Epic om UT III:s "exklusivitet"

Robot
Medlem
Epic om UT III:s "exklusivitet"

Tror inte man grämer sig så mkt, iaf inte jag. UT3 är defenitivt ingen konsol titel. Svårt att se hur du får bra sittställning etc med mus & tgb vid tv;n blandannat.

Dessutom, om det blir krav på dx10 ( har inte läst in mig på UT3 då spelet inte intresserar mig ) så äger ju windows iaf. Eller ja , MS.

Medlem

Bra att det kommer till PC, vilket också gör att M$ inte kommer att vara så deppade för att inte krysslådan för titeln i bagaget från start.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skönt att höra.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Nikie, håller med UT o Quake stannar bäst hemma på datan

btw, måste man ha DX10 för UT3? Dvs windows vista ;P

Medlem


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Asch, det blir så mycket i spel i år till 360n ändå, seså *tröstar*

Medlem
Skrivet av floube:

Nikie, håller med UT o Quake stannar bäst hemma på datan

btw, måste man ha DX10 för UT3? Dvs windows vista ;P

Har för mig att jag läste att det finns lite dx10 funktioner med....

Medlem

nice med modstöd till ps3an!

Medlem

Kan ju också vara en taktisk move av Epic. Med tanke på titlarna som är på väg till 360:n detta året så får dom problem med att sälja, om man jämför med en 360 lansering efter nyår.

På Ps3 plattformen, däremot, är det fritt fram för alla bra titlar att sälja maximalt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Asch, det blir så mycket i spel i år till 360n ändå, seså *tröstar*

hehe det har du rätt i:)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Kan ju också vara en taktisk move av Epic. Med tanke på titlarna som är på väg till 360:n detta året så får dom problem med att sälja, om man jämför med en 360 lansering efter nyår.

På Ps3 plattformen, däremot, är det fritt fram för alla bra titlar att sälja maximalt.

Vad menar du med maximalt? Till alla som köpt den? C:a 3,7 miljoner PS3 har sålts tills nu, 11,4 miljoner Xbox 360. Om det finns en marknad där det finns en stor bas av potentiella köpare så är det för Xbox 360. Se bara på Gears of Wars som Epic släppte exklusivt till 360 (kommer till PC nu också), den har slagit säljrekord efter säljrekord.

Det handlar snarare om att Sony har hostat upp en stor mängd pengar för detta. Taktiken Epic haft var nog snarare att försöka få ut så mycket som möjligt av detta...


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

UT3 kräver inte DX10.

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Vad menar du med maximalt? Till alla som köpt den? C:a 3,7 miljoner PS3 har sålts tills nu, 11,4 miljoner Xbox 360. Om det finns en marknad där det finns en stor bas av potentiella köpare så är det för Xbox 360. Se bara på Gears of Wars som Epic släppte exklusivt till 360 (kommer till PC nu också), den har slagit säljrekord efter säljrekord.

Det handlar snarare om att Sony har hostat upp en stor mängd pengar för detta. Taktiken Epic haft var nog snarare att försöka få ut så mycket som möjligt av detta...

Jag menar att på 360, till jul, så finns det massivt med titlar att slåss mot. Rent taktiskt är det ett korrekt drag av Epic att vänta, så slipper dom brottas med resten av titlarna som kommer till Microsofts burk.

Vad gäller PS3 ägarna så är det ju lysande. Kul att det kommer grejor. Dessutom är Epic mer polare med Sony vad gäller DLC än med Microsoft. I övrigt så har Sony faktiskt sagt att dom aldrig skulle betala för exklusivitet. Så det så. *vissel*


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Hoppas UT3 kommer ha stöd för både DirectX 9 och 10.

Medlem

Förseningen beror garanterat på att 360-utvecklingen sattes igång senare än till PC och PS3 då det inte ens va aktuellt för 360n i början.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Förseningen beror garanterat på att 360-utvecklingen sattes igång senare än till PC och PS3 då det inte ens va aktuellt för 360n i början.

Eller inte? UE3 var klar för 360 långt innan PS3.

Även om jag är en 360 snubbe så måste jag säga att det är bra av Epic det sätter press på MS att släppa lite på tyglarna med Xbox Live och GFW Live.

Tror även att det är lite taktiskt gjort dessutom, Är ett stort fan av både Multiplayer FPS och Epics spel men har inga större planer på att köpa UT3 direkt när det kommer, det finns helt enkelt för mycket andra titlar som intresserar mig mer vid den tidpunkten och jag tror många med mig känner likadant.

Medlem

O.O Så nåt spel släps till PC före/samtidigt some konsollerna!? Herregud, jag tror jag ska rita ett kors i taket -.-

Och om jag tjänner Microsoft rätt, dröjer det inte länge tills vi får se
ett "Vista Only" märke..

Medlem

Man kan hoppas att Epic optimerar spelet bra till 360 i såna fall. Dom borde ha mycket tid med det. Själv köper man PC version eftersom UT ska användas på PC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Epic sa i en review att UT3 var här för DX9. Det var knappt att det skulle få stöd för DX10 men nu fick det stöd (antar att det innebär bättre prestanda endast) så jag skulle inte oroa mig för mycket över Vista-only.

De (epic) sa även att de kommer "supporta" WinXP 5+ år frammåt i samma review. Reviewn finns på nätet, men jag kan inte leta efter den just nu.

Medlem

Vista only finns redan

Shadowrun heter de spelet iofs fins de en mer elle mindre legal fix men men.

1
Skriv svar