Vista-versionen av Halo 2 försenad

Robot
Vista-versionen av Halo 2 försenad
Medlem
Vista-versionen av Halo 2 försenad

Det kunde man ju ge sig f*n på
Det känns så jäkla surt när man köper en dator med Vista och ett 8800GTX kort och sedan är allt bara skitkasst. Kassa drivrutiner, dåligt optimerat OS och dx10-spelen blir bara mer och mer försenade... Men men... Det är bara att hoppas att det optimeras bättre i framtiden, vilket det antagligen gör. Så här brukar det ju faktiskt vara när ny teknik kommer.

Medlem

Jo.
Dessutom, med tanke på att det är ett tre år gammalt spel så känns det lite fjantigt att klaga över förseningar nu
Jag var i alla fall förutseende nog att skaffa ett gammalt grafikkort till burken enligt principen att de kommer att vara billigare när spelen väl kommer.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

"other technical issues".
Jag tycker det luktar lite skunk på drivrutinsfronten, både hos nVidia och AMD. Det kommer nog inte än på någon månad.
Sedan är väl det inte DX10 heller, utan kräver bara Vista.
DX10 spelen lär vi inte se förrän tidigast till hösten, tyvärr..

Medlem

Jo, har för mig att Halo 2 använder sig av Dx10, men jag kan vara fel ute

Medlem
Medlem
Skrivet av Eschricht:

Jo, har för mig att Halo 2 använder sig av Dx10, men jag kan vara fel ute

Hur kan det vara dx10 spel om spelet är tre år gammal?

Medlem

Det är DX10 och ingen emulering. troligen har de krystat till det bara för att sälja några fler Vista-skivor.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

haha who cares? ärligt

Medlem

oh no!:dead:


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Haha, riight.. försening på ett spel som släpptes för 3 år sen till Xbox.. Känns juh lagom tradigt, inte för att jag bryr mig om Halo 2 till PC. Lite kul bara..

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av Eschricht:

Jo, har för mig att Halo 2 använder sig av Dx10, men jag kan vara fel ute

Hur kan det vara dx10 spel om spelet är tre år gammal?

eeh... PC-versionen är inte 3 år gammal, den har inte släppts än, vilket nyheten stärker ganska bra.

1
Skriv svar