EA Playground - nytt partyspel till Wii

Robot
Medlem
EA Playground - nytt partyspel till Wii

Så jävla trist.. man spelar spel som CoD3, Zelda och Prince of Persia Rival Swords.... och sen ser man screen på sånt här jävla skit?! Wii kan få fram en jävla massa snyggare än vad många spel ens försöker göra... så trött på de! Ge oss kvalite!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:

Så jävla trist.. man spelar spel som CoD3, Zelda och Prince of Persia Rival Swords.... och sen ser man screen på sånt här jävla skit?! Wii kan få fram en jävla massa snyggare än vad många spel ens försöker göra... så trött på de! Ge oss kvalite!

Tanken har inte slagit dig att det skall se "barn aktigt" ut? När det handlar om "barnspel" för att plocka fram "barnet" i dig?

Tror du: http://www.fz.se/bildarkiv/images/EA_Playground__Wii_/939329_...

Hade funkat bättre med två grymt high poly detaljerade Imps från doom 3 som står och slår på en 2 000 000 polys, taggig boll i ett brinnande helvete. Med en massa lava effekter hadde riktigt passat in i just leka som barn och ha kul med wii?

tycker nog designen är ganska passande... Sen klarar ju faktiskt inte wii samma sak riktigt som ps3 och x-box 360. Så har du köpt en wii för snygg grafik rekomenderar jag dig nog att sälja den och skaffa en av ovan nämnda maskiner istället.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nog för att jag vill hålla med er båda, så nämner faktiskt LannY tre (varav ett jag åtminstone spelat) som är några av Wiis snyggare titlar. Jag vill dessutom snarare påpeka denna på tal om att spelet inte är vad det kanske borde vara, oavsett val av design, och där är jag just villig att hålla med första postarn. Grafiken känns väldigt oinspirerad(ande).
/edit: I nuvarande skick ofc, haha


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag har inget emot att grafiken är "barnslig", men gubbarna kan faktiskt vara lite mer detaljerade och bilden du hänvisar till nudel så är inte ens cirkeln rund! Hörlurarna som ska vara runda är väldigt kantiga och skuggorna kunde de plockat bort istället.

Tror du förstod mig lite fel men för att försöka klargöra de jag menar så kan man få till bättre grafik på Wii än det där. Det känns som om utvecklarna inte ens försöker göra de snyggt utan bara gör halvdana jobb för att de ska få ut något till Wii'n. Spelglädje är nr 1 och Grafik/Ljud nr 2 men jag är tveksam till att de får till någon spelglädje när de inte ens försöker med grafiken... tråkigt att se...

Wii sports har ingen massiv grafik och är otroligt roligt men det ser faktiskt mycket bättre ut än det där, handen på hjärtat, det finns inga ursäkter till att ge ut "skit" till Wii'n bara för att den inte har en vanlig knappdosa. Jag pratar om fler spel än detta så det är inget just mot det här spelet.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Alla som säger wii bara är en gimmick som enbart är bra på partyspel får vatten på sin kvarn igen.
Vore ju trevligt om det kom fler spel som inte riktade in sig på dom som vill spela 5-10 min i sträck.
Sen grafiskt så liknar stilen psychonauts lite, men psychonauts är mycket snyggare än detta trots att det är på ps2.

Medlem

jag bryr mig inte om grafiken vad jag bryr mig om är att det ännu kommer ett sk "partyspel" till Wii
nog det väll kunna komma lite fler spel som inte är "party" eller "ta fram barnet i dig" spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey

Vad skulle det vara för spel? det är ju den genren där grafiken spelar absolut minst roll så det är ju rätt självklart att företagen släpper såna spel och det enda som kan ändra på det är ju om de slutar sälja...

Tror nog många är lite tveksamma till att lägga ner massa tid på att utveckla "episka" äventyr i stil med Mass Effect där mycket av fokus ändå ligger på grafiken...

Visserligen kommer är det ett par spel på gång med dragon quest och fire emblem i spetsen, så vi får väl hoppas på att de säljer tillräckligt bra för att andra utvecklare ska vilja följa efter.

Medlem
Skrivet av LannY:

Jag har inget emot att grafiken är "barnslig", men gubbarna kan faktiskt vara lite mer detaljerade och bilden du hänvisar till nudel så är inte ens cirkeln rund! Hörlurarna som ska vara runda är väldigt kantiga och skuggorna kunde de plockat bort istället.

Tror du förstod mig lite fel men för att försöka klargöra de jag menar så kan man få till bättre grafik på Wii än det där. Det känns som om utvecklarna inte ens försöker göra de snyggt utan bara gör halvdana jobb för att de ska få ut något till Wii'n. Spelglädje är nr 1 och Grafik/Ljud nr 2 men jag är tveksam till att de får till någon spelglädje när de inte ens försöker med grafiken... tråkigt att se...

Wii sports har ingen massiv grafik och är otroligt roligt men det ser faktiskt mycket bättre ut än det där, handen på hjärtat, det finns inga ursäkter till att ge ut "skit" till Wii'n bara för att den inte har en vanlig knappdosa. Jag pratar om fler spel än detta så det är inget just mot det här spelet.

Det kan jag med hålla med om


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

själv så har man inga såkallade party spel på Wii alls,
hatar spel där man blir sönderstressad som på rayman raving rabids.

föredrar hellre att lira splinter cell och red steel, där man kan ta det lugnt och njuta av kontrollerna.

1
Skriv svar