Gears of War och Unreal Tournament 3 till Mac

Robot
Medlem
Gears of War och Unreal Tournament 3 till Mac

Kanske dags att lämna MS monopolet och gå över till ett annat monopol...:)
Frågan är, hur är grafikkorten på Mac? Har sett ATI X1600 på vissa men hur är det med nyare kort?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Inget tipstack? Huh. Är det något trassel med tipsfunktionen eller? Skickade in det här igår kväll... :/

Nåja.. ser fram emot att testa Gears och UT3 på min MBP

Medlem

Så länge majoriteten av spel stöder windows så kommer det vara precis vad jag kommer köra.

Medlem

Yääh, precis vad min MacBook kommer klara av...NOT! ;P

Medlem

de senaste generationen av maccar har rätt feta graffe, samt du kan ju välja ett dyrare kort när du köper via deras hemsida om du vill


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Synd bara att en vettig mac att spela på kostar så oförskämt mycket.

Medlem

bara att gratulera mac användarna, en helt underbar maskin som jag skulle använda om det släpptes lika mycket spel till den...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Nice, ännu större anledning för mig att börja använda Mac
jag måste ifrån PC så fort jag får råd!!!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av redmac:

bara att gratulera mac användarna, en helt underbar maskin som jag skulle använda om det släpptes lika mycket spel till den...

Visst är det så att det inte släpps lika mycket spel till macarna just nu, men framtiden har aldrig sett ljusare ut.

Cider ([http://www.transgaming.com/products/cider/]) har gjort att fler och fler spelutveklare börjat få upp ögonen för macplattformen (Iom att cider gör att portningar från windows blir både billiga och snabba att göra). Det bästa exemplet på detta är EA. Om EA fortsätter släppa sina bästa AAA-spel till mac så kan vi kanske hoppas på t.ex. Crysis och Airborne.

Att både Unreal Engine 3 och idTech 5 fungerar native under osx gör bara saken ännu bättre. En hel del kommande spel lär använda sig av dessa motorer.

Jag har iaf fler spel som jag vill och kan spela på min mac än vad jag har tid med.

Sen får man ju inte glömma Boot Camp.. Ibland behöver man få sig dos TM/Oblivion/HL2/CS

1
Skriv svar