Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots exklusivt?

Robot
Medlem
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots exklusivt?

Vore skönt o slippa köpa en PS3 bara för det spelet. (Vilket jag inte kommer)


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

"Kitaue said Konami may need to expand the target hardware for its blockbuster fighting game Metal Gear Solid, which has so far been developed for Sony's PlayStation machines, to other consoles in the future to recoup development costs."
Fighting game? ;D

För övrigt fattar jag inte riktigt hur man skulle få över MGS4 till 360:n. 10 dvd-skivor känns lite overkill. Nåja, det är väl bara att vänta och se vad som händer.

Medlem

Hoppas att det kommer till 360


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas att det kommer till PC bara. Har varken 360 eller PS3, så jag bryr mig inte så mycket om dem. Alltså jag skulle till och med kunna tänka mig spela en taskig portning ala MGS2. Så jäkla bra serie!

Medlem
Skrivet av MetalClock:

För övrigt fattar jag inte riktigt hur man skulle få över MGS4 till 360:n. 10 dvd-skivor känns lite overkill. Nåja, det är väl bara att vänta och se vad som händer.

10 DVD-skivor? Det är väl knappast så stort?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MetalClock:

För övrigt fattar jag inte riktigt hur man skulle få över MGS4 till 360:n. 10 dvd-skivor känns lite overkill. Nåja, det är väl bara att vänta och se vad som händer.

10 DVD-skivor? Det är väl knappast så stort?

Kojima har sagt att han behöver en 50gb Blu ray-skiva. Jag är ingen expert men ska man kunna springa runt fritt i spelet så lär man behöva lagra en massa från första dvd-skivan på nästa o.s.v., det skulle krävas en jävla massa dvd-skivor helt enkelt.
Som sagt, jag är inte särskilt haj på det där, skulle säkert gå att få över spelet till 360, men jag ser inte att det händer, speciellt inte efter alla Kojimas uttalanden. Men allt är möjligt.

Medlem
Skrivet av MetalClock:

"Kitaue said Konami may need to expand the target hardware for its blockbuster fighting game Metal Gear Solid...

?

Inaktiv
Skrivet av MetalClock:

"Kitaue said Konami may need to expand the target hardware for its blockbuster fighting game Metal Gear Solid, which has so far been developed for Sony's PlayStation machines, to other consoles in the future to recoup development costs."
Fighting game? ;D

För övrigt fattar jag inte riktigt hur man skulle få över MGS4 till 360:n. 10 dvd-skivor känns lite overkill. Nåja, det är väl bara att vänta och se vad som händer.

"Var god sätt in skiva 28 tack.". Och när man köper spelet står det på avin: Vikt: 8,6 kg.

Medlem

tro knappast Sony/Konami släpper MGS till bill gates: skitkonsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tro knappast Sony/Konami släpper MGS till bill gates: skitkonsol

Nej det vore väldigt lustigt.


signatur
Medlem

Tjänar de inte tillräckligt på PS3-versionen så känns det som en självklarhet, jag ser gärna att MGS4 släpps på 360 - så kanske man slipper att skaffa en konsoll för att bara spela ett spel


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas att det kommer till 360


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas att det kommer till 360

Medlem

Det verka lite coolt när man såg den där långa trailern men sen så fick man höra dom där jäkla 2-benta robotarna så blev man bara matt.

Medlem
Skrivet av MetalClock:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MetalClock:

För övrigt fattar jag inte riktigt hur man skulle få över MGS4 till 360:n. 10 dvd-skivor känns lite overkill. Nåja, det är väl bara att vänta och se vad som händer.

10 DVD-skivor? Det är väl knappast så stort?

Kojima har sagt att han behöver en 50gb Blu ray-skiva. Jag är ingen expert men ska man kunna springa runt fritt i spelet så lär man behöva lagra en massa från första dvd-skivan på nästa o.s.v., det skulle krävas en jävla massa dvd-skivor helt enkelt.
Som sagt, jag är inte särskilt haj på det där, skulle säkert gå att få över spelet till 360, men jag ser inte att det händer, speciellt inte efter alla Kojimas uttalanden. Men allt är möjligt.

En 360 dvd rymmer väl nästan 8 gig? plus att de som tar upp så mycket plats är ljudet i MGS4, för Hideo Kojima är en ljudfetishist. Bara köra något annan Audio compression så är det fixat.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av WarpGuN:

tro knappast Sony/Konami släpper MGS till bill gates: skitkonsol

Nej det vore väldigt lustigt.

Det sa de om Assassins Creed, Devil May Cry 4 och Guitar Hero 2. 360'n är knappast en skitkonsol, det kallas att bara lyssna på negativa nyheter men aldrig se det positiva isåfall. 360'n har en utmärkt online support, stort spelutbud av spel som är bra och härliga handkontroller med bra knappupplägg. Att alla 360's går sönder är kanske sant, men Microsoft arbetar ju nu på att fixa allt, och min har inte gått sönder sen jag fick den i December 2005.
Jag hoppas sannerligen att MGS4 kommer till 360, för då kan man officielt förklara Sony "ÄGD!"


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Ni som snackar om storleken;

Det finns idag inga spel som är fyllda med så mkt BRA saker att ma skulle önska att det fanns mera så att säga. 9,4gb är inte så taskigt utrymme, tänk bara på vad en installation utav ett pc spel tar. Nu kanske man inte kan tänka så, jag är ingen expert så tillrättavisa mig om det är helt fel.

Sony fanatikerna måste hitta något som håller dem uppe. x360 ; slut i VÄLDIGT många affärer. Komplett sållde tex sina 49 maskiner i en leverans för 1 ½ vecka sedan på 2 dagar. Vad är det som finns att köpa? jo, ps3or. Har sett 3-4 stycken medans jag varit i spelbutiker som lämmnat in sina ps3;or och köpt en 360 istället.

Och vem i helvete vill betala 400;-. för en bluray film? :c
Blue-Ray = James Bond prylar . Oj, slog jag huvudet på spiken nu?

1
Skriv svar