Activision bråkar vidare med MTV

Robot
Medlem
Activision bråkar vidare med MTV

"De va dom som börja't :\"


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

tror de är activisions fel

Medlem
Skrivet av AteroS:

tror de är activisions fel

Då blir jag nyfiken. Varför tror du det?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Min pappa är starkare än din... Vi möts i sandlådan!

Medlem

Gissar på att det är activision som bär ansvaret då de marknadsför kalaset, de har säkert mer att vinna om gitarrerna INTE blir kompatibla.

Inaktiv

Det känns ju som att för Activision skulle det vara bättre om dom var kompatibla (Activios gav inte ut Rock Band, så dom skulle ju tjäna på det om folk köpte GH guitarrer för att lira Rock Band) och att det då troligen skulle vara MTV och dom som släppt Rock Band som stretar emot då deras guitarrer möjligtvis skulle sälja sämre.

Inaktiv

Men.. Varför MTV. Är det pengarna igen?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Oh vad politiskt korrent svar ifrån SCEA

Inaktiv

vadå MTV, vad har MTV med det hela att göra ?
är det MTV som i skitkanalen som sänder jackass i repris i tusen år som cpar eller vad ?

Antikvitet

MTV Games och Harmonix utvecklar Rock Band. Båda företagen ägs av Viacom.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

vadå MTV, vad har MTV med det hela att göra ?
är det MTV som i skitkanalen som sänder jackass i repris i tusen år som cpar eller vad ?

MTV är publishers av Rock Band eller kanske var det EA, iallafall har de något att göra med Rock Band, kan vara de som utvecklar det.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Synd bara att Activision inte gick ut snabbare med information.
Nu ses dem av många som boven i dramat.
Tycker sony ska släppa en patch som tillåter alla kontroller att fungera med alla spel.

Medlem

activision är väl ägaren/utgivaren(deras logo är på GH's hemsida) till GH. mtv/harmonix har rock band.

så varför skulle activision bry sig ifall deras gitarrer funkade till rockband eller inte? dom förlorar knappast på att deras gitarrer funkar till båda spelen.

Medlem

och som vanligt är det vi konsumenter som kommer iklämm och får lägga ut ännu mer pengar


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Säger som MackZ, de skulle inte förlora på att få sälja fler gitarrer...

Men det kan ju dock vara Harmonix som ville blocka den, men igen, varför bara till PS3, väldigt konstigt...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

oj , sry :$ läste inte hela nyheten.nu efter ha läst mer så verkar inte activision vara boven i dramat

Medlem

håller med tysonayt, varför bara ps3?


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men.. Varför MTV. Är det pengarna igen?

Vad annars?

Bt
Medlem

Så det är citatet från Sony som är fel?

"Vi uppmanar -> MTC <-, Harmonix och Activision att"


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

För dom som undrar vad MTV har med grejen att göra så är det för att activison har köpt musik rättigheter från dom och MTV hjälper med musik och annat crap


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

1
Skriv svar