Info om Race 07

Medlem
Info om Race 07

Gillar Simbins spel. Har både GTR, GTR2 och GT-Legends. Det första RACE köpte jag aldrig eftersom demot inte funkade bra alls på min dator och jag inte riktigt gillade bilarna å så. Absolut noll fartkänsla i demot iaf, och jag tvingades köra på väldigt låga grafikinställningar för att överhuvudtaget kunna köra (trots att jag kör gtr2 på höga inställningar). Men RACE 07 kan bli intressant, efter att ha köpt en ny dator. Gillar att dom inte bara har wtcc utan och formelbilar och framförallt radical!

Medlem

Har inte spelat Race, men jag älskar GTR 2 så detta blir något att se fram emot
Hoppas att dom har lyckats förbättra bilfysiken ytterligare samt att dom lägger till stöd för dual core.
Min X2 3800+ behöver hjälp av sin andra kärna när jag skruvar upp effekterna.

Medlem

Jag har som svårt att köpa en racingsim nu för tiden. Sen jag hittade Live For Speed så är allt annat så orealistiskt. Resten är bara... ...spel!
Det enda jag kan se som ett framtida hot mot LFS är iRacing.com som under lång tid och stor precision utvecklar en tvättäkta simulator. En sak som fick mig att direkt rynka på näsan var "200 bilmodeller". Gee! Hellre 2 bilar med korrekt fysik.

Medlem
Skrivet av snigelslem:

En sak som fick mig att direkt rynka på näsan var "200 bilmodeller".

Mja, fast frågan är om dom menar bilmodeller eller bara bilar. Antagligen menar dom bilar, för så har dom ofta sagt innan. GTR2 innehåller över 140 bilar, men det är ju inte precis 140 olika modeller.
Så det blir väl dom bilar som används i wtcc-serien + formelbilar (ett par olika modeller) + radical (en eller ett par olika modeller) + eventuellt någon mer bil. Sen är alla andra bara varianter av samma bil (olika förare och nummer).
Så tror jag iaf.

1
Skriv svar