X Motor Racing plåtat

Robot
Medlem
X Motor Racing plåtat

Skumt demo. Märks att det saknas mycket tills det är "färdigt". Väldigt skumt faktiskt. Frågan är om det ens är en alpha-version egentligen då den inte ens verkar innehålla grundläggande grejer som fullskärmsläge.

Värt att nämna är kanske att kameran verkligen inte var i mitt tycke (väldigt flygig och allmänt annorlunda), ljudet var ingenting speciellt (nog i nedre delen av "ingenting speciellt") och den fantastiska fysiken som de snackar om lägger jag inte märke till.

Medlem

Fysiken skall visst ha några extra funktioner om jag minns rätt. Men det grafiska vet jag ju inte om jag vill kalla överglänsande direkt NFS 1 ser fan bättre ut...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

snyggare på min mobil för tillfället.

Medlem

ser ut som om bilarna svävar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jo, det går att köra spelet i fullskärmsläge.

options -> screen
och där har du resolution och fullscreen grejer att välja på.

I det här skicket är det en förskräcklig upplevelse för mig som tangentbordsrejsare.
Gav fysikinställingarna en chans för att förbättra körkänsla men kom inte ens i närheten av det jag var ute efter (kan bero på att jag inte är bilmekaniker).

Annat man störde sig på.

-Spelet påstår att man kör i 50km/h när hastigheten egentligen ligger närmre krypkörning.

- Man glider av banan allt för lätt i kurvorna.

- Krockarna var... annorlunda (fick mig att tänka på Gamespots Big Rigs recension).

- Jobbig krockkamera

- Störigt långsam nedräkning i starten

- Skum bandesign (speciellt övergången mellan mark med lutning och plana ytor.)

Medlem

Tror dem programmerat i vb och texturer i paint

Medlem

ostmjuk-> du har helt rätt, förlåt mitt tidigare uttalande.

Men jag håller med dig på samtliga punkter du tog upp - spelet fick mig också att tänka på Big Rigs

Medlem

Boulund:
np

hehe. Frågan är nu bara vilket som är sämre av dem båda... I Big Rigs kunde man i.a.f. köra runt relativt lätt va?
Förhoppningsvis kommer betan att dra till sig kunniga personer som korrigerar problemen och gör spelet spelbart. För teamet bakom spelet verkar inte ha helkoll på grejerna.

1
Skriv svar