NCsoft använder UE3 till två nya onlinespel

Robot
NCsoft använder UE3 till två nya onlinespel
Medlem
NCsoft använder UE3 till två nya onlinespel

Vadå "stormat en del kring Epic Games grafikmotor"? Det enda jag kommer på var det där med Too Human (tror jag) då de inte var nöjda. Själv tycker jag motorn verkar helt okej, spelen är rätt snygga och går faktiskt spela på en modernare dx9 gpu och enkärning cpu. Fler UE3 baserade spel säger jag!

Inaktiv

NCSoft har ju också annonserat tidigare att de köpt Crysis motorn för ett kommande MMO. Eftersom Crysis är PC-baserat så misstänker jag att de kanske tänker använda UE3 för två consol-MMO i första hand. De här spelen kommer inte dyka upp på ett tag dock, lång utvecklingstid kvar.

NCSoft använder även Cryteks första motor (FarCry) i spelet Aion som kommer i år.

Flakmonkey
Skrivet av the_blueflame:

Vadå "stormat en del kring Epic Games grafikmotor"? Det enda jag kommer på var det där med Too Human (tror jag) då de inte var nöjda. Själv tycker jag motorn verkar helt okej, spelen är rätt snygga och går faktiskt spela på en modernare dx9 gpu och enkärning cpu. Fler UE3 baserade spel säger jag!

Inte bara Silicon Knights som klagat på att Epic inte levererat vad de lovat - speciellt när det gäller Playstation 3.

Medlem

kan nog blir rätt bra. jag tycker att NCsoft har kunnat levererat bra spel


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Ohh snälla säg att den kommer användas i Guild Wars 2...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ohh snälla säg att den kommer användas i Guild Wars 2...

Guild Wars är INGET NCSoft spel. NCSoft är enbart deras distrobutör.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av tysonayt:

Ohh snälla säg att den kommer användas i Guild Wars 2...

Guild Wars är INGET NCSoft spel. NCSoft är enbart deras distrobutör.

Jaha, ahh fan, såg bara lite av Guild Wars förpackningen så bara NCSoft var synligt, såg inte Arenanet loggan.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

GW <3


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Lineage 3


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem

kommer inget lineage 3, du tänker nog på Aion.

Medlem

Lineage 3 är på väg, var utanonserat ett antal år sedan, de har åt andra sidan haft problem, bland annat har de under en gång fått halva sitt uvvecklingsteam som har avgått och snott med sig kod o.s.v

NCSoft största titlen, och inte nog med det, det näst största MMO't är just Lineage, det skulle vara otroligt om inte en uppföljare kom.

Medlem

Lineage 3 kommer la efter Aion isf eller nåt va? det kommer att dröja ett tag iaf...

Inaktiv

Ja, L3 är mycket längre fram. Enligt webben så har de precis börjat om med L3 i början av året, och planerar för mer info först 2011! Dessutom använder den en helt egen motor och inte UE3 (fast det kan ha ändrats då denna info är från innan de ska ha börjat om).

Medlem

Senast jag hörde hade den grupp som skapade Lineage hoppat av?

Inaktiv

Aion verkar vara en värdelös modd av L2 iaf.


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

1
Skriv svar