Sony om nedladdningsbara PS1-spel till PS3

Robot
Sony om nedladdningsbara PS1-spel till PS3
Inaktiv
Sony om nedladdningsbara PS1-spel till PS3

coolt med att kunna tanka ps1 spel till ps3,

och vad det verkar så ska det förmodligen bli möjligt att tanka sega saturn spel till Wii.

kvar blir Xbox 360 med mestadels skräp spel på deras live arcade.

KoP
Medlem

skitfräckt att kunna köpa spel man redan köpt en gång i tiden till ps1'an med andra ord?

Flakmonkey
Skrivet av KoP:

skitfräckt att kunna köpa spel man redan köpt en gång i tiden till ps1'an med andra ord?

Ja, visst är det hemskt att de som missat en massa spel till PS1 nu kan köpa dem? För jag menar... har du redan köpt dem till PS1 så kan du ju inte redan spela dem på din PS3a... eller hur var det nu ^^

KoP
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av KoP:

skitfräckt att kunna köpa spel man redan köpt en gång i tiden till ps1'an med andra ord?

Ja, visst är det hemskt att de som missat en massa spel till PS1 nu kan köpa dem? För jag menar... har du redan köpt dem till PS1 så kan du ju inte redan spela dem på din PS3a... eller hur var det nu ^^

Har jag missat en massa gamla spel som jag inte ens testat kommer dom nog föga väcka intresse för mig nu. För face it, många av dom gamla spelen som man fattar ett intresse för senare i livet är oftast spel som man någon gång snubblat över tidigare i livet och i stunden återvänder till för lite skön nostalgi.

Sen är man ju en hedning om man gör sig av med gamla fungerande konsoller.

Flakmonkey
Skrivet av KoP:

Har jag missat en massa gamla spel som jag inte ens testat kommer dom nog föga väcka intresse för mig nu. För face it, många av dom gamla spelen som man fattar ett intresse för senare i livet är oftast spel som man någon gång snubblat över tidigare i livet och i stunden återvänder till för lite skön nostalgi.

Sen är man ju en hedning om man gör sig av med gamla fungerande konsoller.

Tja, jag har missat en massa neo-geo-spel å annat som jag ser fram emot att få köpa till Wii sen via Virtual Console... och visst många spelar håller inte i dagsläget... men ta ett spel som Final Fantasy VII, Metal Gear Solid eller Suikoden... de håller även i dagsläget imo... och även om man inte tänker köpa några spel själv så är det väl bara trevligt att möjligheten finns för de som vill? Det är ju inte som om de håller en pistol mot ditt huvud och tvingar dig att lägga ner pengar på det

Och ja, man är en hedning om man gör sig av med gamla konsoler

KoP
Medlem

Dom "jävlarna" tvingade mig iaf att köpa gamla Worms. Men mestadels pga möjligheten att spela dom flesta gamla titlarna på arcade över live med främlingar. Vilket inte gick förr i tiden utan att man var tvungen att ragga upp vännerna till att komma över. Hehe.

Before gaming over internet there was nullmodem and Stunt car racer.

Inaktiv

brukar dumpa av gamla konsoller när det är erbjudande om att köpa en ny och kan lämna gammal i inbyte.

gammla spel kan man ju ändå för det mesta kunna lira sen ändå på nåt sätt, typ genom retro avdelning på ps3.

fast man ångar att man sålde ps2 an...
saknar twisted metall nåt så grymt..

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

coolt med att kunna tanka ps1 spel till ps3,

och vad det verkar så ska det förmodligen bli möjligt att tanka sega saturn spel till Wii.

kvar blir Xbox 360 med mestadels skräp spel på deras live arcade.

Guardian heroes till saturn ligger på ungefär 400-500 mb, hur ska det bli möjligt? Men god tanke dock!

Castlevania: Symphony of the Night finns på 360 arcade och du kallar detta skräp? Du måste ha hög standard.

Inaktiv

har 42 st arcade spel på min 360, och alla är inte dåliga, men många är det,

tar mest hem retro spel på wii numera,
och jo saturn spel är stora, har läst nånstans om att det eventuellt bli möjligt.

hård disk är ju på g till wii.

nj
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Guardian heroes till saturn ligger på ungefär 400-500 mb, hur ska det bli möjligt? Men god tanke dock!

Förvisso bara ett rykte, men det kan tänkas dyka upp en extern hårddisk till Wii.

Inaktiv

ge silent hill 1 till ps3


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

tycker det är självklart att en hd ska komma,
det planeras ju att ha en demo kanal i wii,
och demos käkar upp wii´s minne på 512 meg på nolltid.

märker ju bara nu när man tankat hem ett antal grymma retro spel på wii vc att minnet snart är fullt.
och att hela tiden flytta grejer fram å tillbaks på små minneskort på 1..2 gig är segt.

efter ett tag lär man ha en kortlek med minneskort.
så hd måste det helt enkelt bli.

Inaktiv

vad kommer ps1 spelen kosta att tanka ner ?

Inaktiv

jag gissar på någonstans mellan 70-90:- /st eftersom tekken 5 exempelvis kostar 90 som är från ps2


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

1
Skriv svar