Electronic Arts har nu 25% av rösterna i Ubisoft

Robot
Electronic Arts har nu 25% av rösterna i Ubisoft
Medlem
Electronic Arts har nu 25% av rösterna i Ubisoft

Dom tar över marknaden, I'M TELLING YOU!! *springer iväg med händerna viftades över huvudet*

Inaktiv

har inget emot EA men vore ju synd om det bara finns dom till slut

Medlem

Vänta bara, snart köper M$ upp EA/Ubisoft!


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

så om 2 år så finns det, om det inte kommer nå nytt folk, 200% röster totalt?

Medlem

Måste finnas konkurrens för att spelbranschen ska gå bra. Så hoppas inte på en sammanslagning.

Seb
Medlem

NEJ! , Hoppas fan inte att EA tar Ubisoft, dom gör ju faktiskt bra spel... Om nåra år kommer säkert endast EA finnas kvar, o då kommer skitspel efter skitspel, och när det väl kommer ett bra spel skiter dom sen ut en 20 expansioner till det

Medlem

Fy fan framtiden är ju skrämmande.
Ser att om 10 års tid finns de bara ett stort jävla
game co-operation som står för alla spel av alla former.

ELECTRONIC ARTS GAMES

Medlem

hoppas inte dom slås i hop !!!!

Medlem

Nej snälla... inte det näst största företaget också! -_-

Låt bli Ubisoft, EA!!

(Jag har inget emot EA - men inget företag ska bli SÅ stort!)

Medlem

Blizzard kommer aldrig gå med EA iallafall. Eller Valve för den delen!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Flakmonkey
Skrivet av Remus[Swe:

"]Blizzard kommer aldrig gå med EA iallafall. Eller Valve för den delen!

Blizzard ägs väl redan av Vivendi?

Inaktiv

Ja, enda anledningen till att "Blizzard" finns kvar är att det är ett såpass starkt varumärke.

Inaktiv

tycker ubisoft gör bättre spel än ea.

ea är ju bara upprepning på upprepning.

nej tacka vet jag ubisoft,
dom släpper oftast massvis med nya friska bra spel och fantasi har dom också

Medlem

MEH! Låt Ubi Soft vara. Dom gör iaf bra spel till skillnad från EA. Ea begår konkurrensbrott.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Ja, enda anledningen till att "Blizzard" finns kvar är att det är ett såpass starkt varumärke.

Är inte Vivendi bara deras distributör?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av KazikluBey:

Ja, enda anledningen till att "Blizzard" finns kvar är att det är ett såpass starkt varumärke.

Är inte Vivendi bara deras distributör?

Nej, Blizzard är ett dotterbolag åt Vivendi. Det betyder också att det är Vivendi som äger rättigheterna till Blizzards spel (så som Starcraft, Warcraft och Diablo).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

EA och Ubisoft är väl enbart distributörer av spel? Det är väl inte de som "gör" spelen?

Medlem

EA är ju bättre än UBi så mig för det inget..

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Remus[Swe:

"]Blizzard kommer aldrig gå med EA iallafall. Eller Valve för den delen!

Blizzard ägs väl redan av Vivendi?

Har väl så gjorts sedan, uh... 97?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

EA och Ubisoft är väl enbart distributörer av spel? Det är väl inte de som "gör" spelen?

EA är distributörer, förläggare och utvecklare. En del spel gör de själva (Madden (Tiburon)), en del förlägger de (BF2) och en del distribuerar de bara (ehh... Lost Planet i Europa, kom inte på ngt annat bra exempel).

Medlem

Att konkurrerande företag äger aktier hos varandra kors och tvärs är inte särskilt ovanligt i någon bransch.

Medlem

Det är lite roligt att många ofta tar upp Blizzard som ett exempel på ett bolag som står emot frestelsen att bli uppköpta av större företag när de inte existerat som eget bolag sedan mitten av 90-talet någon gång.

Inaktiv

Fatta vilket enormt företag det kommer bli om Ubisoft och EA går ihopp, men jag tycker att dom ska hålla sig isär varandra..


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

EA Games = Ruins everything

Kanske kan förklara varför Ubi Soft har börjat behandla sina kunder som skräp i vissa fall t ex folk blir bannade på deras forum för att det framför kritik mot Ubi Soft , deras svenska support har blivit sämre , sätter munkavel på spelutvecklare (GRIN )
Ju mer EA tar över desto sämre blir Ubi Soft känns det som .

EA games verkar ju köra samma stil så deras sätt kanske smittar av sig .
Spelen nu förtiden är portade från konsol, R6:Vegas , Splinter Cell : Double Agent osv .
Ea games är ju experter på att stressa fram spel och sen kanske patcha i efterhand, typ C&C:Renegade , Battlefield 2142 .
Nu har ju båda företagen några bra spel så allt är inte skräp , men utvecklingen ser inte lovande ut .

Har lite svårt för EA games stil att köpa upp spelstudios och se till till att spel inte släpps för att de ska konkurera med de titlar de planerat att släppa , Mycket möjligt att ubi Soft gjort samma sak men har inte hört talas om nåt fall .

Detta gör ju att spel som t ex FAR CRY aldrig skulle komma ut , för inte många hade hört talas om Crytek innan de släppte Far Cry som överraskade många och blev en succe´.
Med andra ord man chansar aldrig utan släpper uppföljare på uppföljare av framgångsrika spel.

Medlem

fi fan snart styrs allt av Google, Microsoft, EA.

Inaktiv
Skrivet av Maxiie91:

fi fan snart styrs allt av Google, Microsoft, EA.

jo och sony kommer inte få ett skit.

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:

EA och Ubisoft är väl enbart distributörer av spel? Det är väl inte de som "gör" spelen?

Borde inte det betyda att de som tex musikföreläggare bestämmer vad som ska komma igenom och inte. Vilket betyder att de blir enfaldiga och fantasilösa då de vill mjölka ut varenda produkt de kan mjölka på.

Men EA kanske lär sig säga förlåt som Ubisoft gör

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

jo och sony kommer inte få ett skit.

men seriöst..

Medlem

Uhuh. Detta kallas KAPITALISM. Det är oundvikligt att större företag inte köper upp mindre. Småning om, om detta tillåts fortsätta, är det alla stora företag som kommer sitta på all makt. Kommer väl bli nåt som i Haze. No joking!

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo och sony kommer inte få ett skit.

Tack ännu en gång för en otroligt intelligent forumpost BigBabyBang. Du gör aldrig någon besviken med dina fullständigt slående kunskaper. FZ enda besökare som inte ens kvalificerar sig som stolsvärmare, eller ens bränsle till våra kära sol

Ontopic, jag måste säga att generellt blir spelen sämmre när EA har haft vantarna med i spelen. De pressar utvecklarna att släppa sina spel för tidigt och i väldigt många fall får man en mängd irriterande buggar med sig på skivan man köper för dyra pengar.
Och EA's egna utvecklade spel, tjaa, vi vet ju vad de flesta inbitna tycker om dessa. Även om de inte alltid är dåliga är det samma spel med 2 nya ändringar från förra spelet, och något upphottad grafik. Jag är dock oerhört nyfiken på vad Skate kan erbjuda och har stora förhoppningar för nämnda spel.

Huruvida dessa 25% påverkar Ubisoft är emellertid för mig oklart. Visst får man ju rysningstanken att EA KAN lägga sin röst på så vis att de gynnar dem själva (EA) och "förstör" för Ubisoft om de t.ex. skulle hålla på med 2 liknande spel. Även om EA naturligtvis förlorar pengar på att Ubisoft går sämmre gynnar det sig bara ifall EA skulle få för sig att köpa upp Ubisoft vid ett senare tillfälle

Nu tror jag naturligtvis inte EA är SÅ elakt och jag ogillar inte EA för att de är stora, utan enbart för att de i flera fall släpper ofärdiga produkter, att de sällan provar nyskapande spel (vilket de nu iofs har sagt de ska ändra på). De mjölkar spelarna in på varenda öre om de bara kan. Självklart ska ett företag tjäna pengar, men man kan inte hjälpa att ogilla hur de tjänar pengar på -enligt min åsikt -- dåliga spel. Blizzard gillar de flesta, nu börjar ju förstås alla som BigBabyBang och det andra hata Blizzard för de är så framgångsrika men Blizzard släpper bra spel. De släpper sina spel "When it's done". De må kanske inte vara nytänkade spel, men de är förbannat bra.

Nej nu börjar det bli en alldeles för lång post som få kommer läsa ändå, och jag börjar rinna iväg allt för långt offtopic :P. Vill bara tilläga att jag inte är någon slags anti-allt-EA. Jag bara ogillar de av ovannämnda anledningar och ser gärna några bakslag för ju fler ouppköpta företag, ju bättre för konsumenten (i de flesta fallen, men garanterat så i EA's fall ).

12
Skriv svar