Catalyst-drivrutinerna uppdaterade

Inaktiv
Catalyst-drivrutinerna uppdaterade

yey

Medlem

Och som vanligt när det gäller Drivrutiner, uppdater inte om ni inte har problem.

Medlem

Jag skulle nog rekommendera att uppdatera ändå. Blir det inte sämre så är det bara att fortsätta. Blir det sämre, så är det bara att nergradera.

Medlem
Skrivet av hansen:

Och som vanligt när det gäller Drivrutiner, uppdater inte om ni inte har problem.

Det där gäller väl knappt ens BIOS nuförtiden?


signatur

Aj, dina ögon!

W2k
Medlem

ATi har tyvärr gått käpprätt nedåt med drivrutiner på sistone. Jag sålde mitt Radeon och bytte till ett Geforce bara för att slippa skiten. Sedan 7.2 eller nåt har Catalyst blivit mer och mer instabila, multiplicerat med tio om man kör Vista. 7.8 var sista versionen jag kunde använda alls, 7.9/7.10 tog död på all 3D i både XP och Vista när jag testade dem, även på en nyinstallation. Kanske är 7.11 nåt att ha - men nu är det för sent, jag lär inte köpa ATi igen på många år. So long!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Hmm, har installerat precis varje drivrutin (sedan 5.12) med både WinXP32bit och ett X1800XT, och i VistaX64 med HD2900, och inte någonsin har jag haft stabillitetsproblem - detta inklusive alla hotfixes och med 7.11 som jag kör med just nu.

Medlem

Jag har inte haft några som helst problem, på någon av mina datorer någonsin med ATI's drivare. Kör fn både 1950, 1650 och ett 9800. Fungerar, och har alltid fungerat kalas med dom senaste drivrutinerna.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Inga problem med ATi drivarna heller, fast jag är lite Nvidia fanboy. Så man är nöjd


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag har aldrig haft några som helst problem med ati's drivrutiner och det är annat än jag kan säga om nvidia, alla spel jag någonsin testat på min ati burk har fungerat fint fint även på releasedagen av spelet...


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Enda stora problemet jag haft med Ati's drivrutiner är att bilden blir väldigt mörk i Vista 64bit ifall man kör högre än 7.4... helt idiotiskt.

Hoppas de fixar det snart..

Medlem

Konstigt.

Jag kör vista 64 med ati och har inga problem.
dock är min gammla crt-skärm ett stort problem i sig själv

Medlem
Skrivet av Natsuko:

Konstigt.

Jag kör vista 64 med ati och har inga problem.
dock är min gammla crt-skärm ett stort problem i sig själv

Vad har du för grafikkort?

Medlem

Jaha funkar fortfarande inte med x1950 pro agp utan att kopiera filen ati3duag.dll från 7.7...

Medlem

mitt x1950 pro agp funkar utmärkt utan att kopiera den filen ?!

Medlem

Lider också av problemet med att 7.8,7.9,7.10 och nu 7.11 drivarna inte funkar på mitt X1950Pro agp, vissa får detta problem med t.ex nforce2 kretsar på moderkort men det är även med vissa andra chipset, medans vissa inte har några som helst problem.

Står mer i forumen på http://game.amd.com

Medlem
Skrivet av slackern:

Lider också av problemet med att 7.8,7.9,7.10 och nu 7.11 drivarna inte funkar på mitt X1950Pro agp, vissa får detta problem med t.ex nforce2 kretsar på moderkort men det är även med vissa andra chipset, medans vissa inte har några som helst problem.

Står mer i forumen på http://game.amd.com

Har också samma problem

Medlem

Jag kan inte köra nyare drivrutiner på mitt X1950 Pro AGP heller... Trots ren Windows-installation så hänger sig datorn vid uppstart. Får köra vidare på gamla drivarna...

Inaktiv

Jag behöver hjälp.

Det är så att jag kör på ett ATI Sapphire Radeon 9550 och har senaste drivrutirnerna. Men sedan jag laddade ner dem har mitt DirectX 9 inte fungerat. Jag kan inte öppna vissa spel pga att "DirectX 9 isn't activated at the moment" och i CS är DirectX inte ett alternativ att välja.

Heller så funkar inte det att ladda ner senaste uppdateringen av DirectX 9, det händer inget när jag har installerat det, står fortfarande samma saker.

Vad ska jag göra?

Citerar en felruta från WoW:

"World of warcraft was unable to start up 3D acceleration. Please make sure DirectX 9.0c is installed and your video drivers are up to date."

1
Skriv svar