock.

John: Betalar ni verkligen för bandbredden? Jag trodde den sponsrades av Port80 och/eller Bredbandsbolaget.

Inaktiv

firefox + adblock plus + adblock filterset g updater är det jag kör. slipper man se onödigt skit.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Tack gode gud för Flashblock, Adblock, Noscript och Cookiesafe. Man slipper så mycket skit.

Skrivet av kdid:

firefox + adblock.

Aldrig ens reflekerat över att FZ faktiskt har reklam.

Samma här. Adblock är min vän.


signatur

If you can't convince them - confuse them!

Medlem

Ok, trodde ni fortfarande hamstrade bandbred utav Sunet, men det kanske är gammal historia nu?

Kul å höra siffror, det borde ni skylta lite oftare med, om det nu är så att dem är officiela.

Om reklam är er enda inkomst, så skulle jag med glädje pröjsa ett par hundra kronor om året om det var ett allternativ till att besöka FZ utan reklam. (Gamespot har det så, och det är den största anledningen till att skaffa premiekonto där borta)

Inaktiv

Jag installerade precis in Adblock. Inte för att jag stör mig på själva flashreklamen i sig, utan för att så fort jag går in på FZ så låser den i stort sett hela Firefox. Har jag FZ uppe i FF kan jag inte göra nånting annat. Inga andra flikar får vara uppe, och att göra nått annat på datorn som att spela eller kolla på film är bara att glömma.

De enda andra sidorna jag har det här problemet med är de som ligger på *.feber.se.

Medlem

Den där whoop ass reklamen för bf1942 är fruktansvärt störande, tack vare den jag skaffade adblock, för till slut klarade jag inte av den längre.

Är väl inte särskilt förtjust i för mycket flash-reklam. Speciellt då CPU:n sitter på 50% konstant CPU-usage när man har FZ igång, otroligt jobbigt då man ska börja spela något och har FZ uppe i webbläsaren samtidigt, då spelen blir totalt ospelbara, utan undantag.

Jag kan tycka det bästa är att göra reklam som blir "ett med sidan" så det känns naturligt. Ofta får sånt mig att klicka på reklam, jag klickar ALDRIG på en uppflashad flash-reklam med bomber och ljud. Det är bojkott på sånt. Exempelvis rix PORT 80 bannern längst ner på sidan är betydligt mer "klickvänlig" än den fruktansvärt horibla "whoop ass" reklamen ni har överst på sidan. Vet iofs inte om ni har den där whoop ass burken kvar men jag stör(de) mig något fruktansvärt på den.

12
Skriv svar