SouthPeak Games använder Unreal Engine 3-motorn

Robot
Medlem
SouthPeak Games använder Unreal Engine 3-motorn

Med usla titlar som Two Worlds och Monster Madness som senaste releaser så är de knappst så man bryr sig.

"Epic Games har lyckats riktigt bra med Unreal Engine 3-motorn, och som ett bevis på det har väldigt många företag köpt rättigheterna till att använda sig av den"

Skönt argument.

EA har lyckats väldigt bra med de senaste Sims-expansionerna, som bevis har väldigt många köpt dem...

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

"Epic Games har lyckats riktigt bra med Unreal Engine 3-motorn, och som ett bevis på det har väldigt många företag köpt rättigheterna till att använda sig av den"

Skönt argument.

EA har lyckats väldigt bra med de senaste Sims-expansionerna, som bevis har väldigt många köpt dem...

Att köpa en motor och köpa ett spel som konsument är nog inte riktigt samma sak

Skrivet av Psychoholic:

Att köpa en motor och köpa ett spel som konsument är nog inte riktigt samma sak

Naturligtvis inte, men jag tycker det är komiskt varje gång argumentet "hundra miljarder flugor kan inte ha fel, bajs är jättegott" dyker upp....

Inaktiv

jag tror ni missar poängen lite. southpeak utvecklar inte spel själva, de är bara förläggare, men iochmed att de skaffat en generell licens för motorn så betyder det att en massa utvecklare kommer att få tillgång till den utan att det kostar dem nånting. och det är ju nånting i grunden coolt. mer verktyg åt folket..

Medlem

Gillar Unreal engine 3..


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Skrivet av monkeybeach:

jag tror ni missar poängen lite. southpeak utvecklar inte spel själva, de är bara förläggare, men iochmed att de skaffat en generell licens för motorn så betyder det att en massa utvecklare kommer att få tillgång till den utan att det kostar dem nånting. och det är ju nånting i grunden coolt. mer verktyg åt folket..

Att som förläggare gå in och besluta vad utvecklarna ska använda för motor är ingenting som luktar kvalitetsspel...

1
Skriv svar