Resident Evil: Umbrella Chronicles-trailer

Robot
Inaktiv
Resident Evil: Umbrella Chronicles-trailer

Ah, det där verkar vara RIKTIGT roligt! Fan hoppas att det har 2-spelarläge. Hade riktigt roligt med Virtua Cop 2 och Hosue of the Dead med polarna när vi satt på PC'n, en använde musen och en tangentbordet

Kan man ha kul med det måste detta vara riktigt roligt. Och man behöver inte köpa pistoler!

Medlem

Det ser riktigt häftigt ut, faktiskt. Men vart, när och vem utspelar det sig som? Va både bilder från Zero och 1an vad jag såg.

Flakmonkey
Skrivet av Pooslice:

Det ser riktigt häftigt ut, faktiskt. Men vart, när och vem utspelar det sig som? Va både bilder från Zero och 1an vad jag såg.

Är visst miljöer från 0-3... men man kommer också att få ta fighten till Umbrella Corporations högkvarter... antar att det ska vara någon sorts avslutning på storyn

Medlem

Skulle tro att man kör igenom de äldre delarna ur rälspangar vy eller nått liknande? Ah hur som helst så är ju 5an redan på väg så detta kan ju vara en rolig spinoff för serien.

Dock har dessa spel en tendens att alltid bli bäst i arcade hallarna inte hemma i soffan. Dels för man oftast lär sig vart alla fiender kommer och till slut är det som att titta på en film där man vet vad som sker hela tiden.

Capcom har lite satsningar inom arcade delen nu också vilket de inte satsat så mycket på senare år. Sega har ju varit de främsta där om jag inte är helt fel ute. Men i år kommer en hel del nytt i japans arcade hallar bla, ett resident evil spel om jag inte är helt fel ute. Undrar om detta spel byggs pararellt med arcade spelet?


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Detta verkar vara en rolig idé, men jag kan fortfarande inte förstå varför dom går ur det underbara konceptet från 4'an, spelet är ett av dom bästa jag någonsin spelat, varför kan dom inte göra 5'an till Wii också?

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

varför kan dom inte göra 5'an till Wii också?

Svaret är "troligtvis" enkelt: Grafiken i spelet kommer kräva sin hårdvara. Resident Evil 5 byggs som bekant till Xbox 360 och Playstation 3. Troligtvis så klarar inte Wii´s hårdvara av detta.
Därav verkar Capcom släppa ut lite av ett annat stuk av spel till Wii, exempel på detta är Resident Evil 4 som funnits både till Gamecube och Playstation 2(och PC nu för tiden också).
Känns lite tråkigt att de kör ut samma gamla spel till en ny maskin av samma tillverkare som de tidigare givit ut spelet till.

Men men Wii känns redan som en party/familje konsol som kommer få vissa unika titlar som kommmer säkert kunna slåss i toppen bara för de släpps enbart till Wii. För oss som gillar spel så krävs de nog kompliteringar i form av en Xbox 360 eller PS3a för att man ska kunna vara helt nöjd IMO.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Många karaktärer ock platser återkommer i Chronicles, som ska visa hur det går utför med Umbrella Corp.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Vem har sakt att RE5 inte kommer till Wii? Tyckte jag läste tvärtom för ett tag sedan..

Inaktiv

sååå det är resident evil 1 som rälspangare.....jaha...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

väldigt dålig trailer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Trailern gav ju inte mycket info.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Trailern gav ju inte mycket info.

Håller med. Den sade ingenting om gameplay, gav bara en fingervisning om scenarion.

Rälspangare var kul på 80-/90-talet men idag? Nää, man vill gärna ha lite mer interaktivitet och dynamik än så.

Medlem

Skaffade Gamecube ENBART bara för att kunna köra Resident evil:Remake och Zero, men hur stor fan jag än är av Resident evil(tro mig jag är en riktigt fanboy till serien) så kommer jag nog inte köpa Wii bara för denna rälspangare..

Men tror dock spelet kommer bli kul, specielt om det finns två spelare lägen, och såklart så kommer ju alla fanboys att köpa spelet endå om dem inte gillar rälspangar stilen enbart för storyn, vilket jag också skulle gjort om jag haft lusten att skaffa en wii

Medlem

Blir nog riktigt fint, äger dock ingen Wii men tror nog det kan bli rätt roligt iaf för dom som köper spelet.. Det är sådant här som wii vinner på att man ska kunna sitta o spela med sina vänner o bara ha kul som satan.

1
Skriv svar