Mass Effect har gått guld

Robot
emp
Medlem
Mass Effect har gått guld

Mjaha, ska spelet samla damm i närmare en månad innan man får spela det.

Medlem

Eftersom spelet kopieras på skivor och de inte kan ändra någonting efter det, så varför inte bara släppa det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Klart de kan ändra i det ändå , releaseday patch kallas det. 8)

Medlem

Ja jättefint, kasta iväg skiten till 360-folket då och börja stadga upp PC-versionen! Måste ju komma... :'(


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av WaltX:

Eftersom spelet kopieras på skivor och de inte kan ändra någonting efter det, så varför inte bara släppa det?

För att det tar ett tag att fixa till alla ex av spelet som ska ut i hela världen.

Bokade CE idag

Medlem

Wow så förvånad jag är att dom redan är klara OCH att dom blev uppköpte av EA, två grejer så inpå varandra, överaskande... not.

Medlem

Vafasicken. Inget tipstack? Hrmpf!

Medlem

Hoppas det kommer till PC också, så småningom. Även om det tar 2 år som det gjorde med Jade Empire

Än så länge så är detta det enda exklusiva spelet till 360 som jag är intresserad i, och det känns inte riktigt rätt att köpa en 360 för bara ett spel. Och även om jag ville köpa en 360 så skulle jag inte köpa någon förrän nästa modell kommer, som har en svalare grafikkrets, men det kommer inte ske förrän mitten av nästa år, enligt IDG.se.

Första Xboxen hade samma problem i min mening. Panzer Dragoon Orta var det enda intressanta exklusiva spelet, och köpa en maskin för bara det är inte riktigt värt det.

I och för sig så går det väl att köra det på en 360 nu, så jag antar att det finns hela 2 spel till den som jag vill spela, heh.

Medlem

Ja! Must have!

Medlem

Oh sheit, bara en månad kvar


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

*tar på sig en rosa Adidas-overall*
ÄNTLIGEN!


signatur

- r4z0r -

Medlem

Tur att man har det bokat


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Wow så förvånad jag är att dom redan är klara OCH att dom blev uppköpte av EA, två grejer så inpå varandra, överaskande... not.

Jag hatar EA lika mycket som den gemene mannen, förmodligen mer. Men jag kan ärligt talat inte säga att EA har haft tid nog att sätta deadlines och förstöra kvaliteten på det här spelet, de andra 2? Fullt möjligt. Och man kan knappast säga "Redan klara" när det gäller det här spelet, de har hållt på ganska länge.

Medlem
Skrivet av Philip:

Wow så förvånad jag är att dom redan är klara OCH att dom blev uppköpte av EA, två grejer så inpå varandra, överaskande... not.

EA kommer inte äga Bioware tills nästa år, så de kan omöjligt klanta till ettan. Tvåan och trean däremot...

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Wow så förvånad jag är att dom redan är klara OCH att dom blev uppköpte av EA, två grejer så inpå varandra, överaskande... not.

Med tanke på att första recensionen av Mass Effect kom ut 4 dagar efter de köptes av EA så tvivlar jag på att EA lyckats påverka BioWare så fort.

Medlem
Medlem

Skulle nog faktiskt vara smart om dem släppte spelet nu, då november är årtiondets mest "grymma spel" tätaste november. Om då istället släppte spelet nu, när det är lite halvtorka på spel(förutom crysis demo och så) så skulle nog spelet sälja även bättre än vanligt tror jag.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

man får ju inge godis, man får extramatriaaaaal

Medlem

Härligt man fick förbokat Limited Edition för några veckor sedan då den har blivit fullbokad för några dagar sedan på b.la Webhallen.

Inaktiv

Jupp, förbokat CE för någon månad sedan jag med. Ska bli mäktigt gott. November blir bland de bästa månaderna i mannaminne tror jag: Super Mario Galaxy, Mass Effect, Call pf Duty 4 (,Metroid Prime: Corruption) och Assasins Creed.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Funderar på att låna någon polares 360 så jag kan spela detta... enda spelet som är exklusivt till X360 som jag vill testa; recensionen gjorde inte spelet mindre intressant... "Nära det perfekta spelet" och "Bästa spelet någonsin".


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Men... Jag har ju inte ens hunnit varva gears än!
Det kommer för tidigt!

Medlem

Måste ta ut semester i jul för att hinna spela allt.

Medlem

Verkar vara strykande åtgång på CE.
Fick eld i arslet och beställde från annat håll.

Medlem

Härligt. Årets mest efterlängtade spel för min del. Lagom att ta några semesterdagar och sitta och fördjupa mig totalt

Skrivet av MisterBister:

Men... Jag har ju inte ens hunnit varva gears än!
Det kommer för tidigt!

Är inte så att det är du som är lite sen kanske?

Medlem
Skrivet av MisterBister:

Men... Jag har ju inte ens hunnit varva gears än!
Det kommer för tidigt!

hihi, tala för digsjälv... efter att gått igenom GoW o Halo 3 och Bioshock, 2ggr vardera vill man ha något nytt!

Inaktiv

"..att BioWares har gått guld Mass Effect."

Say what?

1
Skriv svar