Hur Call of Duty lämnade 1940-talet

Robot
Medlem
Hur Call of Duty lämnade 1940-talet

Om de lämnar det gamla uttjatade WWII så blev det genast mer intressant

Grafiken ser i alla fall bra ut.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

mmm... för "modern warfare" är ju ett helt fräscht
och obeprövat koncept som man aldrig sett tidigare.

Medlem

Förvisso inte, men det kan ju vara kul att pröva någonting nytt i alla fall

Jag är *riktigt* trött på andra världskriget numera och framtidsskjutare brukar oftast vara mer hysteriska än taktiska.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Jag är bara glad det kommer till PC. Spelar ingen större roll för mig att de lämnar WW2 eran. Jag menar eftersom de aldrig skulle göra en tysk kampanj så är det ju lika bra då ju ^^


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag är bara glad det kommer till PC. Spelar ingen större roll för mig att de lämnar WW2 eran. Jag menar eftersom de aldrig skulle göra en tysk kampanj så är det ju lika bra då ju ^^

Det kommer aldrig att komma en tysk kampanj. Politisk korrekthet regerar, tyvärr

Allt för många har i huvudet att wehrmachts soldater alla var elaka blodtörstiga nazister. Visst, det stämmer för vissa, i huvudsak de soldater som slogs för Waffen-SS (Även där fanns det undantag). Den allra största majoriteten av alla soldaterna i WW2 slogs för sitt hemland, inget annat, oavsett vad propagandan säger.

Medlem

Tror det fanns någon mod till COD1 där man kunde spela som tysk. Sen kan man spela tysk i COD2 demon till PC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

har aldrig gillat moderntkrig, de saknar stillen och känslan som ww2, håppas att cod3 kommer till pc snart

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag är bara glad det kommer till PC. Spelar ingen större roll för mig att de lämnar WW2 eran. Jag menar eftersom de aldrig skulle göra en tysk kampanj så är det ju lika bra då ju ^^

Det kommer aldrig att komma en tysk kampanj. Politisk korrekthet regerar, tyvärr

Allt för många har i huvudet att wehrmachts soldater alla var elaka blodtörstiga nazister. Visst, det stämmer för vissa, i huvudsak de soldater som slogs för Waffen-SS (Även där fanns det undantag). Den allra största majoriteten av alla soldaterna i WW2 slogs för sitt hemland, inget annat, oavsett vad propagandan säger.

joo sant, men jag tycker det skulle kännas olustigt att spela en tysk soldat som dödar britter å så : )
Känns så fel bara ^__^

Medlem
Skrivet av bleak:

joo sant, men jag tycker det skulle kännas olustigt att spela en tysk soldat som dödar britter å så : )
Känns så fel bara ^__^

Men det känns rätt att döda araber? Eller tyskar?
Hoppas du inte tror att alla tyska soldater var nazister, för det var långt ifrån alla som var det. De flesta i wermacht var vanliga soldater som gjorde sitt jobb, precis lika mycket som de allierades styrkor.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

moderna strider... booooring finns väl tillräckligt med såna spel med imo..

Medlem

Skulle gärna villat se dom gära vietnam eller kora-kriget... men men. Man kan ju inte få allt :P.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tror det fanns någon mod till COD1 där man kunde spela som tysk. Sen kan man spela tysk i COD2 demon till PC.

Lol så fan heller att man kan lol..
De var ett mod i cod2 demot som bara bytte
skinsen så tyskarna fick allierade skins och
vise versa på EL DABA assault banan.

I cod 1 var German Front Mod ett riktigt lyckat
mod där man fick spela som tysk ja.

1
Skriv svar