PC Gaming Alliance ska rädda datorspelen

Robot
Medlem
PC Gaming Alliance ska rädda datorspelen

Medlem

Låter riktigt lovande

Inaktiv

Låter både bra och dåligt, ingen konkurans är aldrig bra :/
Fast samtidigt så äre bra att dom delar med sig till varandra.

United we stand, divided we fall

Medlem

Vilket jävla trams! Sluta leverera hårdvara till konsollerna, så är 'problemet' löst.

Medlem

...

Undrar om Commodore och Atari körde något liknande i första hälften av 1990-talet?

Medlem
Skrivet av Heat:

Låter både bra och dåligt, ingen konkurans är aldrig bra :/
Fast samtidigt så äre bra att dom delar med sig till varandra.

United we stand, divided we fall

Du kanske borde läsa igen.

"Detta innebär dock inte att de ska sluta konkurrera med varandra och hela tiden driva utvecklingen framåt."


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Undrar vad det är dem ska göra för att få folk att lira på PCn igen. Biliigare hårdvara kanske?

Medlem

Bättre optimerade spel så man inte behöver köpa ny hårdvara hela tiden. Det hade även varit nice om alla spel hade kommit på Steam.

Medlem

På vilket sätt ska det här "rädda" datorspelen?

Medlem
Skrivet av Spectral:

På vilket sätt ska det här "rädda" datorspelen?

Indeed...

Medlem

Bra intiativ :). Fast jag tror inte det behövs. PC-spel är fortfarande stort (dock inte större än vissa av konsollerna möjligen)

Medlem

Att det gått dåligt för PCspels marknaden tycker jag att jag har hört i tio år minst. Men är utbudet så mycket sämre idag? Nej inte riktigt skulle jag vilja påstå. Däremot lider många PCspel av den ökända fördumningssjukan.

Men att hårdvarujättarna går ihop och slår ett slag för PC som spelplattform tycker jag är väldigt positivt.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv
Skrivet av NympH:
Skrivet av Heat:

Låter både bra och dåligt, ingen konkurans är aldrig bra :/
Fast samtidigt så äre bra att dom delar med sig till varandra.

United we stand, divided we fall

Du kanske borde läsa igen.

"Detta innebär dock inte att de ska sluta konkurrera med varandra och hela tiden driva utvecklingen framåt."

Kanske borde göra det :).. läste att
"Detta innebär dock att de ska sluta konkurrera med varandra och hela tiden driva utvecklingen framåt". skyller på fz för att dom inte markerade intet där

Medlem

Problemet är nog det att det var år sedan ett riktigt hyffsat LAN spel släpptes .. Ett sånt där som en 3 - 4 pers kunde sitta och lira i 3 dagar i sträck ungefär ..

Tror DS 2 var det senaste :S ..

Klart WC3 funkar ofta men det pallar man inte å lira konstant ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Spectral:

På vilket sätt ska det här "rädda" datorspelen?

exakt, hur ska det här rädda datorspelen när det är piraterna som bidrar till nedgången för pc,

och såklart att konsoller är mycke mer aktraktivt numera med onlinefunktion och så.

Medlem

Onödigt..men blir säkert bra....pc smeker sönder alla konsoler...inget att oroa sig för....

Inaktiv

katastrof.. spiken i kistan.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Problemet är nog det att det var år sedan ett riktigt hyffsat LAN spel släpptes .. Ett sånt där som en 3 - 4 pers kunde sitta och lira i 3 dagar i sträck ungefär ..

Tror DS 2 var det senaste :S ..

Klart WC3 funkar ofta men det pallar man inte å lira konstant ..

Team Fortress 2, Swat 4, World In Conflict, Battlefield 1,2,2142. Finns massor.

Och konsoller är inte attraktiva för mig så länge det kostar pengar att spela online... Då väljer jag pc'n. Alla gånger. Sen är kommunikation i spel bättre på pc. (om man inte orkar fixa med mikrofon)

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Jimpa_31:

Problemet är nog det att det var år sedan ett riktigt hyffsat LAN spel släpptes .. Ett sånt där som en 3 - 4 pers kunde sitta och lira i 3 dagar i sträck ungefär ..

Tror DS 2 var det senaste :S ..

Klart WC3 funkar ofta men det pallar man inte å lira konstant ..

Team Fortress 2, Swat 4, World In Conflict, Battlefield 1,2,2142. Finns massor.

Och konsoller är inte attraktiva för mig så länge det kostar pengar att spela online... Då väljer jag pc'n. Alla gånger. Sen är kommunikation i spel bättre på pc. (om man inte orkar fixa med mikrofon)

Det är bara 360 som tar betalt för sin onlinetjänst.

Medlem

Så jävla bra initiativ alltså.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Jimpa_31:

Problemet är nog det att det var år sedan ett riktigt hyffsat LAN spel släpptes .. Ett sånt där som en 3 - 4 pers kunde sitta och lira i 3 dagar i sträck ungefär ..

Tror DS 2 var det senaste :S ..

Klart WC3 funkar ofta men det pallar man inte å lira konstant ..

Team Fortress 2, Swat 4, World In Conflict, Battlefield 1,2,2142. Finns massor.

Och konsoller är inte attraktiva för mig så länge det kostar pengar att spela online... Då väljer jag pc'n. Alla gånger. Sen är kommunikation i spel bättre på pc. (om man inte orkar fixa med mikrofon)

Company of Heroes med expansioner, Dawn of War med expansioner är underbara LAN-spel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Jag hajar fortfarande inte vad det innebär eller hur detta ska rädda datorspelen.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Jag hajar fortfarande inte vad det innebär eller hur detta ska rädda datorspelen.

Man får anta att man syftar på följande?
"The next step for the PCGA, said Stude, was for the founder members to relay their enthusiasm for the platform to developers and publishers, ensure them that there is a market for games, and explain what system specs to aim for."

Men håller med om att rubriken inte representerar texten och huvudfrågan på bästa sätt. Lätt AB-smitta kanske?

Låter mycket bra i.a.f. Äntligen kommer PC-folket ha en konkret röst utåt och så slipper man förhoppningsvis alla värdelösa rykten om den alltid döende plattformen.

Medlem
Medlem
Skrivet av straxdax:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Jimpa_31:

Problemet är nog det att det var år sedan ett riktigt hyffsat LAN spel släpptes .. Ett sånt där som en 3 - 4 pers kunde sitta och lira i 3 dagar i sträck ungefär ..

Tror DS 2 var det senaste :S ..

Klart WC3 funkar ofta men det pallar man inte å lira konstant ..

Team Fortress 2, Swat 4, World In Conflict, Battlefield 1,2,2142. Finns massor.

Och konsoller är inte attraktiva för mig så länge det kostar pengar att spela online... Då väljer jag pc'n. Alla gånger. Sen är kommunikation i spel bättre på pc. (om man inte orkar fixa med mikrofon)

Det är bara 360 som tar betalt för sin onlinetjänst.

Enda konsollen som jag skulle kunna tänka mig att skaffa mig dessutom. Om det inte vore för online-kostnad.

Inaktiv

Vad ska Nvidia och AMD/ATI göra innan nästa konsoll ska komma då? Om de nu inte finns någon som köper grafikkort för att köra senaste Crysis???
Utveckla grafikkort som de inte finns någon konsoll att lägga dem i. Hoppas ni förstår hur jag tänker, lite i alla fall.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Så då är.. Sony, MS och Nintendo axelmakterna?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Onödigt..men blir säkert bra....pc smeker sönder alla konsoler...inget att oroa sig för....

Var inte så säker på det du.
Statistiken ljuger inte precis.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Att det gått dåligt för PCspels marknaden tycker jag att jag har hört i tio år minst. Men är utbudet så mycket sämre idag? Nej inte riktigt skulle jag vilja påstå. Däremot lider många PCspel av den ökända fördumningssjukan.

Men att hårdvarujättarna går ihop och slår ett slag för PC som spelplattform tycker jag är väldigt positivt.

123
Skriv svar