Mortal Online släpps i mars

Robot
Medlem
Mortal Online släpps i mars

Jag tycker det ser rätt fucking ballt ut!

Medlem

Är det någon som har testat? Och i sådana fall är det något att ha?

Medlem

Mm, det är en riktigt bra vision de har för spelet imo. Skönt med ett MMO som riktar in sig på en nischad marknad och inte siktar på att bli nästa WoW. Det krävs dock att man har många kompisar att samarbeta med om man verkligen vill komma någonstans.

Jag hade dock inte betalat för spelet i sin nuvarande form om det inte är så att man bara vill stödja utvecklarna. Spelet lider fortfarande av stora problem.

Medlem
Skrivet av Eriand:

Jag tycker det ser rätt fucking ballt ut!

Det gör det, och det har potential också. Men det känns inte som att dom borde släppa spelet redan.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Trailern visar ju det roliga i spelet, som jag tyvärr aldrig kunde uppleva på grund av skitservrar.

Medlem
Skrivet av Bazti:

Trailern visar ju det roliga i spelet, som jag tyvärr aldrig kunde uppleva på grund av skitservrar.

Det är inte servrarna, det är nätverkskoden som får klientsidan att fucka upp sig, tydligen något som Epic jobbar på att rätta till.

Medlem

Det ser väldigt bra ut!

Någon som kan skicka länken där man skaffar beta konto?

Medlem

I MARS!?

Spelade borde knappt vara i stängd beta än.

Inaktiv

Hmmm. Har provat ett par dagar. Men det är ju inte redo.

De borde iaf fixa buggen som gör att vissa personer (jag bland annat) har desync/lagg på ca 30sec.

Bästa MMO att jämföra med måste vara UO. Fast detta i 3d så klart.

Medlem

Testade den stängda betan för ett par månader sedan och jag blev vettskrämd av hur otroligt långt de borde ha kvar av utvecklingen. Spelet var som en grymt buggig pre-alpha version. Har svårt att tro att de hunnit ordna alla problem och de dåliga sidor spelet hade...

Inaktiv

Verkar ha potential. Stämningsfyllda miljöer. Kommer att tänka på Oblivion när man smyger runt i någon dungeon med fackla i handen. Kul att spelutvecklarna gör sin egen grej som någon tidigare sa här i tråden. Jag har ingen aning om vem som utvecklar det här spelet men det måste vara ett litet och nystartat företag då evilasscorporations inte är så våghalsiga och tror på visioner utan snarare på boxlösningar med förutsägbar kalkyl.

Kommer dock inte orka spela det här då jag är trött på fantasy i mmo-sammanhang.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Verkar ha potential. Stämningsfyllda miljöer. Kommer att tänka på Oblivion när man smyger runt i någon dungeon med fackla i handen. Kul att spelutvecklarna gör sin egen grej som någon tidigare sa här i tråden. Jag har ingen aning om vem som utvecklar det här spelet men det måste vara ett litet och nystartat företag då evilasscorporations inte är så våghalsiga och tror på visioner utan snarare på boxlösningar med förutsägbar kalkyl.

Kommer dock inte orka spela det här då jag är trött på fantasy i mmo-sammanhang.

Det är ett litet nystartat svenskt företag.

Medlem

Har spelat till och från sedan betan blev öppen, och jag gillar konceptet. Man börjar inte som någon supermänniska, som i WoW och liknande, och ens karaktär kan bli riktigt bra på två tre saker, men inte bra på allt, pga deras speciella skill cap. Dock är det omöjligt att spela detta spel och ha kul i nuläget. Jag önskar att nätlaggen var det största problemet, men så är det tyvärr inte...

Det är så mycket buggar, så mycket ofärdigt, så mycket opolerat skräp och så mycket som är helt ointuitivt och som det inte ges någon förklaring för. Det lider redan av folk som bottar och hugger ved medans de är afk för att träna sin styrka och tjäna pengar. Sen är karaktärerna verkligen jättefula. Både hur de rör sig och deras fysiska utseende.

Spelet skulle kunna bli awesome om ett företag med riktiga resurser och erfarenhet av tidigare mmos utvecklade det istället för nystartade Star Vault. Som det är nu kommer det få en liten skara hardcore fans som kommer spela det och ljuga för sig själv och säga att det är bra. Resten som prövar det kommer se det som ren dynga.

Medlem

För ett par månader sedan fick jag chans att prova på betan...
Efter någon minut hittade jag en häst som stog på en sluttning. När jag insåg att hästen stog rätt ut i luften, med bakhovarna på marken men med framhovarna svävandes ovanför marken (så att den stod vågrätt) så insåg jag hur mycket som är kvar att fixa på det här spelet.
Jag vill gärna vara patriot och hylla ett svenskt onlinespel, men jag tror detta spel skulle mått bäst att släppas nästa vinter och inte inom en nära framtid :/

Moderator | Testpilot

Testade betan och jag säger bara ---> Aldrig mer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det där mina herrar... det där är en TRAILER som heter duga! Min mun var seriöst lite halvöppen under andra halvan av trailern:o
Kommer nog inte köra spelet på grund av månadskostnad men skulle gärna ha provat ifall det var gratis att spela.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

desync förväntas att fixas iom patch innan release.

Spelet är inte något för massorna, det är riktat mot en smal del utav mmo-publiken, och dessa vet vilka de är. Vissa tror sig tillhöra denna skara, medans de ofta inte gör det.

Hoppas det går bra för Star Vault då de förtjänar cred för att fortsätta jobba på sin vision och inte ytterligare en wow-klon.

UO i 3D ser iaf jag fram emot, och det är det närmsta man kommer.

Inaktiv

Jösses verkar ju vara riktigt bra om man utgår från trailern och inte kommentarerna.

Hoppas dom fixar en demo server man kan hoppa in på ibland se om det har blivit bättre/om man ska ge det en chans till, Conan har jag gett 3 chanser och när jag ska ge det en 4de så slipper jag göra ett nytt konto för dom har oändlig trial numera :).

Medlem

har testat detta, fattar inte ett skit vad spelet går ut på, betan är bara lagg, hittar inga fiender förutom andra spelare man kan döda, och som jag tyckte, riktigt hemskt, men ja, det var bara en beta jag testa


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Har spelat sedan tidig beta och det är riktigt roligt när det inte laggar. Tyvärr så har det laggat ca 80% av betan Mycket buggar är det också men det blir bättre och bättre.

Det bästa hade naturligtvis varit att skjuta upp releasen 6 månader eller något men SV har slut på pengar. Dom är ett litet indieföretag med ca 20 anställda så man får ta det för vad det är.

Medlem

inget direkt kul spel när jag testa men kanske nån tycker om det


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Köpte spelet när det fortfarande var i stängd beta, det var inte klart då och är inte klart nu. Hatar att dom ska stressa ut mmos när dom inte ens är i närheten färdiga för hyllorna.

Medlem

spelet är inte redo en sitter och spelar betan litte men det käns mer som en alpha elelr vad mna nu säger "fiender" fins inte överallt täst klockorna för animationer och altl finns kvar mne det kna bli ett av dom bästa mmo om några år kanske


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Bra idé, bra musik. Får se om det håller vid release:)

Medlem

Crash n buuurn!

Nä, men efter att ha lirat öppna betan.... så avinstallerade jag det.
Hoppas dock verkligen dom överlever release och patchar upp spelet. För om ett år med patchar så kan det bli underbart.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

:S shit .... dom kan ju göra fräna o inspirerande trailers ialfall verkar ju sjukt fränt

Medlem

Blä, Som sagt.. minst ett halvår för tidig release.
Angående trailer kan jag inte riktigt hålla med. Störande grafikbuggar överallt, hästar som går tjugo centimeter över marknivå etc.
Jag må vara gammal o bitter, men inte fan verkar det lovande.

Medlem

Antagligen så börjar deras budget tryta. Det är därför de släpper spelet så tidigt, så de kan tjäna in tillräckligt mycket pengar att färdiggöra det. Det är även därför jag tänker köpa det när det släpps.


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Inaktiv

Jag diggar iden och hoppas att de lyckas göra ett vettigt spel. Men när jag testade den öppna(?) betan så kändes det rätt skitigt.

12
Skriv svar