Se Rock Band i aktion

Robot
Inaktiv
Se Rock Band i aktion

Wow... Virtual worlds suck. Och Rock Band ser inte mycket bättre ut, tror guitar hero lär vara roligare och billigare. Trummorna ser inte alls ut att vara speciellt roligt att spela.

Medlem

Vaddå? Är virtual worlds ett eget spel eller var det en del av rock band? det såg ut att i princip vara en karbonkopia av onlinespelet There.

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Vaddå? Är virtual worlds ett eget spel eller var det en del av rock band? det såg ut att i princip vara en karbonkopia av onlinespelet There.

Eget spel, det där var ifrån en visning av mer än bara rock band.

Medlem

Trodde att sångaren skulle sjunga själv. Jag hörde inte tjejens sång, utan det verkade ju vara som med gitarren o resten av instrumenten; gör rätt så kommer du att höra "originalets" röst/ljud, gör fel så blir det nåt missljud.
Och som sagt, trummorna verkade inte så roliga att spela, det var ju dem jag mest såg fram emot eftersom jag är trummis.

Medlem

Är också trummis. Jag tyckte trummorna verkade skitroliga att lira. Ser fram emot detta. Men som sagt, så länge de inte drar in någon Meshuggah- eller Dillinger Escape Plan-låt i spelet. För då kan det bli jobbigt för samtliga inblandade.

Medlem

Jag kommer nog köpa The Rock band Tycker det serut att vara skit roligt, har kört GH och gillar det också

Medlem

vad är det som ser så tråkigt ut med trummorna egentligen? för att det inte är ett helt set utan mer dunokey konga liknande? de gör ju sin version av instrumenten så att tro att det skulle vara exakt likt ett trumset är ju lite naivt..
jag tyckte det såg helt okej ut - även fast jag är lite tveksam till att man inte hörde tjejens röst utan originalets..

Medlem
Skrivet av vidde:

vad är det som ser så tråkigt ut med trummorna egentligen? för att det inte är ett helt set utan mer dunokey konga liknande? de gör ju sin version av instrumenten så att tro att det skulle vara exakt likt ett trumset är ju lite naivt..
jag tyckte det såg helt okej ut - även fast jag är lite tveksam till att man inte hörde tjejens röst utan originalets..

Det är väl lite det som är problemet. Hade inte varit omöjligt att slänga ihop ett modifierbart stativ för höger-och vänsterhänta med hihat och cymbal på rätt ställe.
Men men, det kanske är skitkul när man väl sitter där och spelar och de har ju ett halvår kvar till release...

Medlem

Undrar varför dom använder Guitar Hero 2-Gitarrer

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av peter_lovgren:

Trodde att sångaren skulle sjunga själv. Jag hörde inte tjejens sång, utan det verkade ju vara som med gitarren o resten av instrumenten; gör rätt så kommer du att höra "originalets" röst/ljud, gör fel så blir det nåt missljud.
Och som sagt, trummorna verkade inte så roliga att spela, det var ju dem jag mest såg fram emot eftersom jag är trummis.

Singstar kanske har patent på det konceptet, vem vet...


signatur
Medlem

Såg ju askul ut ändå! Sluta klaga people =(!

Medlem

låter iaf mera folk vara med o spela samtidigt. Men det lär nog finnas en höjningsknapp så att micen låter mera. Fanns det jue på singstar

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av peter_lovgren:

Trodde att sångaren skulle sjunga själv. Jag hörde inte tjejens sång, utan det verkade ju vara som med gitarren o resten av instrumenten; gör rätt så kommer du att höra "originalets" röst/ljud, gör fel så blir det nåt missljud.
Och som sagt, trummorna verkade inte så roliga att spela, det var ju dem jag mest såg fram emot eftersom jag är trummis.

Singstar kanske har patent på det konceptet, vem vet...

Var du ironisk där eller kan man verkligen ta patent på en sån grej?

Offtopic: Tänkte bara passa på och kolla det är nån mer än jag som har problem med den trådlösa kontrollen [http://www.webhallen.com/prod.php?id=72723] till GHII till PS2? Den spelar av sig själv ibland. Håller på o läser på det officiella forumet men inte hittat nåt ännu, ska nog göra ett inlägg där o se vad man får för svar.

Medlem
Skrivet av uncle_bob:

Undrar varför dom använder Guitar Hero 2-Gitarrer

Eftersom att GH/Rock Band är tillrcäkligt dyrt som det är men gitarrer osv så dom vill att mans ka kunna använda dom gammla gitarrerna också så man inte ska behöva spendera ännu mer pengar på sånt.
dom tänker inte så som MS gör.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av spiken:
Skrivet av peter_lovgren:

Trodde att sångaren skulle sjunga själv. Jag hörde inte tjejens sång, utan det verkade ju vara som med gitarren o resten av instrumenten; gör rätt så kommer du att höra "originalets" röst/ljud, gör fel så blir det nåt missljud.
Och som sagt, trummorna verkade inte så roliga att spela, det var ju dem jag mest såg fram emot eftersom jag är trummis.

Singstar kanske har patent på det konceptet, vem vet...

Var du ironisk där eller kan man verkligen ta patent på en sån grej?

du kan ta patent på i stortsett allt, behöver inte ens göra saken utan bara ha en idé om hur det ska fungera och en ritning på funktionen så kan du söka patent. fast just det här har jag svårt att se att de kan ha patent på då mekaniken är väldigt lik en vanlig karaoke maskin, det borde då i så fall vara tekniken som visar i vilket tonläge du ska sjunga som borde vara patenterad av singstar - men den delen hade de ju med.

Inaktiv

Största problemet är jag skäms för att ha alla de där plastgrejerna framme. Men grymt coolt!

Inaktiv
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av uncle_bob:

Undrar varför dom använder Guitar Hero 2-Gitarrer

Eftersom att GH/Rock Band är tillrcäkligt dyrt som det är men gitarrer osv så dom vill att mans ka kunna använda dom gammla gitarrerna också så man inte ska behöva spendera ännu mer pengar på sånt.
dom tänker inte så som MS gör.

Vad snackar du om ? Såg du inte 360-guran också?

Medlem
Skrivet av vidde:
Skrivet av peter_lovgren:

Var du ironisk där eller kan man verkligen ta patent på en sån grej?

du kan ta patent på i stortsett allt, behöver inte ens göra saken utan bara ha en idé om hur det ska fungera och en ritning på funktionen så kan du söka patent. fast just det här har jag svårt att se att de kan ha patent på då mekaniken är väldigt lik en vanlig karaoke maskin, det borde då i så fall vara tekniken som visar i vilket tonläge du ska sjunga som borde vara patenterad av singstar - men den delen hade de ju med.

Sen om det redan finns en uppfinning eller konceptet redan nerskrivet, innan patentet begärdes, så är patentet icke giltigt. "Prior art" kallas det. USA är väl det enda landet som det är på det viset, nästan överallt annars så är det den som skickar in patentansökan först som får rättigheterna.

Eller något. Är inte så insatt. Hursomhelst.. Tyckte det såg kul ut, och med tanke på hur de flesta sjunger så hör jag nog en förinspelad röst Det är ju för övrigt inte det som de andra spelarna spelar som vi hör, utan redan förinspelade slingor som de "frammanar" genom att spela "följa John" (nej, inte du John..)

Inaktiv

Detta blir ju ett måste!!!
Kommer ändå inte att skaffa någon av de nyare konsoller förrän tidigast när rock band släpps, kommer bli en sjukt roliga fester med polarna

Medlem

Sweeeet! Måste köpas


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

FZs länk innehöll ju inte hela Rockband filmen... Hela filmen finns på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=O9b-8LYLGq8

Medlem
Skrivet av MetalClock:

FZs länk innehöll ju inte hela Rockband filmen... Hela filmen finns på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=O9b-8LYLGq8

TACK! :heart:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mjo, ser väl okej ut, lite tråkiga trummor. Även jag som trummis måste väl klaga på det, men eftersom jag också är gitarrist och diggar Guitar Hero så kanske man kan försvara det hela med att det inte verkar vara världens svåraste svårighetsgrad? Jag menar, Guitar Hero är juh dötradigt att köra på easy-medium, hard-expert är juh helkul. :). Detsamma kanske går för trummorna i Rock Band, kanske får mycket mer att göra på expert och så.

Medlem
Skrivet av MetalClock:

FZs länk innehöll ju inte hela Rockband filmen... Hela filmen finns på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=O9b-8LYLGq8

Stort tack!! Riktigt najs.....såg lite roligare ut nu faktiskt.

Medlem

nice, blir inget Guitar Hero då. det blir Rock band istället

Medlem

Tänkte höra... eftersom de e så många här som tydligen är musiker här.
finns de bandlösa sådana då med?
min gitarist skall till LA på gitarr skola o behöver ny.
tänkte om man hittar en här så vet man att man har iaf 2 saker gemensamt. spel o musik

kör guns-doors-audioslave inspererad musik.
bosatta runt Malmö har spelning i höst om vi får ihopa band igen.

ja jag vet de eudda o leta bandmedlemar men värt ett försök
kan kolla upp mig på www.myspace.com/johanridell
De e min solo projekt.

jeje rock on!


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

1
Skriv svar