Nya Alone in the Dark försenas med ett halvår

Robot
Medlem
Nya Alone in the Dark försenas med ett halvår

Haha

Min PS3 är hungrig, jag också.

Medlem

Hm, det var inte många som föredrog Silent Hill hittils. Jag ska då skaffa det till PS3 när det kommer.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Inaktiv

först left4dead o nu detta

Medlem

Själv så väntar jag på Penumbra: Black Plague

Första delen, Penumbra: Overture är det läskigaste jag spelat på flera år. Det är en mycket mer subtil och psykisk skräck än de flesta andra skräckspel.

Medlem

Alan Wake!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Silent hill 4 var sådär, men har stora förhoppningar på att de hittar tebax med 5:an


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Alan Wake verkar mest spännande


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Alan Wake platsar väl knappast under kategorin skräckspel?

Iallafall om man jämför med spel som Resident Evil och Silent Hill.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Alan Wake platsar väl knappast under kategorin skräckspel?

Iallafall om man jämför med spel som Resident Evil och Silent Hill.

ne egentligen inte dom har sagt att det är en "psychological action thriller" och det låter mycket mer intressant:up:


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Men nej suck det var en kraftig försening

Medlem

Nästkommande Lovecraft-spelet säger jag. Det baserat på Beyond the Mountain of Madness. Kanske inte lika mainstream som de nämnda i pollen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Äh tror ändå inte att det blir nått höjdarelir tyvärr :/
Av de spelen så är det väl silent hill 5 som gäller, resident evil 5 kommer väl bli precis som 4:an, konstant skjutande utan någon större skräck.

Medlem

Jag tror det här kan bli riktigt bra. Ganska spartanskt med tillgångar och metoder att attackera, men det kommer bara förhöja känslan och skräcken. Hoppas bara dom utnyttjar den tid dom får nu.

Fast mest längtar jag nog ändå till Resident Evil 5. Älskar miljön dom har valt, och det ser riktigt bra ut redan nu.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Kan hålla med om att Penumbra äger! Riktigt psykiskt..

Medlem

Resident evil nu mera är ju inte direkt så mycket skräck. Riktigt bra spel för 4an fick mig bunden från början till slut men inget vidare skräck

Silent hill-serien börjar bli rätt enformigt så det behövs nytt blod och nytt koncept för att återuppväcka skräckspelen. Ser dock fram emot både RE5, nya SH och Alone


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Penumbra är nog det bästa och läskigaste spelet skräck/spänning-spelet som gjorts! Så jävla obehaglig. Ser fram emot uppföljaren!

Annars är ju Alone in the dark(1an alltså) Ett av det bästa spelet som gjorts!

Medlem
Skrivet av Cane:

Äh tror ändå inte att det blir nått höjdarelir tyvärr :/
Av de spelen så är det väl silent hill 5 som gäller, resident evil 5 kommer väl bli precis som 4:an, konstant skjutande utan någon större skräck.

tyvär kommer det säkert att bli så, hade välldigt stora förhoppningar när capcom sa att dom skulle gå tillbaka till gammla spel stilen i femman. men av va man har sett så verkar det inte alls som att det dom är på väg dit.

men detta spel ser jag mycket fram imot, då jag fullständigt älskar sånna här spel över huvudtaget.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Jag väntar på PENUMBRA: BLACK PLAGUE \o/

Medlem

Efter jag har läst gamereactors förhandstitt så verkar detta spel väldigt lovande.
http://www.gamereactor.se/beta/12669/Alone+in+the+Dark/

Men för mig har alltid Silent Hill varit den oslagbara favoriten när det gäller skäckspel! Finns inget som slår psykologisk skräck.

Dagens "så kallade" skräckspel men som egentligen är action borde inte få kallas skräckspel!

Medlem

Comdemned 2 ser väldigt bra ut!:up:


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Ja nu stod det ju visserligen "Vilket spel du längtar du mest till" men annars så är det svårt att välja mella spel som man kommer köpa! Här kommer alla 3 att stå i hyllan... plus Alan Wake och Condemed 2... Enkelt:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Hoppas på silent hill 5, även om jag inte tyckte 4:an var toppklass och tror jag ska undervika origins till psp:n.

Inaktiv

Nya Alone i the dark är väl inte samma som dom gammla spelen, man väljer vilken väg man ska gå, och sen går gubben själv en bit.

Inaktiv

Trist att AITD blir ännu senare då jag såg fram emot att i vår få njuta av det, iof nu kan RE5 ordnas först så får man suga efter lite AITD till hösten. Hoppas det ordnar upp sig för Atari, dom kanske tagit på sig större projekt än dom kan hantera iof..

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Nästkommande Lovecraft-spelet säger jag. Det baserat på Beyond the Mountain of Madness. Kanske inte lika mainstream som de nämnda i pollen.

Så vitt jag vet är det spelet nedlagt. Headfirst Productions som utvecklade det första Call of Cthulhu, och som även var under utveckling med tre andra spel i serien (bl.a. ett baserat på Mountain of Madness), gick i konkurs för c:a 2 år sedan.

Eller syftar du på något helt nytt, som utvecklas av någon annan studio?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
1
Skriv svar