Supreme Commander-uppföljare i november

Robot
Medlem
Supreme Commander-uppföljare i november

100 nya enheter, inte illa

Medlem

Supreme Commander är nog ett av dom spelen jag faktiskt ångrar att jag köpte. Demot innehåller allting som fullversionen gör om man räknar bort multiplayer och fler banor.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Nice, ser fram emot denna, jag är en av de få som faktiskt gillar SUPCOM


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Supreme Commander är nog ett av dom spelen jag faktiskt ångrar att jag köpte. Demot innehåller allting som fullversionen gör om man räknar bort multiplayer och fler banor.

SupCom är multiplayer.
Det singelplayern är till för är att lära sig alla enheter.

Detta blir något att se fram emot iaf

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

... bort multiplayer och fler banor.

Multiplayer är ju det som gör SupCom så bra. Singelplayer är ju sådär. Sen är det ju inte för alla, man måste ju verkligen engagera sig i spelet för att man ska få ut något av det.

Hade hoppats att dom skulle släppa nya units lite allt eftersom och inte alla på en gång. Jaja man ska väl inte klaga

Medlem

Då får jag nog erkänna att jag endast kört multiplayer en gång. Så jag kanske ska ge det en chans till innan jag dömer ut det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Då får jag nog erkänna att jag endast kört multiplayer en gång. Så jag kanske ska ge det en chans till innan jag dömer ut det.

Jag har då inte ens testat singel player :D. Bara kört MP. Spelet är underbar efter senaste patchen! Kul att de ska släppa exp. redan i november :).

Medlem

Känns inte så hett med tanke på att Starcraft 2 är på gång, det spelet kommer med all sannolikhet vara så mycket bättre än Supreme Commander.

Medlem

Man kanske skulle köpa supcom. Kostar bara 179 på Webhallen.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Känns inte så hett med tanke på att Starcraft 2 är på gång, det spelet kommer med all sannolikhet vara så mycket bättre än Supreme Commander.

Crysis känns inte så hett med tanke på att Doom4 kommer 2010, det spelet kommer med all sannolikhet vara så mycket bättre än Crysis.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Crysis känns inte så hett med tanke på att Doom4 kommer 2010, det spelet kommer med all sannolikhet vara så mycket bättre än Crysis.

;)[/quote]

Bra jobbat med att försöka fördumma mig, liknelsen förlorar dock sin verkan eftersom så vitt jag vet är inte ens Doom 4 offentliggjort? (men det kan bero på att jag inte är intresserad av spel-serien) Starcraft 2 är faktiskt på gång och kommer att släppas under 2008, därav så tycker jag att man kan jämföra dem i framtiden. Jag tycker den ständiga hajpen för Supreme Commander är så överdriven, spelet har ju inte ens lyckats slå ner Starcraft I från tronen av RTS-spel - ett spel som funnits i snart 10 år.

Inaktiv

Starcraft 2 för storyn.
SupCom för skalan, striderna, taktiken och känslan

Dessutom, humor när dom visar den "episka" striden i Starcraft 2 mellan Terran och protoss

Medlem

Ser mer fram emot CoH expansionen. Starcraft 2 är nog med värt att testa.. när det kommer

Inaktiv

ja in o lira multi med er, det är sjukt kul, svårt att lära sig men sen så är det hur kul som helst!

Medlem
Skrivet av Nic2:

Ser mer fram emot CoH expansionen. Starcraft 2 är nog med värt att testa.. när det kommer

jupp, Starcraft känns inte så hett, COH är ett av de bästa RTS någonsin. Mums!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Har testat CoH och måste säga att det mest kändes som ett Dawn of War utan alla tuffa warhammer snubbarna

Inaktiv

Naj-naj, man kan ju inte jämföra SC med DoW eller Coh sådär!

Relic's RTS-stil:
- Squads
- Micromanagement
- Resurshantering
-Terrängfokusering
-Sten-sax-påse

Gaspowered games RTS-stil:
- Enorma kartor
- Märkbara skalskillnader
- Starkast vapen vinner (motsatsen till sten-sax-påsen, ungefär)
- Förenklad resurshantering
- Macromanagement


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

- Starkast vapen vinner

Finns det något roligare?

Medlem

Hoppas på att singleplayer delen blir roligare denna gången. Var ganska segt att tvingas spela en massa banor med låglevel enheter och byggnader.
100 nya enheter låter ju ganska maffigt, men hur många nya blir det per lag då när det kommer en till faction samtidigt? Antar det laget kommer äta upp en hel del av den siffran.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Känns inte så hett med tanke på att Starcraft 2 är på gång, det spelet kommer med all sannolikhet vara så mycket bättre än Supreme Commander.

Något subjektiv bedömning kanske?

Tycker inte man kan jämföra de två, känns som två helt olika spel. Det är lite som att jämföra fotboll och ishockey - bägge är tråkiga på sitt sätt.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

fan...hadde velat äga supcom...men...
min dator klarar inte av detta Ooptimerade skitspel


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Jag vet inte vad man ska tycka. Känner mig lite kluven i frågan till om detta spelet verkligen behöver en expansion/uppföljare. Om de ska envisas med att släppa nytt blir onlinescenen väldigt instabil eftersom det finns så mycket nytt att lära sig hela tiden (utöver det vanliga trixandet med vad som redan finns som brukar dyka upp online förr eller senare). Anyone catch my drift?

Inaktiv
Skrivet av Boulund:

Jag vet inte vad man ska tycka. Känner mig lite kluven i frågan till om detta spelet verkligen behöver en expansion/uppföljare. Om de ska envisas med att släppa nytt blir onlinescenen väldigt instabil eftersom det finns så mycket nytt att lära sig hela tiden (utöver det vanliga trixandet med vad som redan finns som brukar dyka upp online förr eller senare). Anyone catch my drift?

Eh...nej. Tro det eller ej, men det finns folk som älskar SupCom för singleplayer delen.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

[http://www.gamespot.com/pc/strategy/supremecommanderforgedall...]

Ytterligare info om Forged Alliance

Det verkar bli riktigt fint, ett givet köp

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Deadflag:

Känns inte så hett med tanke på att Starcraft 2 är på gång, det spelet kommer med all sannolikhet vara så mycket bättre än Supreme Commander.

Crysis känns inte så hett med tanke på att Doom4 kommer 2010, det spelet kommer med all sannolikhet vara så mycket bättre än Crysis.

Det kan väl inte vara så roligt att du faktist har hört något om doom4?(A):)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar