Robot
Inaktiv
NHL 08 plåtat

Inte spelat ett hockeygame sen "Blades of Steel" till NES, det räckte med det.


signatur

sleeplezz

Medlem

nån som har koll på om skill-sticksystemet får följa med till pc:n i år? Inte lyckats hitta nån info om det


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Ser jävligt nice ut iaf ! Ska lätt inhandlas.

Medlem

samma skit, ny siffra på omslaget updaterad roster.... ska ha det ändå

Medlem

07an till 360 är nog det spelet jag spelat mest av alla mina 360 spel, 08an är given i min spelsamling efter det.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

nån som har koll på om skill-sticksystemet får följa med till pc:n i år? Inte lyckats hitta nån info om det

Var inte skill-stick med i 07 till PC? Jag har för mig att man styrde klubban med musen.

Medlem

Tyvär Mahone, jag har både PC och 360 versionen av NHL 07 och PC versionen har ingen skill-stick funktion.

Har någon här kört 2K:s hockey spel? Ni borde det för det äger EA:s NHL spel. precis som vanligt, EA har grafik och andra spelföretag med samma sport spel har känslan.

Medlem

Wth, vart är Crosby? Nämen ser sjukt kul ut, lär lätt skaffa det.

Medlem

Det ser ju BRA ut, men återstår väl om dom fixat det till I år. 2007 års upplaga var klart okej, men på tok för enkelt i mina ögon

Medlem

Alltså, hoppas bara dom inte släpper alpha versionen i år bara, som ifjol. Har spelat 07:an till fingrarna blöder, och hittat hur många buggar som helst. Puckar som glidar av banan, spelare som helt plötsligt blir paralyserade, puckar som går igenom målet och målvakterna sen... Dom agerar jädrit trovärdigt på "normala" situationer, men kommer pucken glidande mot dom, så kan dom inte plocka upp den, utan stöter den rakt ut oavsett om det är en motståndare som kommer.

Sen känndes inte skill sticken särskilt precis. Det var inte alltid så lätt att få spelaren att fatta om han skulle finta eller skjuta, men mer precision har ju utlovats nu.

Kan EA bara fixa allt sånt, så är det ett givet köp. Annars vette tusan.

Medlem

Alltså Pc versionern är hur kassa som helst (är en pc spelare)
när jag hade 360 prövade jag 07 till 360 och det var guld
helt ny motor , totalt överlägset grafiskt , det hade fysik
och dessutom ordentlig känsla + skill stick.

Pc versionena har sett lika dana ut sen 2004.
Dem ändrar lite på intro centerna till matcherna och
menyerna för övrigt är de precis samma spel nä PC
Nhl suger`hårt.

Medlem
Skrivet av MazZ:

samma skit, ny siffra på omslaget updaterad roster.... ska ha det ändå

Samma här Dock hoppas jag på att dem tar med fler funktioner till Xbox 360-versionen i 08. 07 var ju rejält nedbantad om man jämför med 06.

Förresten, visst skiljde det rätt mycket mellan PC och Xbox-versionerna av 07? Har bara provat ena.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Alltså Pc versionern är hur kassa som helst (är en pc spelare)
när jag hade 360 prövade jag 07 till 360 och det var guld
helt ny motor , totalt överlägset grafiskt , det hade fysik
och dessutom ordentlig känsla + skill stick.

Pc versionena har sett lika dana ut sen 2004.
Dem ändrar lite på intro centerna till matcherna och
menyerna för övrigt är de precis samma spel nä PC
Nhl suger`hårt.

Men menar du !!! blev så jäkla besviken =( kört tidigare till 360 å hade svinkul. sen skaffade jag till pc och lirade med 360dosan.. kontrollerna var åt helvete, skillstick finns inte, grafiken var åt helvete.

nä skaffa till 360

Medlem

Det beror inte på skit bakom tangentbordet då? Eller undermåliga datorer?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Pjerkan:
Skrivet av MazZ:

samma skit, ny siffra på omslaget updaterad roster.... ska ha det ändå

Samma här Dock hoppas jag på att dem tar med fler funktioner till Xbox 360-versionen i 08. 07 var ju rejält nedbantad om man jämför med 06.

Förresten, visst skiljde det rätt mycket mellan PC och Xbox-versionerna av 07? Har bara provat ena.

Två helt olika spel utvecklade av olika
developers. Allt skiljer , 360 verisonen är
guld PC versionen är samma skit som de
varit sedan 04.

Inaktiv

Ser helt klart ut som man borde skaffa sig ett 360, fast man blir 27 i augusti

Älskar NHL-spelen, men de senaste 3-4 årgångarna (till PC), har varit samma skit, men jag kör till PC bara för att jag vill ha alla addons som NHL-communityn släpper ut. 1000ggr snyggare tröjor, skitsnygga målvaktsutrustningar, rätt masker till målvakterna etc etc etc...Därför vill jag ha det till PC, måste vara en satans nagel i ögat på EA när communityn gör så mycket snyggare saker än EA själva....

Flakmonkey
Skrivet av RobertLidstroem:

Ser helt klart ut som man borde skaffa sig ett 360, fast man blir 27 i augusti

Älskar NHL-spelen, men de senaste 3-4 årgångarna (till PC), har varit samma skit, men jag kör till PC bara för att jag vill ha alla addons som NHL-communityn släpper ut. 1000ggr snyggare tröjor, skitsnygga målvaktsutrustningar, rätt masker till målvakterna etc etc etc...Därför vill jag ha det till PC, måste vara en satans nagel i ögat på EA när communityn gör så mycket snyggare saker än EA själva....

Känns som att så länge spelet säljer som smör så bryr de sig inte så mycket

Inaktiv

Sant, sant...Men jag har provat 2k6 och 2k7 också, å det har vissa andra saker som jag inte gillar, så jag håller mig nog till ea iallafall

Inaktiv

Frågan är ju - vilken platform/konsol tror ni NHL är bäst på? PC, PS3 eller Xbox360?

OT: NHL08 ser ut som om det kmr o krossa allt (men alla trailers/screens är från xbox360?)!

Inaktiv

Tänka sig, jag köpte xbox360 bara för NHL 08. : D

NHL 2k8 är mycket, mycket bättre än NHL 08!

1
Skriv svar