Blizzards nya nätrollspel fantasyinspirerat?

Robot
Blizzards nya nätrollspel fantasyinspirerat?
Blizzards nya nätrollspel fantasyinspirerat?

man kan bara hålla tummarna

Inaktiv

vad det än är, hoppas det blir en mer 'levande' värld.

Medlem

Demoner? Bah, ja är trött på tomtar och troll. Finns det ingen fantasi längre?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Bootsy:

Riktigt riktigt trist om det blir fantasy tema igen. Hoppas verkligen på World of Starcraft om något.

Indeed :\


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Demoner? Bah, ja är trött på tomtar och troll. Finns det ingen fantasi längre?

Rolig kommentar, eftersom det är "fantasy", hehe.. förstår dock vad som menas och är bunden att hålla med. En sak är säker dock, och det är att det kommer bli bra.

Nytt IP måste de knåpa på förr eller senare tycker jag. Nog för att de nu har tre riktigt coola kort, och de går att ses från många vinklar än, men när de bevisligen har förmågan och alla världens möjligheter är vi nog en och annan som vill se fler världar.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

world of starcraft blir de knappast nu när starcraft 2 snart är klart.

Inaktiv

tycker fantasy mmorpgs är de bästa, hoppas de kan göra något som kan mäta sig med wow

Medlem

Bah är ju nästa ingen som vågar sig på att göra något annat än fantasy mmo...

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

world of starcraft blir de knappast nu när starcraft 2 snart är klart.

Eller så är Starcraft 2 ett sätt att väcka intresse bland gamers för att senare släppa World of Starcraft? Diablo kommer garanterat inte att bli ett MMO, konceptet håller inte. Jag hoppas allra helst på något nyskapande.

Inaktiv

Vi får hoppas att Bioware utvecklar det som det ryktas om ett Star Wars mmorpg.

Medlem

om world of diablo komemr do komemr jag köpa det oavsett om det komemr ha månads kostnad!!!!!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

world of starcraft blir de knappast nu när starcraft 2 snart är klart.

Och varför skulle Blizzard släppa ett till MMO snart när WoW fortfarande går enormt bra?

Blizzards nästa MMO är långt in i framtiden (tänk 2011 typ), och om SC2 kommer nästa år så är det absolut inget problem ifall de gör "World of Starcraft".

Btw, domänen universeofstarcraft.com är reggat på nån svensk firma wognum.se, medans worldofstarcraft.com på en tysk SC fansajt. Blizzard har dem inte nu iaf.

Medlem

Men inge mer fantasy, orkar inte. Hatar fantasy :<

Ge nå nytt

Inaktiv

starcraft snälla inte ett fantasy mmorgp till med tomtar o troll o manapotions suck!

Inaktiv

Frågan, är det "borde" i bemärkningen vad jag hoppas det blir, eller vad jag tror det blir?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

world of starcraft blir de knappast nu när starcraft 2 snart är klart.

de gjorde ju warcraft 3 med en expansion precis innan de släppte world of warcraft.
så att starcraft 2 kommer snart talar snarare för ett starcraft mmo än emot det

sen tror jag knappast att de skulle använda namnet "world of ..." för ett potenciellt mmo


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Demoner betyder ju inte fantasy, se t.ex. på Hellgate London eller Doom


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Universe of Starcraft, inte world of.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

world of starcraft blir de knappast nu när starcraft 2 snart är klart.

Jag håller med dig. Blizzard har massa gamla Diablo själar att mätta(så som mig som verkligen hatade WoW) och att släppa SC2 och ett WoD stillar man många själar samtidigt.

Medlem

Fantasy betyder väl iofs bara att det inte är verklighetsbaserat egentligen, sen att det hart blivit så att folk tänker medieval fantasy så fort fantasy nämns är väl en annan sak.

Skrivet av lyrael:

Bah är ju nästa ingen som vågar sig på att göra något annat än fantasy mmo...

Bara i år har det väl släppts 2st futuristiska mmo's sen finns det väl redan ett par etablerade? Hur många vill du ha? ;D

Hur, HUR kan man vilja att Diablo ska bli rollspel? Kör WoW ett tag, sedan kan Diablo bli intressant, men ge oss iaf Diablo 3 och 4 först.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

tycker inte diablo skulle passa bra som ett MMO. det skulle bara bli ett WoW utan en rik "lore".
de får gärna göra ett diablo 3, jag älskade 2:an, men deras MMO tycker jag ska vara starcraft eller ett nytt IP.
fast med tanke på att vissa kallar guildwars för ett MMO så kan ju diablo 3 göras som ett liknande "MMO"


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av spikes:

Fantasy betyder väl iofs bara att det inte är verklighetsbaserat egentligen, sen att det hart blivit så att folk tänker medieval fantasy så fort fantasy nämns är väl en annan sak.

Enligt [http://sv.wikipedia.org/wiki/Fantasy] så är fantasy: en kulturell genre som använder magi och andra övernaturliga företeelser som en viktig del av handlingen eller temat. och enligt mig är det en berättelse med övernaturliga företelser som inte förklaras vetenskapligt (som dom gör i sci/fi) utan man nöjer sig med att konstatera att magi finns.

Skrivet av Splinter Snake:

Hur, HUR kan man vilja att Diablo ska bli rollspel? Kör WoW ett tag, sedan kan Diablo bli intressant, men ge oss iaf Diablo 3 och 4 först.

Fast Diablo-mmo behöver ju inte utesluta D3, jag tycker att Diablo-universumet är det som lämpar sig bäst för ett mmo men vill gärna se ett D3 i stil med tidigare spel för det...


signatur
Skrivet av Bootsy:

Riktigt riktigt trist om det blir fantasy tema igen. Hoppas verkligen på World of Starcraft om något.

Håller med fullständigt ..... inget world of diablo får man ju innerligt hoppas .
Förhopningsvis vågar de att göra något nytt som inte liknar world of warcraft allt för mycket ...:)


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Vi får säkerligen vänta 3-4 år innan detta hamnar på hyllan.
Blizzard stressar ju inte ut deras titlar direkt.

Sen till den tattaren som påstod att warcraft 3 och wow kom "precis" intpå varandra.

2005-02-11 WoW släpps
2003-07-01 Warcraft 3 Frozen throne
2002-07-03 Warcraft 3 reign of chaos

Det är alltså nästan 3 år mellan det första spelet och WoW så att kalla att det släpps "precis" inpå varandra är ren idioti.

Medlem

Vem vet, det kanse är ett MMO hack & slash Diablo

MMO betyder inte att det aotumatiskt är ett rollspel

Bara att det är en jevl* massa spelare på samma server


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

WOD, World of Diablo. Varför? De måste slå flagship studio på händer då de tog blizzards koncept så klart!

Medlem
Skrivet av BearClaw:

tycker inte diablo skulle passa bra som ett MMO. det skulle bara bli ett WoW utan en rik "lore".

Klart att det har "lore". Visst det är väl lite torftigt i spelen men jag tycker helt klart en mycket bra grund till vad som kan vara en riktigt skön spelvärld. Fast man tycker ju att det borde räcka med att sätta stopp för diablos planer två gånger. Men han är nog en såndär envis djävel som försöker igen.

123
Skriv svar