Splash Damage om Quake Wars

Robot
Medlem
Splash Damage om Quake Wars

Asymmetri? Låt oss se nu... Vapnen ser lite annorlunda ut, men effekterna är desamma. En GDI engineer med en shotgun eller en Strogg Technician med en nailgun - skillnaderna är bara grafiska.
Deployables? Samma. Radar, anti-vehicle turrets, anti-infantry turrets, anti-artillery turrets. Ser lite olika ut, fungerar likadant.
Vapensystemen likaså; Strogg har Black Matter Gun, GDI sin missil. Och så vidare.
Den enda assymmetrin som är värd namnet är fordonen.

Inte för att det är dåligt; det är ganska välbalanserat. Men att gå runt och säga att allting i spelet är asymmetriskt är närapå ren lögn.

Medlem

Du har alltså missat att Stroggs Technician kan göra spawnhosts och revivar folk hur segt som helst medan GDFs medic har insta-revive? Och att Infiltrators har Fly-drone istället för Covert Ops spy cam.

Skillnaden på medic/technician är väl kanske det mest nämnvärda, om de spelas rätt kan det göra stor skillnad för båda lagen.

Medlem

Sant, där är en skillnad som jag faktiskt glömde bort. Har mest spelat GDI engineer och Strogg constructor. (Vad kan jag säga - jag gillar att bygga saker. )

1
Skriv svar