Knights of the Old Republic-MMO?

Robot
Medlem

På tal om KotOR, jag är fortfarande på den "första banan" i KotOR 1 lol

Måste se till att fortsätta spela det så jag kommer vidare i spelet.

Inaktiv
Knights of the Old Republic-MMO?

OM det är sant får vi hoppas att de hittar någon lösning på det vanliga "klarat spelet" problemet som i stort sett alla MMO lider av.

MFC
Medlem

rykten ?.. HAHAHA.. finns bara ett rykte som lever upp till namnet och det är DNF.. resten är kvalificerade projekt på gång.. allting som är nära ordet rykte har lång väg till samma status som DNF därför så tycker jag vi skippar "rykte" och fokuserar på att det är på gång


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

QRT
Medlem
Skrivet av Vextor:

OM det är sant får vi hoppas att de hittar någon lösning på det vanliga "klarat spelet" problemet som i stort sett alla MMO lider av.

Har själv aldrig kommit så långt Jag hoppas att det är ett Star Wars mmorpg dom jobbar på. Saknar gamla swg lite..

Medlem

O.o
Yay


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

OOOoooOOOOoOOOOoOOoOoOOOOOOoOooooooooOOOOOoooo

detta kommer bli roligt

Inaktiv

Fattar inte, ska det komma ett till Star Wars online spel när föregångaren gick åt h*****e.. Skulle vara en ganska kul grej, då släpper ja WoW lätt och går över till det då


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Kan bli det nya SWG, fast i äldre tiden då. Det är något jag skulle betala i månaden för iaf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

haha, skulle varit roligt om man kunde spränga planeter som miljontals spelare är på. [smider planer]

MFC
Medlem

usch.. jag som svurit att aldrig pröjsa snikna slipsnissar för "prenumerationsspel".. varför ska dom göra det så jobbigt för en som hatar "betala-per-månad-spel"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bleh. Fan att alla ska hänga på MMO-trenden, tråkig utveckling imo. Vill hellre ha ett star wars spel med schysst ai och story, vilket det aldrig blir i MMO's.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Bleh. Fan att alla ska hänga på MMO-trenden, tråkig utveckling imo. Vill hellre ha ett star wars spel med schysst ai och story, vilket det aldrig blir i MMO's.

Kommer ett till konsollerna ju, Force Unleashed eller vad det heter.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är väl som Al Pacino brukar säga First you get the money, then you get the bitches. Dammsug pengar ur 12åringar på MMO och gör bra Single-player spel till vuxna

Medlem
Skrivet av Orgasmatron:

Är väl som Al Pacino brukar säga First you get the money, then you get the bitches. Dammsug pengar ur 12åringar på MMO och gör bra Single-player spel till vuxna

Ja för det är ju bara 12 åringar som spelar mmo


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Orgasmatron:

Är väl som Al Pacino brukar säga First you get the money, then you get the bitches. Dammsug pengar ur 12åringar på MMO och gör bra Single-player spel till vuxna

Ja för det är ju bara 12 åringar som spelar mmo

Mjo, fast MMOs' får ju inte särskilt ofta en Rated X stämpel eller vad det heter i spelform

Inaktiv

Nåt måste ersätta SWG.


signatur
Medlem

Skumt.. trodde det var Sony som hade MMO rättigheterna till Star Wars? Hade de blivit av med den så tycker jag vi skulle hört det, eller är kanske bara jag som missat det?
Sen så tvivlar jag lite iom att BioWare och LucasArt hade så vitt jag vet en ganska elak diskution när det kom till KoToR2 vilket gjorde att det blev Obsidian som fick göra spelet, BioWare tyckte att LucasArt lade sig i utvecklingen för mycket (samma argument som står till grund till deras beslut att bryta med WoTC och D&D licensen) så att de nu ska ha vänt om helt och börjat på ett SW MMO känns lite långsökt. Kan ju iofs vara att LucasArt betalar dem fet med pengar för det, men är skeptisk som fan tills jag hör nått officiellt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Bioware mmorpg!? ZOMG!

Medlem

Neeeeeeeeej!
Inte Dragon age till ps3an också.
Vill ha det exklusivt till pc.

Inaktiv

de har ju ryktats förr å deras forum e fyllt me massa sånt här gnäbb redan...
dom gjorde nån undersökning tror ja om vad folk ville se i ett mmorpg å att dom skulle utvecka nytt SWG e inte direkt nya rykten. Sony å Lucasart blev lite sura på varandra efter Revampen tror jag, fast ja e inte helt säker men de låter ganska troligt i mina öron.

fast ja hoppas på ett nytt Star wars, som tar me alla jävla filmer å sånt å lite mer lattjo....
Fencer + gunner = sant
TK + Doc = sant

Medlem

Vill hellre ha ett Mass Effect MMO, så de slipper ha Lucas Arts i baken..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Orgasmatron:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Orgasmatron:

Är väl som Al Pacino brukar säga First you get the money, then you get the bitches. Dammsug pengar ur 12åringar på MMO och gör bra Single-player spel till vuxna

Ja för det är ju bara 12 åringar som spelar mmo

Mjo, fast MMOs' får ju inte särskilt ofta en Rated X stämpel eller vad det heter i spelform

Nej, men ett spel som t.ex. SWG var innan alla idiotiska uppdateringar skrämmer bort en större del av den yngre spelarskaran då de oftast inte orkar sätta sig in i ett så pass avancerat spel.

Ett spel som satsar mer på politik, crafting, bättre utvecklingsmöjligheter av karaktären m.m., i andra ord ett mer avancerat spel än de MMOs som spelas mest just nu, ett sådant spel kan förhöja känslan något oerhört. Det jag tycker är tråkigt med större delen av de MMOs som antingen utvecklas eller finns ut nu, är att utvecklarna inte vågar satsa på något som är lite mer avancerat än att gå från punkt A till B eller döda monster X och Y.

Är det något företag som kan lyckas göra ett sådant MMO-spel så tror jag det är Bioware. Det är ju redan känt sedan tidigare att de håller på att utveckla ett MMORPG, men jag har dock svårt att tro att de sitter och knåpar på ett med Star War-licens, då de mer eller mindre har gått ut och sagt att de ska satsa helt egentillverkade spel. Men men... vi får väl se vad som händer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Bazil:

Bioware mmorpg!? ZOMG!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA låt det vara sant.
KoTOR är mitt favoritspel någonsin, tillsammans med SWG (som jag älskar, men vi skildes åt när hon ändrade sina vanor och blev en annan person) så detta är min stora jävla dröm.. Låt det vara sant.

Medlem

Men Bioware har väl inte kvar sin Star Wars licens?

Medlem

Det vore kul om de vågade släppa det helt föråldrade attacksystemet som MMOs fortfarande dras med (välj attack, du slår, han slår, du slår..)
och prova något roligare (som i Jedi Knight serien) där spelarens skicklighet blir viktigare än att bara veta vilken attack/pryl man ska använda när. Då kan det kanske bli något.


signatur

yolo

Flakmonkey
Skrivet av Döbringer:

Det vore kul om de vågade släppa det helt föråldrade attacksystemet som MMOs fortfarande dras med (välj attack, du slår, han slår, du slår..)
och prova något roligare (som i Jedi Knight serien) där spelarens skicklighet blir viktigare än att bara veta vilken attack/pryl man ska använda när. Då kan det kanske bli något.

Det kluriga med det blir ju att väldigt många gamers (de allra flesta tror jag) inte skulle klara av ett sånt spel... Det som är bra med MMOs idag är ju att det kvittar hur bra du är på att spela, du blir inte ägd för att någon är bättre utan för att de har lagt ner mer tid på sin karaktär... Personligen hade jag också sett ett mer skillbaserat system, hade helst sett att det bara berodde på skill (och de items man har) inte några levels... men tror det blir svårt att genomföra det med tanke på folks natur att börja grina som småungar så fort det blir svårt...

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det vore kul om de vågade släppa det helt föråldrade attacksystemet som MMOs fortfarande dras med (välj attack, du slår, han slår, du slår..)
och prova något roligare (som i Jedi Knight serien) där spelarens skicklighet blir viktigare än att bara veta vilken attack/pryl man ska använda när. Då kan det kanske bli något.

Det finns till viss grad, Dungeons & Dragons Online har ett system som avviker från mängden. Det är mer som ett actionspel, du anfaller själv och kan själv blocker/parera (sköld/vapen) eller hoppa undan. D20 systemet ligger dock i bakgrunden så om du är inom räckhåll för fienden så finns möjligheten att han träffar, hoppar du åt sidan så missar han eller så kan du lägga upp skölden och få bli svårare att träffa och dessutom få avdrag på skadan.

Inte helt och hållet som ett fritt action system (alá Die by the sword eller Rune) men klart roligare än systemen som de typ alla andra använder. Visst ska väl oxå Conan Online använda något liknande har jag fått för mig?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Fattar inte, ska det komma ett till Star Wars online spel när föregångaren gick åt h*****e.. Skulle vara en ganska kul grej, då släpper ja WoW lätt och går över till det då

Men SWG floppade ju inte för att det var Star Wars, utan för att det var ett sämre spel än andra alternativ. Gör ett bra SWG istället, så funkar det nog.

12
Skriv svar